Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2004-10-02, 21:15   #1
Nadja
Registered User
 
Nadjas avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 369
Cardiofrågor!

1. Hur mkt konditionsträning per vecka "vågar" man köra utan att bränna ut sig fullständigt? Vad tycker ni/har ni för erfarenheter? Min pojke och jag kom nämligen i en hetsig diskussion angående detta. Han tycker det är absurt att jag kör på motionscykeln ibland 2 timmar per pass..Men det är ju KUL! (ok..jag har lite konstiga vanor )

2. Säg att man verkligen gillar den motionsformen man kör och aldrig varierar sig, vad är de negativa konsekvenserna på lång sikt? Man kan ju variera intensitet och tid på cykeln iofs men alla jag pratat med säger att man "ska" ex ut och springa emellanåt för att inte riskera överbelastningsskador..

3. Om man kört ett ganska intensivt konditionspass så brukar i af jag vara ganska öm i benen dagen efter och benmusklerna känns "svullna". Är det vanligt att gå upp ngt i vikt när man har rejäl träningsvärk? Har man ökad vätskeansamling i kroppen när man har mkt träningsvärk?

Nadja funderar...
Nadja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-02, 22:04   #2
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
1. Högst individuellt. Själv låg jag som mest runt 25 timmar i veckan varav två 6 timmarspass i veckan.
2. Individuellt här med. En proffscyklist kör ju 20-30 timmar i veckan i MÅNGA år utan några större problem. Du får lära känna din kropp. Men att bara cykla leder till att du bara blir riktigt bra på cykel, inget annat.
3, Välbalanserad konditionsträning bör inte leda till "svullna" och ömma ben varje dag. Dra i så fall ner på mängden en aning.
MasterChief är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-03, 05:41   #3
no1fitness
no1bootybuilder
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 6 911
Jag kör intervallträning 5-6 dagar i veckan nu och det känns bra för mig. Så länge jag ökar hela tiden så är ajg nöjd ! Nu kör ju jag inga 6 timmars pass bevare mig väl..., utan snarare 10-20 minuter efter varje styrkepass.
Kör intervall/kondition på olika maskiner och olika tidsperioder för att undvika att du stagnerar i träningen.
Jag brukar inte känna av tunga ben så ofta efter mina intervall längre. De börjar väl vänja sig lite.
__________________
NY HEMSIDA ! BTB Gym
no1fitness är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)