Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-14, 15:46   #136
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Sympatiserar med dig. Har du tänkt ta mer imorgon? Min mage tålde det mycket bättre om man delade upp det till 3-4 doseringar utspritt över dagen.
Vi får se hur jag mår efter natten. Jag tog 20 gram först, och sedan fem gram varannan timme.

Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Frågan är ju om du blev av med förkylningen eller inte.
För tidigt att uttala sig om det. Och förkylningen har inte brutit ut än, men jag vet att det är en på gång.
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 18:49   #137
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
Jag känner mig riktigt pigg, så förkylningen kanske försvann? Dock har jag haft extrem ränneskita sen klockan 14..
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 19:00   #138
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av dream_theater_ Visa inlägg
Jag känner mig riktigt pigg, så förkylningen kanske försvann? Dock har jag haft extrem ränneskita sen klockan 14..
Konstigt, trodde KG sa att man inte skulle få rännsketa om man väl var förkyld? Du kanske tog det i ett för tidigt stadie.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 19:42   #139
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
Jag funderar på om hela tråden är fejk, och att det enda syftet är att få förkylda stackare att skita på sig.

Jag är rätt tömd nu. Jag har nog aldrig känt mig så tom.
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 19:50   #140
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av dream_theater_ Visa inlägg
Jag funderar på om hela tråden är fejk, och att det enda syftet är att få förkylda stackare att skita på sig.

Jag är rätt tömd nu. Jag har nog aldrig känt mig så tom.
Jag tänkte samma sak när jag hade tagit det. Möjligtvis är det ett genomarbetat troll av King Grub. Inte fan gjorde det någon skillnad för mig utöver den fullständigt explosiva diarren som varade en hel dag. Men jag ger hen the benefit of the doubt.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 20:00   #141
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Så envisa som de senaste förkylningarna varit för mig så skulle jag nog gladeligen sitta och skita ett par timmar om det vore över med det. Hade dock inga problem med mina doser när jag testade. Tror inte startdosen var på tom mage ifall det var avgörande.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 20:09   #142
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Jag tror att detta är grubs opus. Han har spenderat nästan två decennium på brädan för att långsamt bygga upp ett gigantiskt förtroende, för att nu till slut efter den stora forumdöden få den kvarlevande grubsekten att skita ner sig
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 20:24   #143
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Jag tror att detta är grubs opus. Han har spenderat nästan två decennium på brädan för att långsamt bygga upp ett gigantiskt förtroende, för att nu till slut efter den stora forumdöden få den kvarlevande grubsekten att skita ner sig
Inte för inte att hans favoritavatar är den glatt skuttande, diarréskvättande grunkan (vad den/hen nu kallas).
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 20:34   #144
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
King Grub är en snäll kille. Han skulle nog inte göra det, även fast det onekligen hade varit den mest sannolika förklaringen om det hade gällt någon annan.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 22:38   #145
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Jag är övertygad om att det funkar, för några veckor sedan så fick jag sjukdomskänslor, tyngdkänsla i huvudet osv, och efter 1½ dygns intag av askorbinsyra (4 x 10 g doser) så kände jag mig frisk.
Samma sak idag, igår så började jag att känna ett tryck i bihålorna och på morgonen idag så kände jag mig risig, så jag tog 10 g direkt och har jag har över dagen tagit 2-3 g varannan timme och nu på kvällskvisten känner jag mig i stort sätt frisk igen.
Jag blir dock väldigt gasig i magen, men det är ett litet pris att betala för att slippa att bli förkyld.

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Jag tror att detta är grubs opus. Han har spenderat nästan två decennium på brädan för att långsamt bygga upp ett gigantiskt förtroende, för att nu till slut efter den stora forumdöden få den kvarlevande grubsekten att skita ner sig

Senast redigerad av Kev88 den 2019-11-14 klockan 22:40.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 06:54   #146
Torsk_ole
Fil.Kand Oxéfilé
 
Torsk_oles avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Allt från söder till norr
Inlägg: 1 360
Idag blir första testet. 10 gram varannan timme är planen. Skippar dagens träning också.
Torsk_ole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 09:59   #147
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
För mig hade det kanske fungerat om jag inte fått avbryta på grund av den fruktansvärda magen. Feber bröt ut i natt, 39 grader. Det är väl typ feber i alla fall.

