Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-17, 21:57   #16
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Dom jag har sett som tävlar internationellt i denna grenen har riktigt bra fysiker, det inkluderar bra ben också.
Varför ställer de inte upp i någon riktig tävling/sport istället då undrar man?
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 22:00   #17
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Varför ställer de inte upp i någon riktig tävling/sport istället då undrar man?
Byggning, riktigt sport
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 22:05   #18
gohardorgohome
Registered User
 
gohardorgohomes avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 391
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Varför ställer de inte upp i någon riktig tävling/sport istället då undrar man?
Vad är det för sport/tävling som är så pass lik MP som dem då skulle ställa upp i? Jag är heltorsk på proffsbyggning själv men ser inte varför folk hela tiden ska hacka ner på folk som tävlar i dessa grenar.
__________________
Life is all about creating an oasis in a desert because happiness is not a destination but state of mind
gohardorgohome är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 22:16   #19
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av gohardorgohome Visa inlägg
Vad är det för sport/tävling som är så pass lik MP som dem då skulle ställa upp i? Jag är heltorsk på proffsbyggning själv men ser inte varför folk hela tiden ska hacka ner på folk som tävlar i dessa grenar.
Även om det är fritt för folk att anse att det är gay att olja in sig och flexa så är ändå kroppsbyggning en bedömningssport lika god som gymnastik. Att ställa sig i badshorts med en medelutvecklad muskelmassa är Fröken Sverige för män. Det är omanligt och saknar ärbarhet eftersom man per definition inte ens ska vara välutvecklad muskulärt jämfört med kroppsbyggare.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 22:21   #20
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Varför ställer de inte upp i någon riktig tävling/sport istället då undrar man?
Riktig sport som fotboll eller längdhopp?
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Även om det är fritt för folk att anse att det är gay att olja in sig och flexa så är ändå kroppsbyggning en bedömningssport lika god som gymnastik. Att ställa sig i badshorts med en medelutvecklad muskelmassa är Fröken Sverige för män. Det är omanligt och saknar ärbarhet eftersom man per definition inte ens ska vara välutvecklad muskulärt jämfört med kroppsbyggare.
Läs: http://www.skkf.org/?articleId=196&lang=SE

Och kommentaren om omanlighet och ärbarhet är bara, tramsig.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 22:41   #21
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Riktig sport som fotboll eller längdhopp?
Ja, dessa räknas som riktiga sporter tycker jag.

Det tar inte 10år för att kunna tävla i lättviktsklass i BB. Svepskäl.

Citat:
Och kommentaren om omanlighet och ärbarhet är bara, tramsig.
Folk tycker olika och jag misstänkte att ingen här skulle hålla med mig. Jag tycker inte skönhetstävlingar är manligt.

"Competitors will walk to the center of the stage alone and perform front and back turns with optional pose of hand on hip or hand in pocket, finishing facing the judges as directed then proceed to the side of the stage."

Where do I sign up?
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 22:45   #22
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Ja, dessa räknas som riktiga sporter tycker jag.
Agree. Men varför skulle någon som tävlar i MP vara bra på längdhopp menar du?

Citat:
Det tar inte 10år för att kunna tävla i lättviktsklass i BB. Svepskäl.
Hur lång tid tar det då? Om man är 185 tex (då går alltså -70, -80 och -90 bort)?

Citat:
Folk tycker olika och jag misstänkte att ingen här skulle hålla med mig. Jag tycker inte skönhetstävlingar är manligt.
Helt ok att tycka det. Men då känns det lite konstigt att du väljer att läsa och kommentera i tråden.

Citat:
"Competitors will walk to the center of the stage alone and perform front and back turns with optional pose of hand on hip or hand in pocket, finishing facing the judges as directed then proceed to the side of the stage."

Where do I sign up?
Du behöver nog inte oroa dig för det. Förmodligen har du inte fysiken som krävs.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 23:06   #23
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Agree. Men varför skulle någon som tävlar i MP vara bra på längdhopp menar du?
Det menar jag inte.


Citat:
Hur lång tid tar det då? Om man är 185 tex (då går alltså -70, -80 och -90 bort)?
Varför går dom klasserna bort om man nu är så ivrig att tävla att man måste kasta sig på men's physique istället?


Citat:
Helt ok att tycka det. Men då känns det lite konstigt att du väljer att läsa och kommentera i tråden.
Men Jörgen... "de som är emot ska inte skriva i tråden"?

