Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-05-11, 06:49   #43021
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Vad tycker ni, borde hunt-miocic ha stoppats tidigare? I så fall när?
Det borde åtminstone vara brottsligt att inte stoppa fighten mellam 4e och 5e. Personligen tycker jag nog den kunde stoppats i 4e när Hunt inte erbjöd något motstånd alls.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-11, 16:22   #43022
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det borde åtminstone vara brottsligt att inte stoppa fighten mellam 4e och 5e. Personligen tycker jag nog den kunde stoppats i 4e när Hunt inte erbjöd något motstånd alls.
Håller med. Hade iofs inte gnällt om den stoppats i slutet av tredje heller.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-11, 23:38   #43023
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Någon som tittat metamoris ännu? Blir efter jobbet för mig. Två tidigare var ju riktigt underhållande.
Bra matcher, vad tyckte du? Såg just Josh och Chaels.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-12, 06:56   #43024
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Metamoris är riktigt underhållande faktiskt, hoppas dom har råd att fortsätta och växer.

Blev lite förvånad över Joe Lauzons match. Chael tycker jag inte ska vara med nå mer, gissar att han mest är där för att dra tittare. Keenan är så jävla rolig att se på och duktig!

Väldigt synd att Josh motståndare skadade sig, 60 lbs viktskillnad är lite väl mycket, någon som vet när och mot vem hans nästa ufcmatch blir?
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-14, 12:31   #43025
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Metamoris är riktigt underhållande faktiskt, hoppas dom har råd att fortsätta och växer.

Blev lite förvånad över Joe Lauzons match. Chael tycker jag inte ska vara med nå mer, gissar att han mest är där för att dra tittare. Keenan är så jävla rolig att se på och duktig!

Väldigt synd att Josh motståndare skadade sig, 60 lbs viktskillnad är lite väl mycket, någon som vet när och mot vem hans nästa ufcmatch blir?
Here you go:
http://mmanytt.se/ufc/josh-barnett-v...-27-september/

Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-14, 13:12   #43026
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Sweet, både Nelson och Barnett är ju underhållande snubbar.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-14, 18:03   #43027
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155


__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-15, 20:04   #43028
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Nya drogstraff:

__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-15, 21:34   #43029
FairtradeDave
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Alla ni som tycker tycker hunt-matchen gick för långt. Kmr ni ihåg när Todd Duffee blev knockad i tredje ronden av Mike Russow? Var i princip russows första träff på hela matchen och är en av de absolut oväntade vändningarna i en ufc match.

Med Hunts knockout power så tycker jag iaf att så länge han kan svinga så kan han vinna. Även om det inte alls är bra att ta slag i huvudet så hade det varit lite av en skandal om de inte låtit han gå sista ronden imo.
FairtradeDave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-15, 21:59   #43030
minusgradv
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 11
Det är sant, men det var 5 år sedan. De senaste 5 åren kan jag minnas max 3-4 liknande fall, därmed anser jag att de fullständigt garanterade konsekvenserna för individernas hälsa väger tyngre. Min personliga åsikt är också att den typen av avslut är ganska meningslösa. Att Hunt förlorar mot Stipe 19/20 ggr, men att han alltid är kapabel att vinna via KO är slutsatsen av fighten, vare sig knocken sker eller inte. Därmed tillför det inget i min mening att låta matchen gå, med tanke på Hunts hälsa.
minusgradv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-15, 22:50   #43031
FairtradeDave
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Citat:
Ursprungligen postat av minusgradv Visa inlägg
Det är sant, men det var 5 år sedan. De senaste 5 åren kan jag minnas max 3-4 liknande fall, därmed anser jag att de fullständigt garanterade konsekvenserna för individernas hälsa väger tyngre. Min personliga åsikt är också att den typen av avslut är ganska meningslösa. Att Hunt förlorar mot Stipe 19/20 ggr, men att han alltid är kapabel att vinna via KO är slutsatsen av fighten, vare sig knocken sker eller inte. Därmed tillför det inget i min mening att låta matchen gå, med tanke på Hunts hälsa.
Ingen mening? Det är väl ändå upp till fightern i fråga att avgöra det. Hunt's camp hade faktiskt kunna kasta in handduken.

Domaren ska inte bryta en match innan fightern är knockad eller inte längre försvarar sig själv. Om jag inte minns fel var det väl en kort period i tredje ronden där domaren sa till Hunt att försvara sig flertalet gånger, och faktiskt hade chansen att bryta matchen. Men när Hunt sen såg till att "intelligent" försvara sig så har domaren inte så mkt val längre.

Skulle bli väldigt godtyckligt om domarna kunde börja döma ut TKO för att fighters får mycket stryk fastän de försvarar sig, tycker jag.
FairtradeDave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-15, 22:58   #43032
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Jag tycker det är en sorglig inställning angående drogstraffen som anammas av Nevada State Athletic Commission. Dessa straff är alltför hårda och kommer förmodligen slå hårt mot underbetalda atleter inom MMA. Detta kommer förmodligen få som följd att färre och färre unga dras till sporten när straff för drogrelaterade snedsteg och lägre inkomster (iom ex reebok-dealen, om det inte var dåligt nog som det var innan) bara blir sämre och sämre.
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-15, 23:11   #43033
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
De är hårdare t.o.m.
18 månader för cannabis, första gången.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 08:41   #43034
arthax
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Tidigare bodde jag där, nu bor jag här
Inlägg: 1 644
På vilket sätt kan gräs (cannabis?) främja en fighter? Jag kan väldigt lite, om ens något om droger och dess effekter på kroppen.
arthax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 09:02   #43035
dared
Know what im sayin´?
 
dareds avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 1 449
Tycker Hunt-fighten skulle stoppas i slutet av 3:e tom. Det var ingen jämn matchning då Hunt inte bjöd på motstånd samt jag tyckte inte hans försvar var speciellt intelligent.

Visst skulle han kunnat få fram en knock, men var inte speciellt troligt efter 3an och varken fans, fighters eller UFC tjänar på att se en ensidig fight fortsätta i 25 min enligt mig. Snubben är en legend och 39, men domarn måste inse där att Hunt var i för dålig form och för tuff för sitt eget bästa för att låta matchen gå.
dared är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)