Ingen feber i alla fall nu, dock är jag hängig. Nästa gång jag provar detta kommer jag halvera nivåerna..
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-16, 12:25   #148
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Okej, ni får gärna hjälpa mig reda ut en grej här, för jag håller på att bli galen.

Jag var kraftigt förkyld härom veckan. Började träna lite när det kändes bättre. Efter ett lite för hårt pass blev förkylningssymptomen värre, så jag pausade träningen igen. Det passet var för sju dagar sedan (i lördags).

Efter det passet tänkte jag "nu jävlar ska jag läsa på om hur man ska träna efter en förkylning" och hittade följande:

Citat:
När ska man avstå från att träna? Oseedat tar hjälp av Sverker Nilsson, förbundsläkare i friidrott, för att reda ut gränsen.
Det finns två tydliga varningssignaler att hålla koll på, enligt Sverker Nilsson.

– Man ska stanna hemma från träningen när man har feber på morgonen eller en förhöjd vilopuls med mer än 20 procent, säger han.
https://www.svt.se/sport/friidrott/i...-for-att-trana

Gött, tänkte jag. Nu har jag svart på vitt på när jag kan träna eller ej. Behöver ej hålla på att känna efter. Sen började jag mäta min vilopuls varje morgon, med fingret på handleden.

Nu till problemet. För ett par veckor sedan fick jag via EKG veta att min vilopuls är 48-50. Och sedan jag började mäta min vilopuls för en vecka sedan har den nästan varje dag varit förhöjd med mer än 20 %! I torsdags var den 55 (förhöjd med 14 %) – men över 20 % för hög igen igår. Inatt när jag vaknade kl 4 testade jag igen, då var den bara 53 (förhöjd med 10 %). Jag höll tummarna och somnade om... Och när jag vaknade på morgonen igen var den 61 (förhöjd med 27 %). Så jag har inte tränat sedan i lördags.

Jag har även tagit tempen – har inte haft det minsta feber.

Angående hur jag känner mig så har jag väldigt milda förkylningssymptom (en näsborre är halvt täppt från och till, jag känner ett väldigt vagt obehag långt ner i halsen ibland). Jag känner mig inte ett dugg sjuk i allmänhet, är lika pigg som vanligt.

Vad skulle ni gjort? Jag misstänker att jag bara mäter fel när jag mäter pulsen, att jag tänker att jag hoppas att pulsen ska vara låg och så stressar jag upp mig själv vilket höjer pulsen, eller nåt.

Står och och pendlar mellan att avvakta till måndag och sen ta en tripp till vårdcentralen, eller att bara skita i det och träna sålänge jag känner mig fräsch.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2019-11-16 klockan 12:27.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-16, 13:43   #149
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Jag har suttit och väntat med en påse askorbinsyra i famnen sedan början av året, men ingen förkylning har ju behagat dyka upp. Provat att några dagar i sänder megadosera ändå bara för att se vad som sker med olika former av andra symtom relaterat till skador på muskler och nerver.

Igår tyckte jag mig känna en antydan till någon grad av seghet och andra prodrom indikerandes en påkommande förkylning, ffa med tanke på att typ var och varannan kollega och patient verkar vara förkyld. Jag tog ett par teskedar av det vita pulvret mixat i min kvarg/yoghurtröra, sov 9 timmar och sedan körde på med morgonträning som vanligt. 4 timmar träning och en bastu senare så känns det som vanligt. Lite för mesiga symtom för att kunna dra någon slutsats dock.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-16, 16:09   #150
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
Citat:
Ursprungligen postat av dream_theater_ Visa inlägg
För mig hade det kanske fungerat om jag inte fått avbryta på grund av den fruktansvärda magen. Feber bröt ut i natt, 39 grader. Det är väl typ feber i alla fall.

Ingen feber i alla fall nu, dock är jag hängig. Nästa gång jag provar detta kommer jag halvera nivåerna..
och i dag lördag så har jag inte haft någon feber alls, bara näsan som runnit.

Kan det vara så att kroppen hann att ta hand om en del av viruset under min korta vitamin C-kur? Nu ska jag väl inte vara för självsäker, men till i morgon så känns det som att jag är helt frisk.
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)