Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-18, 19:00   #1681
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tack tack, jag tänkte på dig när jag åt den! Riktigt god.

Föredrar du att äta den naturell eller med grädde eller någon sorts sås?
Haha, alltid kul när man gör intryck på någons liv!

Naturell med gaffel ur förpackningen, helst med ett stort glas mjölk till eller två. Har man inte det hemma så går väl 2,8% öl också ner.

Det är något magiskt med att mörbulta kroppen till kollaps & samtidigt ha i tankarna att den gudomliga toscatårtan står i kylen att hämta som belöning & återhämtning efter allt slit.

EDIT@Toscatårteåterförsäljare nära dig: http://www.rojos.se/pages.aspx?r_id=26949
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2019-08-18 klockan 19:01.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-18, 19:09   #1682
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Haha, alltid kul när man gör intryck på någons liv!

Naturell med gaffel ur förpackningen, helst med ett stort glas mjölk till eller två. Har man inte det hemma så går väl 2,8% öl också ner.

Det är något magiskt med att mörbulta kroppen till kollaps & samtidigt ha i tankarna att den gudomliga toscatårtan står i kylen att hämta som belöning & återhämtning efter allt slit.

EDIT@Toscatårteåterförsäljare nära dig: http://www.rojos.se/pages.aspx?r_id=26949
http://matkalkyl.se/se-toscakaka.php

6,9 gram protein per 100 gram. Käkar man 300 gram får man sina 20 gram man behöver efter träningen!

Fanken, min mamma sa också att man inte ska äta den med något till. Jag vill bestämt hävda att det vore gott med grädde! Kanske bara är jag som har en udda egenhet där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 09:23   #1683
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Fan, jag har missat en rätt viktig grej: Stagnerar man så ska man sänka sitt 1RM med 10 %. Så jag gör det med böjen och bänken nu, till 90 respektive 97,5 kg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 17:56   #1684
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Karlskronagymmet.

Bänkpress
20 kg 10 reps
40 kg 5 reps
67,5 kg 3 reps
77,5 kg 3 reps
87,5 kg 9 reps
67,5 kg 16 reps

Supinerade chins
17,5 kg 9 reps
10 kg 7 reps
5 kg 8 reps
kroppsvikt 8 reps
kroppsvikt 7 reps
Har fan glömt hur man klämmer fast hanteln mellan benen, förut fick jag den att sitta utan problem men nu glider den undan, gör ont på huden osv.

High pulls
20 kg 10 reps
40 kg 7 reps
Skitövning, känns inte i någon muskel och gör ont i vänster axel. Har t o m börjat få ont i vänsteraxeln när jag joggar, skyller på den här övningen.

Bytte till stångrodd med medelbrett grepp och 45° lutning.
40 kg 10 reps
40 kg 10 reps

Pushdowns
18 kg 10 reps
32 kg 10 reps
50 kg 10 reps
68 kg 9 reps
63,5 kg 8 reps
59 kg 9 reps.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 10:20   #1685
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Sista passet på Karlskronagymmet.



Knäböj
0 kg 10 reps
20 kg 5 reps
40 kg 4 reps
62,5 kg 3 reps
72,5 kg 3 reps
80 kg 7 reps
62,5 kg 12 reps

Dragonflags
4
3
3
3
2

Fan vad svag jag är. Skyller på, eh, att jag sov dåligt (vaknade astidigt) och att jag tränade på förmiddagen, säger vi.

Har tappat formen liiite. Att bo hemma hos föräldrar börjar sätta sina spår. Vill inte skylla ifrån mig, men det blir ju inte direkt lättare att hålla sig rippad när man konstant blir bjuden på bullar, pannkakor med sylt och vispgrädde och pizza.

Åker till Stockholm nu. Tänkte köpa 24/7-gymkort imorgon.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 12:43   #1686
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Vad blir det i hufvudstaden?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 13:24   #1687
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Vad blir det i hufvudstaden?
Jag flyttar dit, ska gå en tvåårig copywriterutbildning på Forsbergs skola.

Åh... Måste ändra "hemort" på Kolo...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 13:35   #1688
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Gör en liten schemaändring, för jag tror volymen behöver höjas något. Blev inspirerad av BBB 3 month challenge.
  • Jag kör BBB som enda variant.
  • Jag gör 5*10-press på bänkdagarna och vice versa. Gör samma byte med böj och mark.
  • Assistansövningar bänkdagen: 5 set stångrodd, 3 set stångcurl, 3 set french press med stång, 3 set hantellyft åt sidan
  • Assistansövningar pressdagen: 5 set pronerade chins, 3 set sittande bakåtlutande hantelcurl, 3 set pushdowns, 3 set kabellyft åt sidan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 16:46   #1689
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Första träningspasset på Fitness 24/7. Ska träffa en gammal bekant imorrn och hinner kanske inte träna, så jag flyttade fram passet till idag.

