Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-16, 15:11   #15601
Åsberg
Töligt
 
Åsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 059
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Dryg - nåt som räcker länge.
__________________
<- Hans journal
Åsberg är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 15:17   #15602
mycketbrännvin
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 799
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
@mycketbrännvin:

haha... alltid det här analyserandet.

mitt råd är att var uppriktig, vill du träffa henne så säg det, precis som du gjorde! jättebra att du skrev att "annars får ni försöka ses en annan gång"!

ett intresse bör vara från båda håll... känner du att hennes intresse gång på gång flackar så säg hur du känner, att du inte vill ha ett sånt förhållande, och börja släpp henne efter det om hon inte tar till sig det du säger, och visar det.

jag är för ärlighet och uppriktighet och inte för spel för att hålla attraktionen uppe. vänta med sms eller vad det kan vara. mer pang på och kör vad man känner för.

sen kan man ju fråga sig om det "funkar". men vill man ha en tjej som blir attraherad av dig på grund av sin egen osäkerhet ("varför svarar han inte, han kanske är en liga över mig? hjälp vad kär jag blev helt plötsligt!")

eller en tjej som blir attraherad av din personlighet som du är och att du visar henne dina känslor?

det är bara att köra på tills man hittar rätt... lycka till

Tack är skitnervös nu!Hon ljög ej för hon skickade imorse att hon mår bra.Jag vet inte riktigt vad jag skall köra på idag.Försiktigt med vanligt kallprat eller försöka vara lite närgången.

Jag gjorde i lördgs slut med tjejen samma dag jag träffade henne.kan låta grisigt med förhållande var egentligen redan före och det räckte bara 10 månader och de 2 senaste månaderna var riktigt dåliga.Nästa gång jag ger mig in på en relation vill jag vara 100% säker
mycketbrännvin är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 21:30   #15603
mycketbrännvin
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 799
Dejten gick bra.Vi kollade filmen jag gjorde inga försök till närhet men hon tog mi hand och lade den på sitt ben.Efteråt frågade hon om jag ville göra nåt så vi tog ett par öl, vi snackade inte så otroligt mycket men det blev endå inga pinsamma situationer.Hon frågade om jag vill sova över på lördag och vi bestämde oss för att göra så
mycketbrännvin är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:14   #15604
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg

Filthy & MrBoris: Det har definitivt med er självkänsla att göra. Ni tror att ni är så värdelösa att era flickvänner skulle hoppa på första bästa kille som raggar på henne. Det är därför ni inte låter henne fika med andra killar.
Nej du min kära trollare. Låt mig förklara mina tankar och resonemang istället.

Jag är ovanligt känslokall angående att bli dumpad. Det är inte tjejen som är problemet. Det är killarna. Jag låter inte en jävel taffsa på henne och jag vill inte ens att ett enda svin med baktankar ens ska få ett uns av min flickvän. Jag har som sagt varit med om att antingen min flickvän eller mina ex bli taffsad på eller tvångskysst. MOT SIN VILJA. Du verkar tro att tjejer har en så mäktig vilja att de kan krossa en kille innan de ens hinner tänka en dum tanke. Så naivt av dig. Det är snarare din osäkerhet som kommer in här. Du måste hävda dig mot mig för att vi resonerar inte likadant. Du intalar dig själv med att slänga ord på andra. Du vill att du ska anses som stabil och underbar när du skiter i vad killar vill göra och gör med din flickvän. Men det är bara klassisk avundsjuka på folk som vågar göra det en själv inte klarar av.
Jag vill spöa på killar som vill komma åt det som är mitt. Det är rent instinktivt och går inte riktigt att förklara. Om jag hade varit osäker hade jag inte krävt uppriktighet och kommunikation. Då hade jag antingen hävdat mig felaktigt eller förbjudit henne att träffa killar. Vilket jag redan förklarat att jag inte gör även om mini gjorde några riktigt misslyckade tolkningar om mitt perspektiv.

Men fine. Säg att jag har en dålig självbild om du vill. Du har ju så mycket fakta som stödjer det. Att blint säga nedlåtande saker är inte ett argument min käre, trollare. Ha en bra natt nu och leta lite mindre bråk och var saklig i fortsättningen är du snäll. Det gör dig gott i din process att försöka mogna. Ett annat tips är att innan du ska citera eller säga saker jag skrivit. Se till att inte bara ha snabbläst igenom. Du framstår som rätt efterbliven och pajaslampan blinkar kraftigt när du påstår att jag förbjudit min tjej till något. Jag har aldrig och kommer aldrig förbjuda min tjej till något. Har inte påstått något annat. Det enda jag krigat för är att få ha en uppriktig kommunikation.

Lycka till!

