Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Bör man få hemskola sina barn?
Ja men bara på villkoret att barnet presterar tillräckligt bra på regelbundet utförda tester. 16 48.48%
Ja alla bör få hemskola sina barn oavsett resultat. 6 18.18%
Nej hemskolning bör inte tillåtas annat än i linje med nuvarande lagstiftning. 11 33.33%
Antal röster: 33. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-06, 18:51   #61
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Kan tycka att barn skulle kunna få viss hemskolning, men inte fulltid så att säga. Men ett par månader per år kanske.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 20:19   #62
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Hoho?

--------

Tror den där artikeln verkar blanda ihop konflikter med mobbning. Att lära sig hantera konflikter är bra och viktigt, mobbning är en ren kränkning och sätter djupa spår. Ett barn kan vara i konflikt ofta utan att för den delen vara mobbat och utstött.

Sen kan barnen ha andra aktiviteter som tex fotbott eller modellflyg som ger dem sociala kontakter, det måste ju inte ske i samband med skolning.
Jag sa precis att det är oundvikligt och därför är det bäst att de autistiskt hjärnskadade utsätts för det tidigt. De svarar väldigt dåligt på stimulus och måste därför få förklarat för sig varför dem blir mobbade.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 20:39   #63
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Bra artikel. Jag vet inte om skribenten har rätt, men jag blev mindre säker på att jag har rätt.

Jag är övertygad om att min mobbning försvagade mig, men jag lyckades å andra sidan aldrig besegra mobbarna.
På ett sätt går det att glädjas åt mobbningen. Men det gäller att inte låta det negativa som utmärker personligheten gå överstyr och att odla de positiva sidorna mer.

Tyvärr så misslyckas många med detta. Om mobbningen beror på ett fult utseende går det inte att göra mycket åt saken. Men att styrketräna kanske hjälper litegrann.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-06, 22:23   #64
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Hemskolning i den form den bedrevs här i Norge i våras var en mkt positiv upplevelse. Tänk vad effektivt skolarbetet blir när barnen kan arbeta i sin egen takt och där undervisningen inte störs av diagnosbarn och ouppfostrade skitungar. När skolorna öppnade igen kostaterade barnen att det hade räckt med att vara i skolan en timme för att träffa vännerna och leka - undervisningen ville de helst köra vidare med här hemma.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 12:18   #65
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jag sa precis att det är oundvikligt och därför är det bäst att de autistiskt hjärnskadade utsätts för det tidigt. De svarar väldigt dåligt på stimulus och måste därför få förklarat för sig varför dem blir mobbade.
Nä, det var inte det jag frågade efter...
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)