Press
20 kg 10 reps
40 kg 3 reps
45 kg 3 reps
52,5 kg 3 reps

Bänkpress
50 kg 10 reps
50 kg 10 reps
50 kg 10 reps
50 kg 10 reps
50 kg 10 reps

Råkade köra assistansövningarna till bänkdagen.

Stångrodd
45 kg 11 reps
45 kg 11 reps
45 kg 11 reps
45 kg 10 reps
45 kg 9 reps

Hantellyft åt sidan
7 kg 13 reps
7 kg 10 reps
6 kg 10 reps

Liggande french press med stång
10 kg 10 reps
30 kg 9 reps
25 kg 9 reps
20 kg 9 reps

Stångcurl
25 kg 9 reps
20 kg 10 reps
17,5 kg 8 reps

Dåligt pass, orkeslös. Skyller på att jag försöker deffa igen och äter mindre, framförallt kolhydrater.

Sen drog jag en Gainomax, gick hem, och joggade 31 minuter (tog tid) i parken Tantolunden. Det var gött, först värkte knäna och jag var opeppad, men båda sakerna löste sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 11:06   #1690
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag bor EXAKT mittemellan två Fitness 24/7-gym. Det ena (Fatburstrappan) ligger 14 minuter bort enligt Google Maps, det andra (Hornsgatan) ligger 15 minuter bort. Igår tränade jag på Fatburstrappan, idag på Hornsgatan, bara för att testa. (Det finns ett 24/7 på *trumvirvel* Blekingegatan också, men det ligger 22 minuter bort. Funderar på att träna där pga namnet.)

Domen: Fatburstrappan var mycket bättre med avseende på en viktig punkt: Där fanns ställbara säkerhetspinnar för bänkpress och knäböj. Dessutom hade den lite trevligheter som varuautomat med bars och Gainomax. Men Hornsgatan "kändes" lite bättre, på något sätt. Lite mer hardcore och mindre disco, kanske man skulle kunna säga. Kan iofs ha att göra med mitt eget humör för stunden, eller att tidpunkterna för träning var olika och gymmet därför var mindre packat idag,

Marklyft
60 kg 5 reps
80 kg 5 reps
105 kg 3 reps
120 kg 3 reps
135 kg 3 reps - har aldrig varit så nära att faila de utsatta repsen på 5/3/1.

Knäböj
45 kg 10 reps
45 kg 10 reps
45 kg 10 reps
45 kg 10 reps
45 kg 10 reps
Hur lugnt som helst.

Vad mer i livet... Jo, jag går runt en del i Stockholm och försöker lära mig var olika platser ligger. Sitter ibland och råpluggar på Google Maps också, eller läser på Wikipedia.

Varför? För att jag tycker det känns bra att ha lite grundläggande koll på ens hemstad. Alltför ofta förut har följande konversation utspelats:

Någon annan: "Var bor du/gymmar du/köper du strumpor/ligger din skola?"
Jag: "På Pellenilssongatan 11."
Någon annan: "Ah, är det vid Hejsansvejsanparken?"
Jag: "Öh... Ingen aning."
Någon annan: "Men ligger det vid Tjoflöjtområdet?"
Jag: "Öh.... Ingen aning."
Någon annan: "Men för helv... Ligger det nära Hoppsansvejsantorget?"
Jag: "Öh... Ingen aning.
Någon annan:GAAAH! Men vid Tjofräskyrkan då?
Jag: "Öh... Ingen aning."
Någon annan: "Hur länge har du bott här, en vecka?"

Likadant med busslinjer och sån. "Tar man elvan dit?" är en vanlig fråga. Och det är ännu värre om man har gått vilse och ska försöka hitta hem.

Så, nu vet jag var Gamla Stan ligger. Och Djurgården. Och Sundbyberg. Och jag vet vad Skansen är för någonting.

Vad mer i livet... Åh, Lafayette kommer gilla detta. Igår tänkte jag "fuck it" och skaffade Tinder igen! Lade givetvis upp de senaste bilderna från den här journalen. När man kommer tillbaka på Tinder efter lång tids frånvaro hamnar man ju överst på någon lista, så jag har fått några matchningar redan. Det bästa är att de är nära; en är 1 km bort! Jämför när jag tindrade i Blekinge och en gång fick åka till Malmö och en annan gång till Växjö.

