Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-08, 02:09   #35671
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Ok, ni missar ngt grabbar om ni inte kollar på bellator nu
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 02:52   #35672
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Vaddå inte så snabbt? Antagligen hade hon submittat honom på ett par sekunder..

Men visst är det möjligt att hon blir knockad ståendes innan dess.

stop trollin'
Nej det hade hon inte. Hon är väldigt duktig, för att vara tjej. Men patetiskt dålig stående i jämförelse, hon hade fått på käften.

Citat:
Ursprungligen postat av Vilson Visa inlägg
Uppenbarligen förstår du dig inte på världen. Hall och Parysian hade förgört Ronda om de velat... Ödmjukhet och feminism är poppis.

Har du nånsin sparrats med en tjej? Vet du vad du pratar om?
Snuggles tränar inte kampsport, han får all sin kunskap från videoklipp.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 03:01   #35673
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg


Snuggles tränar inte kampsport, han får all sin kunskap från videoklipp.
Tack gode gud för det. Det finns vissa som tydligen fått några smällar för mycket.
Du kanske själv ska titta på lite mer mma, istället för att starta fjantiga diskussioner som redan har diskuterats tusen gånger förut.
T.ex. nu, Bellator.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-03-08 klockan 03:03.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 03:08   #35674
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Tack gode gud för det. Det finns vissa som tydligen fått några smällar för mycket.
Du kanske själv ska titta på lite mer mma, istället för att starta fjantiga diskussioner som redan har diskuterats tusen gånger förut.
T.ex. nu, Bellator.
Erfarenhet kallas det. Jag har inte lika stor fritid som vissa andra här, men ser det jag finner intressant.
Sen var det inte jag som startade diskussionen. Jag finner det lustigt att så många ser det som en självklarhet att Ronda skulle vinna. Eller ja, i alla fall ni som inte ens tränar kampsport själva.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 09:53   #35675
Jeffplsgo
im fucking zeez brah
 
Jeffplsgos avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 698
"Hela galan kan du se på UFC:s Fight Pass som kostar $9.99 (71 kr) i månaden. Kl 18.55 startar underkortet och klockan 21.00 sätter huvudkortet igång. Huvudkortet sänds även på C More Extreme, TV4 Sport, C More Play, C Sports och TV4 Play."
Okej så underkort på stream + huvudkort på tv4 sport då. Opti.
__________________
Journal in honor of our Elven high king Magon the first.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=208217
Jeffplsgo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 11:28   #35676
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Tjej vs kille är väl ganska uttjatat vid det här laget.

Gus vs the world. War Gustafsson!

/ Skeden live från London

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 12:37   #35677
Juxta
Broder Broccoli
 
Juxtas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 448
Vad tror ni då om prelims och alla fighters?
Jag är ju lagom dålig på fighters överlag och deras styrkor men jag satte ändå mina monopolpengar på en del fighters. Gjorde en lista på vad jag tror kommer hända:

Harris-Gaud: Harris (via brottning)
Araujo-Mitchell: Mitchell (via KO)
Scott-Silva: Silva (via brottning/dombeslut)
Barnatt-Nilsson: Nilsson (via KO(tveksamt dock))
Diabate-Latifi: Latifi (via KO)
Nelson-Akhmedov: Ahkmedov (via brottning)
Picket-Seery: Picket (via brottning)
Johnson-Guilard: Guillard (via dombeslut)
Gustafsson-Manuwa: Gustafsson (via hadouken)

Senast redigerad av Juxta den 2014-03-08 klockan 12:40.
Juxta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 13:43   #35678
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Nej det hade hon inte. Hon är väldigt duktig, för att vara tjej. Men patetiskt dålig stående i jämförelse, hon hade fått på käften.
Vad har hennes teknik ståendes att göra med hur länge en total nybörjare skulle klara sig på marken utan att bli submittad?

Ännu en gång, det är mycket möjligt att Floyd hade sänkt Ronda med en kombination från distans, men om han inte lyckas göra det och det blir clinch så är det över. Och det senare är mycket mer sannolikt än det förstnämda av UPPENBARA skäl.

