Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2022-06-20, 19:14   #286
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jag har tränat flitigt och ätit bra det senaste året. Gått upp 10 kg. Ska vi starta en klubb?

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
Vi borde verkligen bilda en klubb, det sägs ju att delad sorg är halv sorg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-20, 21:31   #287
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Ska jobba massor övertid resten av månaden för att kompensera för att jag var borta och var sjuk, men ska se till att få in all träning ändå.

Dagens pass:

Bänkpress
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 3 reps
100 kg 7 reps

Snedbänk
70 kg 4 reps. Stången kom lite för långt ner på kroppen pga dålig inställning. Note to self: Ställ in bänken på läge 6.

Press
40 kg 8 reps

Tricepspress med stång över huvud
27,5 kg 4 reps, får sänka ett snäpp. Armbågarna gillar inte repsomfånget.

Hantellyft åt sidan
6 kg 10 reps

Pushdown
30 kg 10 reps.

Planerade lite dåligt, så jag hade inga träningskläder.



Tror att folk tyckte jag var snygg idag på gymmet, för de stirrade mer än vanligt. Tyckte till och med att en tjej log lite. Hon stirrade visserligen ner i golvet samtidigt, men ändå.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-21, 06:12   #288
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Joggade en halvtimme innan frukost. Ska styrketräna efter jobbet. Slänger in morgondagens träning idag, för imorgon kommer jag inte hinna träna (ja, ni tolkade rätt, grabbar, jag ska på DEJT).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-22, 08:23   #289
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Träningen igår, inklistrat från e-mailet som jag skickade till mig själv efter att ha antecknat passet i det:

Böj 0x10, 20x10, 40x10, 60x5, 80x5

Vadpress i benpress 60 kg 11 reps

Knästående kabelcrunches 30 kg 6 reps

Stående lårcurl maskin 5 kg 7 reps

Benspark 10 kg 11 reps

Hjulet 15 tror jag

Det nya gymmet har ingen vadmaskin och ingen magmaskin. Inte hela världen, men lite besviken.

Däremot har det en jäkla massa överkroppsmaskiner. Ett sant discogym.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-23, 21:49   #290
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
(ja, ni tolkade rätt, grabbar, jag ska på DEJT).
Jävlarimig, hon var omättlig. Har träningsvärk i magen idag.

Joggade en halvtimme nyss, stack ut kvart över elva (är i en annan tidszon än er). Var så trött tidigare på kvällen att jag gick och la mig tidigt och skippade joggningen. Kunde inte sova, piggnade till och joggade iallafall. Glad att jag gjorde det, kändes gött. En ljum, vindstilla sommarkväll när solens sista gäckande strålar målar nederdelen av himlavalvets kanvas med gula och lila penseldrag är det härligt med en lugn joggingrunda längs floden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2022-06-23 klockan 21:58.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-25, 10:02   #291
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Hade lite flyt idag. Gick till gymmet, men våningen i köpcentrat där det ligger var stängd. Frustrerad gick jag ett varv runt köpcentrat för att hitta en alternativ ingång, för att sedan upptäcka att våningen var öppen. Jag hade av en slump anlänt till gymmet ett par minuter i tio, och köpcentrat öppnade upp vid tio.

Trött som fan idag, men starkare än förra passet. Lade till en traps-övning. Mina traps är redan lite överdimensionerade, men jag tycker det är snyggt när de är väldigt överdimensionerade.

Marklyft
60 kg 10 reps
80 kg 5 reps
100 kg 3 reps
120 kg 7 reps

Latsdrag (uppvärmning) 25 kg 20 reps

Chins
7

Stångrodd
60 kg 7 reps

Stångshrugs
70 kg 8 reps

Sittande bakåtlutande hantelcurl
12 kg 9 reps.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-26, 19:05   #292
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Joggning en halvtimme.

Fan vad varmt det är ute nu, även på kvällen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-27, 21:30   #293
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Sov inget inatt.

Bänkpress
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 3 reps
100 kg 6 reps
En sänkning med en rep, så jag borde enligt min egen regel höja ett set. Men jag räknar inte den här sänkningen. Det var nämligen så att jag blev svagare pga att stången var flottig och händerna gled utåt under setet, vilket gjorde mig svagare. Torkade stången mellan bokstavligt talat varje set, men det räckte inte.