"Men allt prat om att du aldrig ska ha sex igen och aldrig ska dejta, och så vidare?" Till att börja med minns jag inte hur jag formulerade mig angående det beslutet; jag hoppas att jag gjorde som med alkoholen, att jag inte lovade att jag aldrig mer ska ägna mig åt det, utan att jag slutar med det just nu (i skrivande stund har jag förvisso inte druckit något starkare än lättöl på 8 år). Det känns alltid dumt att bryta ett löfte, hur dumt det än är. Men även om jag lovade dyrt och heligt tror jag att mina fans kan förlåta mig.

"Men all ångest relaterad till dejtande, hur blir det med den då?" Jag får helt enkelt försöka utvecklas på så sätt att den där ångesten inte blir så farlig. Jag tror mycket på att ändra mitt "inner game". Efter att ha läst på lite om mindfullness så tror jag att mitt huvudfel är att jag skaffar en agenda snarare än att leva i nuet. Mer konkret: Jag blir intresserad --> jag skaffar mig själv agendan "jag ska fånga hennes intresse" --> jag agerar inte naturligt --> jag blir ointressant. Så jag ska försöka stoppa mig när det sker. Eller, för att uttrycka det annorlunda: Inte ta det så jävla allvarligt. En annan förändring jag tänker göra är att helt enkelt avbryta när det känns som skit, istället för att desperat hålla kvar i något om jag bedömer att det finns 1 chans på 1000 att det kan bli något.

Allt ovanstående är förstås lätt att säga, men kanske svårare att implementera. Men det känns dumt att inte ens försöka.

En annan sak: Även om jag gillar att stöta och blöta djupt personliga reflektioner på öppna internetforum så känner jag samtidigt ett starkt behov av privatliv, att inte dela med mig av saker som jag inte tycker att andra har med att göra. Så det kanske inte blir alltför detaljerade redogörelser för framtida dejtande. Är kanske inte så sugen på att svara på frågan "dick du ligga'rå?", t ex. Mitt skrivande här får bli någon slags märklig kompromiss mellan behovet att uttrycka mig, behovet att stilla nyfikenheten hos undrande och behovet att inte avslöja genanta saker.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 22:15   #1691
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Idag joggade jag 1 timme och 17 sekunder (tog tid lite noggrannare än vanligt).

Försökte hitta en entimmesrunda att jogga. När jag tittade på Google Maps så tyckte jag att det borde vara lagom att jogga hela Ringvägen fram och tillbaka. Testade det; Ringvägen var inte sååå bra som joggingrunda, mycket trängsel och många övergångsställen. Tror gott och väl 5 minuter av rundan bestod i att jag stod och joggade på stället vid röd gubbe. Måste erkänna att jag kände mig en smula kognitivt funktionsvarierad när jag stod där och guppade med kanske 10 pers bredvid mig som väntade som vanligt folk. Men men, att vilja verka icke funktionsvarierad är väl ändå en produkt av egot, och därför något som skall ignoreras (jag har tittat för mycket på buddhistklipp på Youtube på sistone).

Dessutom visade det sig att det hela bara tog 45 minuter. Jag vek in litegrann på Hornsgatan för att få ihop min timme.

Jag fick en idé att nästa gång försöka jogga från västra änden av Södermalm ända till östra. Känns som att det borde bli en timme om jag gör det fram och tillbaka.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 06:02   #1692
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Wall of text-inception

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Idag joggade jag 1 timme och 17 sekunder (tog tid lite noggrannare än vanligt).
17 sekunder för mycket!!1 Du vill väl inte maximera kortisolnivån & riksera att bli katabol heller pöjk!

Btw, konditionsträning är helt värdelöst om man inte samtidigt har igång typ Runkeeper på mobilen som loggar hastigheten så att man sedan kan ta printscreen & lägga upp i journalen för att sedan försöka bräcka föregående prestation på något vis. Fast helst genom snabbare km/h än tidigare, enklast att jämföra så.
Runkeeper kan säga till snitthastigheten i lurarna varje 5 min & hela km eller så vilket kan vara rätt sporrande för att ha en hög genomsnittshastighet/slå sina förra. Vet man dock med sig att detta kommer bli ett kasst pass p.g.a. kost/sömn/väderförhållanden är det näst intill enbart irriterande & har motsats effekt(på mig iaf), men man kan ju då inaktivera röstfeedbacken och istället lyssna på en ljudbok eller dylikt istället. Förhöjd blodcirkulation är bra för återhämtningen osv.

