Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-21, 13:25   #31
Birkey
Registered User
 
Birkeys avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Karlstad
Inlägg: 121
Jag var med och tävlade i Men's Physique nu i Karlstad. Kom 4:a och jag tränar ben 2-3ggr i veckan. Ni som säger att denna tävling är fjantig.. Kan ju ställa upp själva isf, så får vi se hur det går..? Många som säger saker osv men kommer aldrig ens våga stå på en scen, eller inte ens klara vägen dit.

Jag tycker det är skit kul att Men's Physique har nåt Sverige. Kroppsbyggning kommer växa, mer pengar osv. Varför jobba åt fel håll?
Birkey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 14:54   #32
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av Birkey Visa inlägg
Ni som säger att denna tävling är fjantig.. Kan ju ställa upp själva isf, så får vi se hur det går..? Många som säger saker osv men kommer aldrig ens våga stå på en scen, eller inte ens klara vägen dit.
Nej, de som tycker det är fjantigt kommer inte ställa upp just av den anledningen. Inte för att de har scenskräck eller för dålig fysik. För att det är fjantigt helt enkelt.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 14:57   #33
Birkey
Registered User
 
Birkeys avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Karlstad
Inlägg: 121
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Nej, de som tycker det är fjantigt kommer inte ställa upp just av den anledningen. Inte för att de har scenskräck eller för dålig fysik. För att det är fjantigt helt enkelt.
okej.. vi säger så
Birkey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 14:58   #34
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
tycker det verkar skit häftigt !
man kan ju inte gå runt i speedos
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 15:06   #35
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Tycker han är helt fel ute. Tävla i MP efter 1-2 år? Vilka atleter söker skkf egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Det tar inte 10år för att kunna tävla i lättviktsklass i BB. Svepskäl.
Det är väl en ganska rimlig tidsgräns? Man roflar ganska hårt när man ser personer här som ska tävla på LP efter 2 år.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 15:42   #36
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Det är väl en ganska rimlig tidsgräns? Man roflar ganska hårt när man ser personer här som ska tävla på LP efter 2 år.
Det går att placera hyfsat i lättvikt utan att behöva träna i 10 år var poängen. Att slippa träna i 10 långa år var ju angivet skäl till att Men's Physique är en så välbehövlig klass: För vart ska alla nytillkommna som är sugna på att tävla vända sig? Lättvikten förihelvete säger jag. Vem fan är den annars till för?!

Den riktiga, riktiga poängen bakom skynket och djupt begraven i alla resonemang är att folk som tävlar i Men's Physique inte alls har för avsikt att tävla i kroppsbyggning. De gillar skönhetstävlingar bättre. Att klassens existens skulle bero på att det tar för lång tid att kunna ställa upp i BB är ett präktigt svepskäl för att de tävlande i MP inte ska framstå som i löjeväckande utsträckning drivna av fåfänga.

Senast redigerad av Alltidxx den 2013-08-21 klockan 15:46.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 15:49   #37
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Det går att placera hyfsat i lättvikt utan att behöva träna i 10 år var poängen. Att slippa träna i 10 långa år var ju angivet skäl till att Men's Physique är en så välbehövlig klass: För vart ska alla nytillkommna som är sugna på att tävla vända sig? Lättvikten förihelvete säger jag. Vem fan är den annars till för?!

Den riktiga, riktiga poängen bakom skynket och djupt begraven i alla resonemang är att folk som tävlar i Men's Physique inte alls har för avsikt att tävla i kroppsbyggning. De gillar skönhetstävlingar bättre. Att klassens existens skulle bero på att det tar för lång tid att kunna ställa upp i BB är ett präktigt svepskäl för att de tävlande i MP inte ska framstå som i löjeväckande utsträckning drivna av fåfänga.
Är detta en egen spekulation eller du har någon form av källa?

Fö, om jag (som är 180 cm lång) skulle tävla i säg -70, hade det sett ganska, tanigt ut.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 15:51   #38
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Är detta en egen spekulation eller du har någon form av källa?

Fö, om jag (som är 180 cm lång) skulle tävla i säg -70, hade det sett ganska, tanigt ut.
Det är egna åsikter/spekulation. Man ser väl inte mindre tanig ut i shorts i så fall?

Senast redigerad av Alltidxx den 2013-08-21 klockan 15:52.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 15:54   #39
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Det är egna åsikter/spekulation. Man ser väl inte mindre tanig ut i shorts i så fall?
Då kan jag berätta att det inte stämmer.

Läs reglerna för klassen och återkom.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 16:00   #40
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Då kan jag berätta att det inte stämmer.
Ok benen ser iofs mindre taniga ut, dom syns ju knappt i långshorts.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 01:26   #41
Jontez
Registered User
 
Jontezs avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 053
Varför är det så många som är negativa? Det är ju kul att det kommer en klass till och får fler att ställa upp och tävla. Alla har inte som mål att kunna placera sig på en -90 BB scen stenhård. Det är nog fler som kan tänka sig att ställa upp i Men's physique än på en BB scen då det är en ytterst liten klick som ägnar sig åt seriöst tävlande. Jag tycker att vi istället för att hacka på nya grenar (tänker även på Bikini-klassen) istället borde hålla varandra om ryggen och se det positiva med att intresset för fitness-tävlande ökar!
__________________
Min träningsjournal
Min blogg
Jontez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 09:13   #42
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Citat:
Ursprungligen postat av Jontez Visa inlägg
Varför är det så många som är negativa?!
För att dylika tävlingsformer spiller över till den riktiga byggningen och gör hela branschen ännu mer löjlig än vad den redan är. Det är en manlig motsvarighet till Fitness Figure, där vinnaren utses på premissen: "Vem av dessa skulle jag helst vilja ligga med?"

Det lilla uns av tendens till seriös tävling som fanns innan försvinner helt med den där typen av tävlingsformer.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 11:23   #43
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
För att dylika tävlingsformer spiller över till den riktiga byggningen och gör hela branschen ännu mer löjlig än vad den redan är. Det är en manlig motsvarighet till Fitness Figure, där vinnaren utses på premissen: "Vem av dessa skulle jag helst vilja ligga med?"

Det lilla uns av tendens till seriös tävling som fanns innan försvinner helt med den där typen av tävlingsformer.
Agreed.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 15:56   #44
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
För att dylika tävlingsformer spiller över till den riktiga byggningen och gör hela branschen ännu mer löjlig än vad den redan är. Det är en manlig motsvarighet till Fitness Figure, där vinnaren utses på premissen: "Vem av dessa skulle jag helst vilja ligga med?"

Det lilla uns av tendens till seriös tävling som fanns innan försvinner helt med den där typen av tävlingsformer.
Fast, så tänker inte jag när jag sitter och dömer den klassen.

Man kan tycka vad man vill om grenen, men faktum kvarstår att den kommer att bli väldigt populär.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 16:38   #45
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg

Man kan tycka vad man vill om grenen, men faktum kvarstår att den kommer att bli väldigt populär.


Jag har tillräckligt med testosteron för att förstå tjusningen med dylika grenar...men vaffan?
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)