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-16 klockan 22:23.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:20   #15605
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
Dejten gick bra.Vi kollade filmen jag gjorde inga försök till närhet men hon tog mi hand och lade den på sitt ben.Efteråt frågade hon om jag ville göra nåt så vi tog ett par öl, vi snackade inte så otroligt mycket men det blev endå inga pinsamma situationer.Hon frågade om jag vill sova över på lördag och vi bestämde oss för att göra så
Låter som hon är rätt intresserad ändå skulle jag vilja säga härligt! bara go with the flow!
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:32   #15606
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Jag vill spöa på killar som vill komma åt det som är mitt.
Du som vill låta mogen o vuxen får ju återkomma när du ändrat ställningstagande till ovan. Tills dess väntar vi övriga vuxna på att du ska åldras, kanske bli 19 iaf.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:34   #15607
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Du som vill låta mogen o vuxen får ju återkomma när du ändrat ställningstagande till ovan. Tills dess väntar vi övriga vuxna på att du ska åldras, kanske bli 19 iaf.
För att jag blir arg på killar som är ute efter att sno min tjej? Haha du måste skämta. Isf är 99% av jordens killar barnsliga. Vilket förstör syftet på ett så pass relativt begrepp
Men det var väldigt moget att skriva "bli 19 iaf". Påminner mig om mogna män. Som sagt det är väldigt lätt att vara osaklig och bara vara ute efter att munhuggas. Trolla kallas det. Vanligt fenomen på forum.

Väldigt intressant att se hur 10 000+ postar-acc hållare varandra om ryggen. Lite sådär högstadie-liknelser. "om vi är många som säger emot han och samtidigt klankar ner på han så kommer det kännas som vi säger kloka saker". Flockbeteendet är inte obligatoriskt för en människa, förstår du. En människa kan vara stark ensam och blir oftast mer respekterad i det verkliga livet om han istället för att gå efter en grupperingsåsikt bilder den individuellt. Jag har sett hur ni njutit av att förstöra för folk som är svagare mentalt. Hur ni nästan korkat upp champagnen när folk brytit ihop och stuckit. Oftast har det varit tjejer har jag märkt. Killar verkar mest smyga iväg. Mognad pratade vi om va? Underbart

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-16 klockan 22:43.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:36   #15608
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
För att jag blir arg av sådant? Haha du måste skämta.
Men det var väldigt moget att skriva "bli 19 iaf". Påminner mig om mogna män
varför blir du arg av "sådant"?
förutom av att påpeka vad du tycker är moget eller inte i skriven text
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:38   #15609
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Varför är hon dum för att hon är naiv? Samt: kan du definiera "dum" och "naiv", så att vi inte pratar om två olika saker?
Det där är intressant. En naiv och godtrogen person kan fatta riktigt dumma beslut eftersom den inte inser faran eller risker lika lätt som en mer skeptiskt sinnad person. Är den då dummare? Kanske, skulle jag vilja säga.

Jag är själv naiv och godtrogen jämfört med en del. I vissa aspekter är jag därför också dummare, eftersom jag tar ganska dumma beslut som de inte skulle göra. Kanske snarare mindre riskaversiv, fast då undermedvetet. För visst ser jag fördelen i t ex att hoppa in i en bil med någon jag inte vet vem det är: jag kommer snabbare hem. Om jag kommer hem!

Annars gör jag vågen åt det du skriver: \o/
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2011-11-16 klockan 22:39.
stevebc är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:40   #15610
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Det där är intressant. En naiv och godtrogen person kan fatta riktigt dumma beslut eftersom den inte inser faran eller risker lika lätt som en mer skeptiskt sinnad person. Är den då dummare? Kanske, skulle jag vilja säga.
Nå, då får vi liksom definiera vad "dum" betyder. Att vara naiv kan vara förknippat med att man blir utsatt för större risken, men det innebär inte att man är den som framkallar risksituationerna. Det är en filosofisk fråga. Tolkia?

Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Jag är själv naiv och godtrogen jämfört med en del. I vissa aspekter är jag därför också dummare, eftersom jag tar ganska dumma beslut som de inte skulle göra. Kanske snarare mindre riskaversiv, fast då undermedvetet. För visst ser jag fördelen i t ex att hoppa in i en bil med någon jag inte vet vem det är: jag kommer snabbare hem. Om jag kommer hem!


Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Annars gör jag vågen åt det du skriver: \o/
/o\

~o\

\o\

\o~

\o/

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Du som vill låta mogen o vuxen får ju återkomma när du ändrat ställningstagande till ovan. Tills dess väntar vi övriga vuxna på att du ska åldras, kanske bli 19 iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
För att jag blir arg på killar som är ute efter att sno min tjej? Haha du måste skämta.
Nej, inget skämt. Det är inte killarna du skall bli arg på, utan din tjej. Utan hennes tillåtelse kan de inte "sno" henne, hur mycket de än försöker. Det är aldrig killarna det är fel på om din tjej gör nå't med dem, utan henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Isf är 99% av jordens killar barnsliga. Vilket förstör syftet på ett så pass relativt begrepp
Ja, 99% av jordens killar är säkerligen det. Vi män (för argumentationens skull, egentligen är jag en smurf) vet att valet är tjejens. Inget sker utan hennes tillåtelse, oavsett hur "på" andra män/killar än är.

Det här ger även svar på större delen av ditt längre inlägg (där du kallar mig "trollare") ovan. Förutom godbiten nedan som jag vill svara på:

Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Nej du min kära trollare. Låt mig förklara mina tankar och resonemang istället.

Jag är ovanligt känslokall angående att bli dumpad. Det är inte tjejen som är problemet. Det är killarna.
Ja, du har helt rätt. När killarna säger att de vill ha henne kommer hon. Din tjej saknar fri vilja.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2011-11-16 klockan 22:45.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:40   #15611
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Jag låter inte en jävel taffsa på henne och jag vill inte ens att ett enda svin med baktankar ens ska få ett uns av min flickvän.
[...]
Jag vill spöa på killar som vill komma åt det som är mitt. Det är rent instinktivt och går inte riktigt att förklara. Om jag hade varit osäker hade jag inte krävt uppriktighet och kommunikation. Då hade jag antingen hävdat mig felaktigt eller förbjudit henne att träffa killar. Vilket jag redan förklarat att jag inte gör även om mini gjorde några riktigt misslyckade tolkningar om mitt perspektiv.
Jag tycker inte ditt perspektiv behöver tolkas så mycket, det framgår med all önskvärd tydlighet hur du resonerar. Och det är inte fint.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:45   #15612
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
För att jag blir arg på killar som är ute efter att sno min tjej? Haha du måste skämta. Isf är 99% av jordens killar barnsliga. Vilket förstör syftet på ett så pass relativt begrepp
Men det var väldigt moget att skriva "bli 19 iaf". Påminner mig om mogna män. Som sagt det är väldigt lätt att vara osaklig och bara vara ute efter att munhuggas. Trolla kallas det. Vanligt fenomen på forum.

Väldigt intressant att se hur 10 000+ postar-acc hållare varandra om ryggen. Lite sådär högstadie-liknelser. "om vi är många som säger emot han och samtidigt klankar ner på han så kommer det kännas som vi säger kloka saker". Flockbeteendet är inte obligatoriskt för en människa, förstår du. En människa kan vara stark ensam och blir oftast mer respekterad i det verkliga livet om han istället för att gå efter en grupperingsåsikt bilder den individuellt.
jag är ärligt inte speciellt omtyckt här på kolo, bara o fråga STK-gänget med skaparn i spetsen så får du svart på vitt. Ska du bli omtyckt på kolo så är det tyngdlyftning som gäller eller stfu. Alternativt bara hålla dig mainstream. Det finns många goda mainstreamers på kolo typ Tolkia.

Så min åsikt har tyvärr ingen koppling till någon annan än mig själv, det dröjer nog inte mer än 10 min innan någon från stk är här o hackar på mig .... så jag är ledsen, mina svar på dina inlägg, är mina högst personliga svar. Ingen annans. Orka bry.
__________________

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2011-11-16 klockan 22:47.
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:45   #15613
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Ger du inte mikaelj rätt nu när du blir så bestört över det han skriver?
Jag reagerar som sagt väldigt starkt på vad folk har för åsikter och baktankar med allt de gör. När folk är ute efter att provocera på ett barnsligt sätt så blir jag faktiskt provocerad. Men inte av det han säger. Utan hur han säger det.
Samtidigt kan jag inte motstå när någon gör upplägg - att smasha.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:46   #15614
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
jag är ärligt inte speciellt omtyckt här på kolo, bara o fråga STK-gänget med skaparn i spetsen så får du svart på vitt. Ska du bli omtyckt på kolo så är det tyngdlyftning som gäller eller stfu.

Så min åsikt har tyvärr ingen koppling till någon annan än mig själv, det dröjer nog inte mer än 10 min innan någon från stk är här o hackar på mig .... så jag är ledsen, mina svar på dina inlägg, är mina högst personliga svar. Ingen annans. Orka bry.
Jag hade trott dig om du inte fokuserat på mitt andra stycke.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-16, 22:48   #15615
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Bestrid nu skaparns påpekande ovan, Filthy.

Och använd knappen "multicitera".
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)