Deff på gång? Lågt kolhydratsintag? Du skall inte ta det hela vägen när du ändå håller på & officiellt ställa in dig på en ketogen kosthållning istället?

Du har säkert läst mina osammanhängande OCD-Wall of ketosis-text svammel redan men iaf:
0-50 gram kolhydrater per dag är att föredra(30>>>60>100=100+). Ägg & Gustafskorv lever jag för då båda har typ 0g kolhydrater. Eldorado Kycklingkebab för att lyxa till det lite varje dag(4,9 gram kolhydrater/100 gram, glykossirap baserat så perfekt pre-work-out måltid), stek ett par rinniga ägg till så har du magiskt fått en keto-"kebabsås" på köpet. Steker all min mat i Markatta kokosolja(225 ml förpackningen ftw) köpt ifrån ICA/Apotea. xd Intar "55+ Multivitamintablett" tillsammans med måltid innan träning, personligen föredrar jag kvinno-varianten för extra järn/brukar donera blod. Omega-3 tillskott alternativt Ledins fiskolja tillsammans med varje måltid. Jag tror personligen på fördelar utav ett intag om valfritt 2-5 gram Kreatin Monohydrat(CreaPure®) till varje måltid, men det är jag det. Seltin Mineralsalt eller Jozo Lightsalt ("Jozo Mineralsalt"?) om du kan få tag på det är riktigt nice att lätt kunna salta dricksvattnet/tungan yttepyttelite med innan regelbundna vätskeintag. Dricker man 4-5 dl vatten innan varje måltid äter man mindre kcal under själva måltiden. En B-bias studie sade att om man intar 1g glucomannan(Sväljes med 1-2 glas vatten 🙄 ) innan varje måltid så går man ned i fettvikt. Magiskt sådär. Jag gillar all form utav placeboeffekt.

Lever förövrigt på ljusblå monster-energidricka som är beroendeframkallande som få, men totalkraschar oftast framåt småtimmarna efter intag medans jag aldrig blir trött utan något som helst koffeinintag, just saying. Kaffe är dock magiskt har jag märkt, särskilt under keto. Instant brain-boost i typ en timme, mycket bättre än té imo. Dricka kaffe+ställa larm på <30 min powernap & jag brukar "drömma fram" diverse kreativa problemlösningar/systematiskt sortera in informationstaplar. Detta medans koffeintabletter blott får mig att möjligtvis påbörja med någon sorts form utav städning var & varannan fullblodsmåne. Gillar personligen ICA's Eko Snabbkaffe. xd

Skulle du få för dig att inta alkohol så bör du veta att du blir påverkad snabbare/lättare än vanligt, men nyktrar även till snabbare. Dem enda acceptabla alkoholdryckerna är antingen ren sådan typ gin/vodka eller supertorra röda viner likt Gato Negro. Det sägs att "Light-Öl" också skall kunna vara ett "bättre alternativ" men jag tror själv inte varken på dess funktion eller existens.

Spam. Mer spam-inlägg av dylik natur med samma upprepande av personliga anekdoter/empiri helt utan källkritik:


Jag skrev även någon rad eller två om ketosis-livet & tillhörande tips i följande gigantiska shit-post-utav-inlägg där vi alla försökte hjälpa TS med hans enorma problem om att kunna få fortsätta med styrketräningen & helst även bli "starkare" på kuppen, _men_ med förutsättningen att han samtidigt inte skall behöva "riskera" att få någon större nämnvärd muskelmassa än den kolosala sådanna han redan innnesitter på. Trött på att behöva byta ut innehavande garderob p.g.a. svällande muskler/sjukligt samlarbeteende som gör att det snart börjar bli för dyrt med att hela tiden behöva bygga ut sin garderob bara för att man råkat ta dubbla dosen skopor vassle i post-work-out shapen osv:



/Över and ut. 🎉
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 08:44   #1693
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tjena r3mpuh!

Jag är lite anti-Runkeeper. Ungefär som hur många var anti-Facebook i början. Jag tycker det är lite bökigt att hålla på med appar och ha sig, jag tycker det är skönt att bara kunna gå ut och jogga utan att behöva fundera så mycket. Jag lyssnar t ex inte på musik medan jag joggar.

Dessutom så vill jag undvika att manipulera löphastigheten när jag joggar. Jag är lite rädd för att det kommer förstöra nöjet och göra det för prestationsinriktad, snarare som nu, mest en skön stund för mig själv. Som jag sagt några gånger förut, tror jag - jag konditionstränar inte så seriöst!

Man kan alltså säga lite att konditionsträningen är motsats till styrketräningen. Med styrketräningen försöker jag alltid lyfta mer än jag gjorde passet innan, och försöker optimera träningsschemat. Med joggningen gör jag mest lite vad jag känner för.

