Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-10-06, 21:01   #9646
Kamp
Registered User
 
Kamps avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 220
Det har jag inte påstått, men att tro att det som inte lägger sig i musklerna kommer innebära att deffen kommer ta dubbelt så lång tid som om han inte ätit denna mängd varje lördag tror jag inte.
Kamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 22:21   #9647
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Jag ställer mig tveksam till att Maximal är så pass tom i kroppen att större delen av kcal intaget skulle lägga sig i musklerna.



Om du inte baserade din kost på rostbröd skulle 5000 kcal ge tillfredsställelse Men kör på, funkar det så funkar det.
Jag har ingen större aning var kalorierna blir av, jag bara kör, men läs lyles texter jag tipsade om, med hans diet och träningsmetodik tömmer du dig, och fyller på med sjuka mängder kolhydrater många tusen kcal över din balans. Ändå kallar han den ultimate diet.


Jag älskar bröd så är det! Men Inga problem att äta 1kg kött och 1kg potatis och vara hungrig 1t timme senare ändå.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 12:27   #9648
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
Tredje veckan eller 19e dagen idag. Snitt alla dagar hittills visar ett ungefärligt underskott på 20,800 kcal, vilket kommer ut till ett snitt på 1094 underskott per dag.

Självklart så förändras energibalansen med mindre kcal så förbrukar nog inte som jag gör vanligtvis. Träningen är t.ex lägre volym på, cyklar inte 300 kcal om dagen heller längre.

Vikt ner cirka 4kg, känns som mer är påväg att "lossna", plötsligt blev magen bara platt på 2 dagar. Dock ätit ganska "bloating" mat som har jäst upp magen så kan vara det som släppt.

Fortsätter ytterligare 2-4 veckor beroende på humör och hur styrkan rör sig.
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar

Senast redigerad av Tobbey den 2016-10-07 klockan 12:29.
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 12:57   #9649
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Tänker ni på att energi förbrukningen ökar nu när det blir kallare? Inte sökt några exakta siffror men några hundra kcal kanske man kan räkna med om man är ute många timmar per dag?
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 15:07   #9650
Derbel McDillet
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Tänker ni på att energi förbrukningen ökar nu när det blir kallare? Inte sökt några exakta siffror men några hundra kcal kanske man kan räkna med om man är ute många timmar per dag?
Jämnas det inte ut om man tar på sig en jacka?
Derbel McDillet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 17:42   #9651
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Derbel McDillet Visa inlägg
Jämnas det inte ut om man tar på sig en jacka?
Inte vad jag förstår, handlar inte om att frysa, men att kroppen känner av kyla och jobbar lite extra för att hålla sig varmare.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 17:53   #9652
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Inte vad jag förstår, handlar inte om att frysa, men att kroppen känner av kyla och jobbar lite extra för att hålla sig varmare.
Har du en jacka på dig känner ju inte kroppen kylan? Tror inte det ligger något värde i att jaga kcal beroende på vilken temperatur som råder.

Från en gammal BK Sportsmag: Maxa din förbränning. Träna med öppet fönster under vinterhalvåret. Då bränner du 200 kcal mer!
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 18:21   #9653
Wipflash
Make Sweden great again
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 366
Åt helvete

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Wipflash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 23:18   #9654
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Det är väldigt trevligt. Kanske klarar 150lb till jul... i morgonvikt iaf
68kg alltså... (skriv gärna i kg, då vi använder metersystemet här i Sverige och detta är ett svenskt forum) Ja det går säkert!
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:49   #9655
bobu
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2016
Inlägg: 15

Har deffat i nästan en månad, har gått bra hittills.

Vilket kroppsfett tror ni jag ligger på samt hur lång tid tror ni det tar att nå magrutor med 1000 kcal underskott per dag?

Senast redigerad av bobu den 2016-10-08 klockan 18:50.
bobu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 21:06   #9656
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av bobu Visa inlägg

Har deffat i nästan en månad, har gått bra hittills.

Vilket kroppsfett tror ni jag ligger på samt hur lång tid tror ni det tar att nå magrutor med 1000 kcal underskott per dag?
Typ 13 procent? Du har ju redan lite synligt, men tror nog att om du tappar något kilo till (blir ju 4 kilo på 4 veckor med minus 1000 kcal) så kan du nog se sexpacket. Beror ju givetvis på gener. Sen tycker jag faktiskt att du inte behöver gå så mycket lägre om du inte gör det av någon anledning, t.ex. utlandsresa eller om du ska tävla.. Nu kommer vintern och man kommer ju knappast att gå runt med t-shirt/utan tröja på ett halvår, i alla fall inte utomhus. Hade nog legat på kaloribalans med ett högt proteinintag om jag var du

On topic: det går bra! Har väl gått ner cirka 2 kilo på kanske 20 dagar, men är mer nöjd med förbättringen av formen än själva vikten, vilket ändå är viktigast. Börjar få fram mer konturer osv men har nog åtminstone 3 kg rent fett att bli av med innan jag ska vara nöjd med formen. Typ 40 dagar kvar, så det bör ju gå!

Har dock haft ett ganska så stort sötsug samt hungerkänsla under dagen, vilket jag inte upplevt förs än nu. Men jag har fortfarande lyckats hålla mig till den mängden kalorier samt protein/fett som jag har som mål, so it's all good! Får väl hoppas på att suget försvinner till i morgon hehe

Senast redigerad av Bulkperiod den 2016-10-08 klockan 21:09.
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 22:01   #9657
DieErste
Registered User
 
DieErstes avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 651
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
68kg alltså... (skriv gärna i kg, då vi använder metersystemet här i Sverige och detta är ett svenskt forum) Ja det går säkert!
Känns som en rimlig utveckling efter Front Squats,Squats, clean and jerk och snatch ^^
__________________
Påbörjad Journal
DieErste är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-09, 00:28   #9658
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av DieErste Visa inlägg
Känns som en rimlig utveckling efter Front Squats,Squats, clean and jerk och snatch ^^
Instämmer.
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-09, 18:09   #9659
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Ligger för närvarande på 74kg, alltså ner 5.25kg sedan min tungsta vikt. Börjar få mer definition i höfterna, benen ser bättre ut, magmusklerna börjar påpela att de finns kvar. Har en bit kvar, hoppas som sagt på 68kg kvällsvikt till jul men det kanke blir kvällsvikt.

Detta med en kvällsmåltid om 1000-1250kcal sjukt nöjd.

Var lite missnöjd i början av veckan, trodde att jag hade legat på platå. Det var bara lingonveckan som spökade.

Länk för jag förstår inte hur bilder funkar :
Spännbild
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-09, 18:26   #9660
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Ligger för närvarande på 74kg, alltså ner 5.25kg sedan min tungsta vikt. Börjar få mer definition i höfterna, benen ser bättre ut, magmusklerna börjar påpela att de finns kvar. Har en bit kvar, hoppas som sagt på 68kg kvällsvikt till jul men det kanke blir kvällsvikt.

Detta med en kvällsmåltid om 1000-1250kcal sjukt nöjd.

Var lite missnöjd i början av veckan, trodde att jag hade legat på platå. Det var bara lingonveckan som spökade.

Länk för jag förstår inte hur bilder funkar :
Spännbild
Bra jobbat! Ditt mål till jul låter fullt möjligt, kör på!
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)