Citat:
Du behöver nog inte oroa dig för det. Förmodligen har du inte fysiken som krävs.
Och hur har det med saken att göra? Du är ju en bättre skribent än så här Jörgen, det vet jag. Men för din information så är jag sannolikt för stor för de vi talar om. Jag har magrutor på 95kg och är 182 lång. Inte tävlingshård, men inte jättelångt ifrån. Nej, jag tänker inte posta bilder på mig för att bevisa detta. Hade jag tyckt att det känts hett att posta bilder på mig själv så hade jag smällt upp en bild på mig som avatar. Jag är inte från generation facebook. Om du tror jag hittar på så får det väl vara så, det gör mig inget.

Senast redigerad av Alltidxx den 2013-08-17 klockan 23:14.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 23:25   #24
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Citat:
Ursprungligen postat av alltidxx Visa inlägg
att ställa sig i badshorts med en medelutvecklad muskelmassa är fröken sverige för män. .
+1. Klockrent beskrivet.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-18, 06:38   #25
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Varför går dom klasserna bort om man nu är så ivrig att tävla att man måste kasta sig på men's physique istället?
För att på 185 och 70, 80 kg tävlingshård är man för liten för bodybuilding. Då är det kanske bättre att börja tävla i en klass där man inte behöver så mycket muskelmassa som krävs i byggning.



Citat:
Och hur har det med saken att göra? Du är ju en bättre skribent än så här Jörgen, det vet jag. Men för din information så är jag sannolikt för stor för de vi talar om. Jag har magrutor på 95kg och är 182 lång. Inte tävlingshård, men inte jättelångt ifrån. Nej, jag tänker inte posta bilder på mig för att bevisa detta. Hade jag tyckt att det känts hett att posta bilder på mig själv så hade jag smällt upp en bild på mig som avatar. Jag är inte från generation facebook. Om du tror jag hittar på så får det väl vara så, det gör mig inget.
Då klarar du att väga in i CBB alltså (inte på 95 kg naturligtvis, men du får väga max 90 på 182). Och då skulle jag påstå att det är ett bättre alternativ än bodybuilding.
För att köra byggning på lite högre nivå, typ SM, om du är 182 behöver du väga in på en bit över 100.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-18, 07:15   #26
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Är det de här ni pratar om?


De här har ruggigt med muskelmassa och vad jag kan se på vaderna har de till 99.99% minst lika bra lår som överkropp. Vissa av de här tävlar lätt med goda förutsättningar I svenska nationella byggartävlingar och i classic bb.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2013-08-18 klockan 07:17.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-18, 07:20   #27
Kvicksilver
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 678
Problemet är ju att shorts som går ner till knäna är så jävla fult!
Vuxna män klädda som småungar. Det är lika illa som såna där lagtröjor och kepsar från NHL, NFL, NBA och liknande på vuxna (såvida man inte ska på match). Eller ännu värre.... kläder med tribals.

Hatar när vuxna klär sig som barn.
Kvicksilver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-18, 07:23   #28
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Det är omanligt och saknar ärbarhet eftersom man per definition inte ens ska vara välutvecklad muskulärt jämfört med kroppsbyggare.
Om en klassisk definition av manlighet är viktigt för en bör man nog hålla sig från att tävla i alla sporter där man tränar för att få ett visst utseende, smörjer in sig med brun utan sol, rakar sig på kroppen och står och spänner sig på en scen. Speciellt de som innefattar att ta på sig minimala kallingar.

Varför Mens' Physique inte skulle vara ärbart förstår jag inte. Det är inte som att man lyckas vinna en sån tävling utan ansträngning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-18, 10:25   #29
slimjim10
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 190
Är personligen väldigt glad att denna gren nu kommit till Sverige. Dels för att jag inte är i närheten av att ha tillräckligt med muskler för att kunna ha chans i CBB eller bodybuilding, men är ändå intresserad av att tävla. Men framförallt för att jag inte vill ha så mycket muskler som krävs för att tävla i nämnda klasser. Alltså är men's physique perfekt!
slimjim10 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-18, 11:13   #30
Linjedomarn
Registered User
 
Linjedomarns avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 368
Får man knyta händerna i den här grenen eller är det förbjudet när man gör en posering ?
Linjedomarn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)