Deff på gång? frågade du. Svar ja; en minideff, eller halvt oseriös deff, eller vad man ska kalla det. Jag tycker att det gott kan skalas av lite från magrutorna. Tror jag har, jag vet inte, ett halvt kg fett mer nu än på mina mest deffade bilder. Men - jag vill nog inte deffa när skolan väl börjat (nästa vecka och framåt), då ska jag prioritera att vara klar i huvudet. "Hungern kan man ignorera", som King Grub brukar säga, men man kan inte ignorera minskad intelligens.

Jag är ledsen, mannen, men jag orkar inte läsa allt du skrev om LCHF. Men jag äter rätt lite kolhydrater just nu iallafall! Standardfrukosten har bytts till 6 ägg och 1 frukt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 09:56   #1694
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Kursiv text = spam

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tjena r3mpuh!

Jag är lite anti-Runkeeper. Ungefär som hur många var anti-Facebook i början. Jag tycker det är lite bökigt att hålla på med appar och ha sig, jag tycker det är skönt att bara kunna gå ut och jogga utan att behöva fundera så mycket. Jag lyssnar t ex inte på musik medan jag joggar.

Dessutom så vill jag undvika att manipulera löphastigheten när jag joggar. Jag är lite rädd för att det kommer förstöra nöjet och göra det för prestationsinriktad, snarare som nu, mest en skön stund för mig själv. Som jag sagt några gånger förut, tror jag - jag konditionstränar inte så seriöst!

Man kan alltså säga lite att konditionsträningen är motsats till styrketräningen. Med styrketräningen försöker jag alltid lyfta mer än jag gjorde passet innan, och försöker optimera träningsschemat. Med joggningen gör jag mest lite vad jag känner för.

Deff på gång? frågade du. Svar ja; en minideff, eller halvt oseriös deff, eller vad man ska kalla det. Jag tycker att det gott kan skalas av lite från magrutorna. Tror jag har, jag vet inte, ett halvt kg fett mer nu än på mina mest deffade bilder. Men - jag vill nog inte deffa när skolan väl börjat (nästa vecka och framåt), då ska jag prioritera att vara klar i huvudet. "Hungern kan man ignorera", som King Grub brukar säga, men man kan inte ignorera minskad intelligens.

Jag är ledsen, mannen, men jag orkar inte läsa allt du skrev om LCHF. Men jag äter rätt lite kolhydrater just nu iallafall! Standardfrukosten har bytts till 6 ägg och 1 frukt.
Frukt är inte särskilt keto-vänligt, Apelsin då eller? Join the darkside, we don't have free cookies.



Haha, helt okej! 😂 Har en gruppchatt med mina 2 barndomsvänner & de är mycket väl medvetna om mitt problem med att fastna i långa, "ovärda", väggar-av-text som kan uppstå när jag tvångstankar på & då tmi relevansen samt kvalitén på texterna är extremt varierande så är det allmänt accepterat att inte läsa texterna. Fast i ännu högre grad ändå jämfört med forum-inlägg, för på Messenger skriver man mindre stycken i taget vilket innebär att ibland blir det bara utkast om jag har tur & den röda tråden brukar då ofta sakna slut/poängen med läsningen av utläggningen min går alltså ofta förlorad om de ändock chansar & scrollar tillbaka för att läsa allt.

Faktiskt så upplever jag själv sådan "extrem ångest" när jag tänker tillbaka på det jag har skrivit, efter det att jag äntligen har lyckats avsluta tvångshandlings-skrivandet & läser därför helst aldrig någonsin om mina egna texter. Ibland blir det blott utkast, sparade för att aldrig läsas/omvärlden räddad av mobilbatteriets död och andra gånger går det hela vägen till Dio's träningsjournal.

Blott en dåres iteration av svamel.
Fruktansvärt irriterande faktiskt.




DIO;
Bra tips angående att inte förvandla/förstöra konditionsträningen till ett extremt prestationsinriktat(-själv) moment faktiskt! Slipper man känna sig sämst när rösten i hörlurarna hela tiden upprepar att ens genomsnittshastighet är sämre än sist, fast man tar i allt man orkar(regn/motvind kan förstöra ens pappers-resultat/intetsägande app-siffror).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2019-08-24 klockan 10:00.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 10:16   #1695
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Eftersom jag redan är rätt säker på att jag inte vill köra LCFH, eller börja dricka vin för den delen, så kändes det onödigt att läsa allt. Och frukt är för gott för att låta bli!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)