Senast redigerad av cero den 2014-03-08 klockan 13:45.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 13:45   #35679
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Erfarenhet kallas det. Jag har inte lika stor fritid som vissa andra här, men ser det jag finner intressant.
Sen var det inte jag som startade diskussionen. Jag finner det lustigt att så många ser det som en självklarhet att Ronda skulle vinna. Eller ja, i alla fall ni som inte ens tränar kampsport själva.
Erfarenhet av vad? Kampsport på amatörnivå? Sorry, men det är inte särskilt mycket värt, särskilt om man inte kan dra vettiga slutsatser av den erfarenheten. För det är vad det handlar om; inte alltför komplicerade slutsatser dragna utifrån tillgänglig information. T.ex. åsikter från just folk som är träningsvana, och t.o.m. har tränat med judokas på hennes nivå. Det brukar snarare vara folk som inte tränar, och som i allmänhet inte är de bästa debattörerna med de vettigaste åsikterna som tror något annat (det var inte en pik, bara en observation).
Ingen som säger att Ronda skulle ha ngn vettig chans mot en annan manlig mma fighter på top 10 nivå, ej heller en judoka på någorlunda hög nivå. Men någon som har NOLL grapplingerfarenhet som väger ungefär lika mycket som henne?
Som jag redan sagt så har vi redan sett vad som händer när ngn som är dubbelt så stark, och mycket tyngre, men avsevärt sämre på grappling, möts.
Ingen som heller sagt att det är en självklarhet, utan att Mayweather har en sk punchers chance.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-03-08 klockan 13:53.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 14:15   #35680
Vilson
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Erfarenhet av vad? Kampsport på amatörnivå? Sorry, men det är inte särskilt mycket värt, särskilt om man inte kan dra vettiga slutsatser av den erfarenheten. För det är vad det handlar om; inte alltför komplicerade slutsatser dragna utifrån tillgänglig information.
Om du tycker diskussionen är fånig, varför fortsätter du föra den?

Givetvis har jag ingen aning om hur det vore att rulla med Ronda baserat på att jag rullat med helt ok tjejer. Men du har ju ingen aning om nånting.. Du kan inte hänvisa till Uriah Hall i den här diskussionen, han ligger och chillar matchen igenom, tar det inte alls på allvar och varför skulle han? Han sparras med en mindre tjej, han skulle verka asfånig om han faktiskt försökte vinna över henne. Har inte sett något mellan Ronda och Karo (du får gärna länka film eller artikel där detta diskuteras) men om du tror att hon i en någorlunda seriös grapplingmatch har en chans att rubba honom, vad säger det om din förmåga att dra slutsatser?

Varför hänvisar du inte till Gegard istället som står upp och mer eller mindre vilar medan hon tar i så hårt hon kan utan att ens få honom att tappa balansen?
Vilson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 14:51   #35681
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Vilson Visa inlägg
Om du tycker diskussionen är fånig, varför fortsätter du föra den?

Givetvis har jag ingen aning om hur det vore att rulla med Ronda baserat på att jag rullat med helt ok tjejer. Men du har ju ingen aning om nånting.. Du kan inte hänvisa till Uriah Hall i den här diskussionen, han ligger och chillar matchen igenom, tar det inte alls på allvar och varför skulle han? Han sparras med en mindre tjej, han skulle verka asfånig om han faktiskt försökte vinna över henne. Har inte sett något mellan Ronda och Karo (du får gärna länka film eller artikel där detta diskuteras) men om du tror att hon i en någorlunda seriös grapplingmatch har en chans att rubba honom, vad säger det om din förmåga att dra slutsatser?

Varför hänvisar du inte till Gegard istället som står upp och mer eller mindre vilar medan hon tar i så hårt hon kan utan att ens få honom att tappa balansen?
Jag har inget bättre för mig och "någon har fel på internet", stör mig på dåliga argument, och allt sånt?
Det är lite lustigt att du anklagar mig för att inte ha en "aning om nånting", och sedan fortsätter med det illa genomtänkta argument du gör.
Gerard? Verkligen? En drygt 25 kg tyngre snubbe som dessutom har svart bälte i judo och är en av de bästa grapplarna i mma? Hur är det ens i närheten av att vara relevant?
Vad gäller de andra snubbarna så extrapolerar man från befintlig information, och där handlar det återigen om fighters som KAN grapplas.. Hur är det att man konstant lyckas missa den informationen? Har vi inte sett oräkneliga gånger vid det här laget hur det ser ut när en komplett noob försöker grapplas med ngn som kan, även om den personen väger typ dubbelt så mycket? Finns dessutom flera exempel på hur det ser ut när tjejer med bra skills slåss mot snubbar och subbar dem.

