Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-13, 11:22   #16
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av GI-Joe Visa inlägg
Bland det konstigaste jag läst, menar du seriöst att man måste äta tårta på någons födelsedag även om man känner att det inte är värt det? Och på vilket sätt "förpestar" det omgivningen? Man måste väl få leva det livet man själv vill.
I vardagen ska man absolut leva som man själv vill. Men nu var exemplet "farmors födelsedag", och betänk att det kan faktiskt vara farmors största behållning på födelsedagen att få bjuda sitt/sina barnbarn på hemgjord tårta. Det betyder kanske mer än ev. presenter hon får.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 11:26   #17
GI-Joe
Registered User
 
GI-Joes avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 366
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
I vardagen ska man absolut leva som man själv vill. Men nu var exemplet "farmors födelsedag", och betänk att det kan faktiskt vara farmors största behållning på födelsedagen att få bjuda sitt/sina barnbarn på hemgjord tårta. Det betyder kanske mer än ev. presenter hon får.
Man kan inte alltid leva för att göra andra nöjd.
__________________
Är det här man ska skriva något?
GI-Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 11:34   #18
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av GI-Joe Visa inlägg
Man kan inte alltid leva för att göra andra nöjd.
Nu var det ju inte "alltid" det diskuterades, utan en/ett par ggr per år. Men visst, vill du inte offra det minsta lilla för att ibland göra andra människor lyckliga så kör hårt.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 11:43   #19
GI-Joe
Registered User
 
GI-Joes avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 366
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Nu var det ju inte "alltid" det diskuterades, utan en/ett par ggr per år. Men visst, vill du inte offra det minsta lilla för att ibland göra andra människor lyckliga så kör hårt.
Om dom inte kan acceptera att jag inte vill äta massa socker och tårta så är det väl dom som tänka om, kan finnas flera anledningar till varför man inte vill äta sånt?
__________________
Är det här man ska skriva något?
GI-Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 11:51   #20
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av GI-Joe Visa inlägg
Om dom inte kan acceptera att jag inte vill äta massa socker och tårta så är det väl dom som tänka om, kan finnas flera anledningar till varför man inte vill äta sånt?
Det finns absolut anledningar som är mer legitima än andra. Har du exempelvis Celiaki (tål ej gluten) så bör du absolut inte äta tårta som innehåller gluten. Eller någon sorts ätstörning/tvångsbeteende. Jag tolkar det mer som att du av princip, eller sundhetshets, lätt blir en ganska tråkig kille i andras ögon, men jag kanske tolkade det fel.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 11:53   #21
GI-Joe
Registered User
 
GI-Joes avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 366
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Det finns absolut anledningar som är mer legitima än andra. Har du exempelvis Celiaki (tål ej gluten) så bör du absolut inte äta tårta som innehåller gluten. Eller någon sorts ätstörning/tvångsbeteende. Jag tolkar det mer som att du av princip, eller sundhetshets, lätt blir en ganska tråkig kille i andras ögon, men jag kanske tolkade det fel.
Haha, i detta fall så tolkade du mig väldigt fel då jag absolut inte lever det livet. Men däremot har jag full förståelse för folk som absolut inte vill äta sånt.
__________________
Är det här man ska skriva något?
GI-Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 11:59   #22
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av GI-Joe Visa inlägg
Man kan inte alltid leva för att göra andra nöjd.
Citat:
Ursprungligen postat av GI-Joe Visa inlägg
Om dom inte kan acceptera att jag inte vill äta massa socker och tårta så är det väl dom som tänka om, kan finnas flera anledningar till varför man inte vill äta sånt?
Citat:
Ursprungligen postat av GI-Joe Visa inlägg
Haha, i detta fall så tolkade du mig väldigt fel då jag absolut inte lever det livet. Men däremot har jag full förståelse för folk som absolut inte vill äta sånt.
Ok, men du gav verkligen intrycket av att det var dig själv du skrev om när du skrev "jag".
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 12:46   #23
garluch
Registered User
 
garluchs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 108
Det är bara att säga "för jag vill". Det sätter liksom punkt för frågan.

Folk i gemen har lättare att tolerera det man gör än det man säger.

Jag förstår de som kan ha en ganska avspänd inställning till kosten, och jag förstår de som inte äter tårta varje gång de, syskonen, föräldrarna, barnen, morföräldrar, farföräldrar, kompisar, nån på jobbet, kompisarna, partnern fyller år, varvat med nyår, jul, midsommar, fredagsfika, lördagsgodis, lillördag, bakispizza, all-inclusivesemester och övriga ursäkter att kringå den diet man kanske själv vill noga välja när man skall bryta.
garluch är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)