Efteråt gick jag runt och kände på flera av de andra stängerna, och märkte att de alla var torrare. Nästa gång tar jag den torraste och gör 8 reps.

Snedbänk
70 kg 6 eller 7 reps.
Jag kommer fortfarande lite högt upp, ska sänka sätet ett snäpp till steg 7.

Press
40 kg 9 reps.

Tricepspress med stång över huvudet
25 kg 4 reps, gjorde också ont i armbågarna.
20 kg 3 eller 2 reps. Höll mycket smalare nu, trodde det skulle göra mig starkare, men jag blev svagare. Har inte fått till den här övningen ännu, kan inte bestämma mig för hur brett jag ska hålla grepp och armbågar. Ska köra på någon kompromiss-variant, tror jag.

Hantellyft åt sidan
6 kg 11 reps

Pushdown
32,5 kg 11 reps. Kaboom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-28, 21:37   #294
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Joggade en halvtimme. Lagade kyckling i ugnen samtidigt #multitasking #tidsoptimering
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-29, 17:54   #295
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Knäböj
0 kg 10 reps
20 kg 10 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 6 reps

Vadpress i benpress, det var denna vikt jag hade haft förra gången också, jag hade glömt att det inte finns någon stångvikt att räkna med
40 kg 12 reps

Knästående kabelcrunches på bänk
30 kg 11 reps

Stående lårcurl
5 kg 8 reps

Benspark
10 kg 13 reps

Maghjul
10
10
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-06-30, 16:24   #296
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Sista dan på jobbet idag!

Känns skönt. Hade en liten diskussion med en annan som slutar idag, det sammanfattar mina känslor rätt bra.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-03, 09:25   #297
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Träning

Skolkade helt ogenerat från joggningen i torsdags, för jag tyckte att jag var för trött. Det är ganska vanligt att följande händer mig:

1) Jag blir astrött vid åtta-nio på kvällen, tänker ”jag skippar det som jag hade tänkt göra ikväll, går och lägger mig tidigt och får en fantastisk natts sömn”;
2) jag går och lägger mig;
3) jag kan ändå inte sova och ligger vaken till kanske klockan ett.

Så jag ska nog ignorera den där klockan-åtta-eller-nio-tröttheten framöver.
(Så tog jag igen det genom att jogga dagen efter? Nej, jag skolkade från det också.)

Men jag styrketränade iallafall igår enligt schemat. Var astrött (ovanligt?) när jag gick till gymmet och tänkte ”det här går aldrig”, men iag hade blivit starkare i alla övningar. I vissa av övningarna kände jag till och med att jag hade kunnat klara en rep till om jag hade blivit hotad med pistol.

Marklyft
60 kg 10 reps
80 kg 5 reps
100 kg 3 reps
120 kg 8 eller 9 reps. Hatar när jag tappar räkningen. Det är pga detta man egentligen aldrig ska göra fler än 3-reppare.

Latsdrag (uppvärmning)
25 kg 20 reps

Chins
8

Stångrodd
60 kg 8 reps

Stångshrugs
70 kg 9 reps

Stångcurl
30 kg 9 reps
Gjorde 8 reps på den här övningen förra passet, glömde skriva ner det i journalen.

Sittande bakåtlutande hantelcurl
12 kg 10 reps

Jobb

Fan vad gött det kändes att lämna jobbet sista dagen på mitt förra jobb i torsdags. Kände en oerhörd lättnad.

Började mitt nya jobb i fredags. Nu dömer jag ju inte ett jobb efter hur det känns efter en enda dag, men det kändes sådär. Jag gjorde projektledargrejer, och det verkar rätt tråkigt, mest att man sitter och skickar e-mail hela dagarna. Av ala jobb jag haft skulle jag ranka det här medelhögt på brahets-skalan (mitt förra jobb var det sämsta jag har haft. Det bästa jag haft är nog flyttgubbe).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-03, 19:13   #298
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Joggning en halvtimme.

Lite tråkig helg, har enbart roat mig med att kolla på Netflix, läsa en bok och förbereda en målning. Funderar på om jag borde börja med en social hobby.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-04, 19:25   #299
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Fetma

Utseendemässigt är min kropp i ett rätt sorgligt stadium just nu. Kulmagen går inte längre att dölja ens med pösiga tröjor, och i morse när jag vågade väga mig för första gången på länge så visade vågen 82,5.

