Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-13, 11:21   #2431
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 078
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Hoppas att dom kommer med något erbjudande eller någon rabattkod så att man kan testa deras kanelbulle och salted caramel
Mängdrabatten finns ju hela tiden.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 11:37   #2432
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Mängdrabatten finns ju hela tiden.
Jag löste det, fick 4 påsar för 118 kr/styck 2 cinnamon bun och 2 salted caramel. Tyvärr är Banan/choklad slut
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 16:10   #2433
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Någon som testat Body Science Cinnamon Bun?
Citat:
Ursprungligen postat av Ekko Visa inlägg
Ja, den är riktigt god imo. Till skillnad från Gymgrossistens Cinnamon bun har den ordentlig kanel smak.
Den har en väldigt söt smak så sötma bör nog vara något man gillar.
Funkar klockrent i havregrynsgröten.
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 21:06   #2434
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
MM Cinnamon Bun - Den är okej, men saknar ändå den där riktigt starka kanelsmaken som jag gillar i mina bullar t.ex. Nu smakar den ungefär som att man köper en butiksgräddad bulle där dom har missat hälften av kanelfyllningen. Fortfarande god, bra sötma och inte för mycket smak av kardemumma, men den finns där. För egen del så hade dom gärna fått öka kanelmängden lite till. Passar säkert ypperligt i gröt med lite extra tillsatt kanel.


MM Salted Caramel - Här har dom lyckats, tycker jag. Här finns sältan som utlovas (så länge man inte blandar ut den för tunt) och en tydlig smak av caramel/kola. I mitt tycke deras absolut bästa hittills. Har dock inget annat märke att jämföra med då detta är min första påse med smak av kola.

Har ej testas dom i mjölk eller att blanda ner i gröt, bara med vatten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2016-09-16 klockan 21:08.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 18:10   #2435
Udd3n
Registered User
 
Udd3ns avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: ::1 sweet ::1
Inlägg: 323
Body Science Whey 100% Cinnamon Bun - 5/5 efter första shakern iaf. Blandat 2dl vatten med 30g pulver. En riktig fullträff tycker jag. Blir spännande att prova Salted Caramel sen. Mina 8kg Chocolate Brownie från MyProtein känns inte lika spännande nu. Inte heller PureSwe Vanilj/Jordgubb som jag har massor..
Udd3n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 19:03   #2436
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
MyProtein vanilla-raspberry var så god att jag kan tänka mig att beställa den. It's a first! Den som bara är raspberry är helt OK också men mest för att den är förhållandevis smaklös. "Lite smak" är bättre än den där äckelsötman nästan alla andra haft. Blueberry är som sagt också OK men tveksam om den står sig i konkurrensen när det väl är dags att beställa.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 20:50   #2437
Mjuggen
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 90
Hur står sig BS casein double chocolate mot tyngres kladdkaka? Vilken har starkast chokladsmak?
Mjuggen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-20, 07:56   #2438
Tomas Tryffel
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 376
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
MyProtein vanilla-raspberry var så god att jag kan tänka mig att beställa den. It's a first! Den som bara är raspberry är helt OK också men mest för att den är förhållandevis smaklös. "Lite smak" är bättre än den där äckelsötman nästan alla andra haft. Blueberry är som sagt också OK men tveksam om den står sig i konkurrensen när det väl är dags att beställa.
Natural vanilla är faktiskt också helt ok. Den enda jag kan tänka mig att köpa igen. Endast om jag beställer kreatin och hmb iofs.
Tomas Tryffel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-20, 09:30   #2439
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Yes. Vanilj är dom ett av få företag som lyckats skapligt med. Den där kväljande smaken man får från andra leverantörer är utbytt mot något som mer liknar riktig vanilj. Dock tycker jag sukraolsen bryter igenom för mycket ändå för att det ska vara något att köpa. Växlar dom över till aspartam kan det bli en vinnare.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-20, 09:36   #2440
Udd3n
Registered User
 
Udd3ns avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: ::1 sweet ::1
Inlägg: 323
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Yes. Vanilj är dom ett av få företag som lyckats skapligt med. Den där kväljande smaken man får från andra leverantörer är utbytt mot något som mer liknar riktig vanilj. Dock tycker jag sukraolsen bryter igenom för mycket ändå för att det ska vara något att köpa. Växlar dom över till aspartam kan det bli en vinnare.


Synd att folk är livrädda för det och att "asarthame free" är ett säljargument hos vissa.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Udd3n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-20, 19:02   #2441
VincHeee
Registered User
 
VincHeees avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 174
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
MM Cinnamon Bun - Den är okej, men saknar ändå den där riktigt starka kanelsmaken som jag gillar i mina bullar t.ex. Nu smakar den ungefär som att man köper en butiksgräddad bulle där dom har missat hälften av kanelfyllningen. Fortfarande god, bra sötma och inte för mycket smak av kardemumma, men den finns där. För egen del så hade dom gärna fått öka kanelmängden lite till. Passar säkert ypperligt i gröt med lite extra tillsatt kanel.


MM Salted Caramel - Här har dom lyckats, tycker jag. Här finns sältan som utlovas (så länge man inte blandar ut den för tunt) och en tydlig smak av caramel/kola. I mitt tycke deras absolut bästa hittills. Har dock inget annat märke att jämföra med då detta är min första påse med smak av kola.

Har ej testas dom i mjölk eller att blanda ner i gröt, bara med vatten.
Hur står den sig mot Tyngres? (Kanelbulle dvs)
VincHeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-20, 19:50   #2442
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av VincHeee Visa inlägg
Hur står den sig mot Tyngres? (Kanelbulle dvs)
Skulle jag behöva välja en, så hade jag valt Tyngres. Mer allround, mycket godare i/till gröt än MMs. Dricka så är båda bra, men jag håller nog ändå Tyngres som snäppet vassare vad jag vill minnas (mer kanelsmak och ingen kardemumma). MMs smakar mer kardemummadeg med väldigt lite kanel.

Edit: Jag tycker faktiskt att MMs var dålig att ha i gröten. Trots att jag även testade att tillsätta mer kanel och ha socker till.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2016-09-20 klockan 19:51.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-20, 20:28   #2443
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
Helsike vad jag tröttnade på Svensk Kosttillskotts melonvassle på slutet.. och då var det bara ett kilo. Så himla sött och sliskigt efter ett tag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-21, 09:06   #2444
VincHeee
Registered User
 
VincHeees avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 174
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Skulle jag behöva välja en, så hade jag valt Tyngres. Mer allround, mycket godare i/till gröt än MMs. Dricka så är båda bra, men jag håller nog ändå Tyngres som snäppet vassare vad jag vill minnas (mer kanelsmak och ingen kardemumma). MMs smakar mer kardemummadeg med väldigt lite kanel.

Edit: Jag tycker faktiskt att MMs var dålig att ha i gröten. Trots att jag även testade att tillsätta mer kanel och ha socker till.
Då fortsätter jag rulla på Tyngres produkter.
VincHeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-21, 12:54   #2445
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 315
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Skulle jag behöva välja en, så hade jag valt Tyngres. Mer allround, mycket godare i/till gröt än MMs.
Instämmer, har precis testat MMs och det finns inget som slår Tyngres kanelbulle.
forslund är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)