Med det sagt, skulle Mayweather få kanske ett halvår till ett år på sig att träna tdd, grappling, och boxning för mma, så skulle det nog kunna vända oddsen i hans favör.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-03-08 klockan 14:55.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 14:59   #35682
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Här är förresten klippet på Ronda som tränar med Karo i bakgrunden. Att hon ens hänger med honom, och t.o.m. lyckas ta ner honom två gånger (uchimata och fotsvep), säger en hel del om hennes förmågor. För att förtydliga för de som gillar att övertolka och inte kan läsa vad som skrivs: Det betyder inte att hon har en suck i en riktigt fight mot honom.

__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-03-08 klockan 15:00.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 15:04   #35683
Vilson
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jag har inget bättre för mig och "någon har fel på internet", stör mig på dåliga argument, och allt sånt?
Det är lite lustigt att du anklagar mig för att inte ha en "aning om nånting", och sedan fortsätter med det illa genomtänkta argument du gör.
Gerard? Verkligen? En drygt 25 kg tyngre snubbe som dessutom har svart bälte i judo och är en av de bästa grapplarna i mma? Hur är det ens i närheten av att vara relevant?
Vad gäller de andra snubbarna så extrapolerar man från befintlig information, och där handlar det återigen om fighters som KAN grapplas.. Hur är det att man konstant lyckas missa den informationen? Har vi inte sett oräkneliga gånger vid det här laget hur det ser ut när en komplett noob försöker grapplas med ngn som kan, även om den personen väger typ dubbelt så mycket? Finns dessutom flera exempel på hur det ser ut när tjejer med bra skills slåss mot snubbar och subbar dem.

Med det sagt, skulle Mayweather få kanske ett halvår till ett år på sig att träna tdd, grappling, och boxning för mma, så skulle det nog kunna vända oddsen i hans favör.
Har inte missat nåt, har aldrig sagt att Floyd skulle kunna ta Ronda på marken (dock hade jag lätt satt mina pengar på honom i en mma-match ändå), jag reagerar bara på din världsfrånvända uppfattning att Ronda skulle kunna mäta sig med Hall eller Parisyan om de faktiskt velat vinna mot henne och inte lekte för att de rullade med en mindre tjej.

Om Gegard inte varit en så chill snubbe som han är hade det lätt kunnat finnas nåt filmklipp eller citat från honom i stil med "Ronda is legit man, she threw me around in practice and she nearly tore my right arm off", även om det inte betytt ett skit då folk vill framstå på ett visst sätt. Men då hade vi sett dig hänvisa till det också.
Vilson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 15:07   #35684
Vilson
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Här är förresten klippet på Ronda som tränar med Karo i bakgrunden. Att hon ens hänger med honom, och t.o.m. lyckas ta ner honom två gånger (uchimata och fotsvep), säger en hel del om hennes förmågor. För att förtydliga för de som gillar att övertolka och inte kan läsa vad som skrivs: Det betyder inte att hon har en suck i en riktigt fight mot honom.

Ska inte övertolka, dock ser jag i klippet Karo ta ner Ronda tre ggr och Ronda fotsveper Karo en gång. Hennes uchimata är väl ändå han som gör en uchimata (runt 0:50)? Sen landar han visserligen på huvudet men ändå.
Vilson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 15:08   #35685
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Vilson Visa inlägg
Har inte missat nåt, har aldrig sagt att Floyd skulle kunna ta Ronda på marken (dock hade jag lätt satt mina pengar på honom i en mma-match ändå), jag reagerar bara på din världsfrånvända uppfattning att Ronda skulle kunna mäta sig med Hall eller Parisyan om de faktiskt velat vinna mot henne och inte lekte för att de rullade med en mindre tjej.

Om Gegard inte varit en så chill snubbe som han är hade det lätt kunnat finnas nåt filmklipp eller citat från honom i stil med "Ronda is legit man, she threw me around in practice and she nearly tore my right arm off", även om det inte betytt ett skit då folk vill framstå på ett visst sätt. Men då hade vi sett dig hänvisa till det också.
Har du en komplett brist på förmåga att dra rationella slutsatser eller att läsa vad som skrivs , eller vad är detta egentligen? Känns som jag talar med en vägg. Bara så många gånger som jag orkar att upprepa mig själv. Jag har aldrig påstått att hon skulle vinna mot Hall eller Karo i en riktig match, inte ens en riktig grapplingmatch (även om jag inte skulle förvånas om hon skulle göra det mot Hall; han är inte en särskilt bra grappler även om han är mycket starkare), det är inte poängen.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-03-08 klockan 15:11.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)