Det är inte utan att man blir lite bantningssugen. Men jag vill ändå inte lägga mig på kaloriunderskott just nu, av ett par anledningar:

- Jag tycker att jag är ganska svag, vill inte bli ett benrangel.
- Även om jag mår helt okej psykiskt just nu så vill jag inte äventyra mitt mentala mående med stressen av ett kaloriunderskott.
- Jag får fortfarande på mig nästan alla mina byxor.
- Jag får fortfarande ligga.

Så, jag köpslog lite med mig själv, och det här är vad jag kom fram till. Jag kommer deffa när något av följande har skett:
- Jag tar 130 kg i bänkpress.
- Jag får på mig så få byxor att jag är farligt nära att behöva köpa nya.
- Jag får inte ligga längre, och jag har skäl att tro att det inte beror på min personlighet.

Träning

Som ni kanske minns hade jag en undanflykt i värsta solen-i-ögonen-klass förra bänkpresspasset, när stången var så hal så händerna gled åt sidan under setet vilket gjorde mig svagare. Idag motverkade jag detta genom att under de tunga seten sätta en pappershandduk i varje hand och svepa den runt stången. Det såg nog ganska stört ut, det är vid såna tillfällen jag är glad över att jag ser rätt störd ut oavsett.

Bänkpress
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 3 reps
100 kg 3 reps

Vad i helv... Det var svagt. Och det hade känts som att det var tyngre på ena sidan än andra. Den här gången har jag en ännu mer långsökt ursäkt: Jag tror att
pappret var i vägen och fick mig att råka hålla ena handen lite för långt mot mitten. För att testa den hypotesen körde jag ett set till, där jag var extra noga att hålla händerna på rätt ställen:

100 kg 6 reps.

Se där, det var ju ganska starkt. Min hypotes verkade vara sann.

Så, eftersom jag nu haft två jättebra ursäkter i rad att vara för svag i bänkpressen så kommer jag unna mig att fortsätta bara köra ett arbetsset, om jag klarar nio reps på hundra nästa gång.

Snedbänk
70 kg definitivt 7 reps. Jag räknar det som en ökning gentemot förra passets "6 eller 7 reps, minns inte".

Press
40 kg 10 reps

Tricepsstångöverhuvudetövning.
20 kg 7 reps
20 kg 5 reps
Får fa*en inte till den övningen nu heller. Är svag och får ont i armbågarna. Men jag har fått en fix idé att jag vill köra den. Tror jag ska sätta hårt mot hårt och börja googla instruktioner om hur man ska göra.

Hantellyft åt sidan
6 kg 12 reps. Rätt lätt.

Pushdown
35 kg 10 reps, gott mos.

Jobb

Efter dag 2 kändes jobbet bättre. Jag har nu uppgraderat det från "nånstans på mitten i listan över vilket som är det bästa jobb jag haft" till "i övre fjärdedelen på samma lista". Det var mycket dödtid, vilket var rätt drygt, men jag utnyttjade den till att läsa på om företaget. Själva e-mailskickande kändes roligare idag, när jag lärde mig lite mer detaljer om det.

Träffade fyra nya kollegor också, de verkar alla sköna. De är letter som kan flytande svenska. De pratar dock lettiska med varandra, även när jag är i rummet. Det spärrar mig att lära mig mer lettiska.

I alla händelser är det gött att ha ett jobb som inte har stämpelklocka. Ingen kollar två minuter hit och dit om jag vill gå och pinka eller hämta en kopp kaffe, till skillnad mot förra jobbet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-07-06, 05:06   #300
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Sket i joggningen igår igen, för jag tyckte att jag var så trött så jag borde kunna lägga mig tidigt, för att sedan ligga vaken jättelänge. Känns som att det börjar bli ett mönster. Men men, jag joggar ju ändå inte seriöst, så jag kan skippa hur många joggingturer jag vill utan att någon polisanmäler mig.

Hade en speciell anledning att försöka somna tidigt igår dessutom; jag klev upp 04:30 för jag ska flyga till Sverige idag på en kort jobbutbildning. Sitter på ett café nu och funderar över hur kort tid innan avgång jag måste vara vid gaten. En halvtimme räcker säkert.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)