Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-24, 17:44   #211
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Rolling Thunder
45kg V3 H3
47,5kg V1 H1
50kg V1 H1
52,5kg V0 H0 Jag kom en bit upp med både vänster och höger. Ganska förvånad och lite besviken över bom.
45kg V10 H10
42,5kg V15 H15

Wrist wrench
17,5kg V10 H10
18,5kg V10 H10
19,5kg V10 H10

Kommentar
Väldigt trött idag. Inte extremt taggad på träning. Lite öm i vänster hand sen gårdagens gripperpass.
Nöjd över seten på 45/40kg.

Dagens låt

Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-24, 19:38   #212
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Grav depression infann sig efter att kollat på Lennix första försök på CoC#3.

Enda botemedlet verkar vara att kolla på denna clown för att känna sig lite mindre värdelös..

Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-26, 16:23   #213
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
GHP5 20mm
V5 H3

Graceless 20mm
V0 H0

CoC#2 CCS
V3 H3

GHP4 TNS
V8 H7

CoC#Sport TNS
V50 H50

CoC#S TNS, pekfinger/tumme
V10 H10

CoC#1,5 Pekfinger/långfinger/tumme
V2 H1

Kommentar
Sadness.
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-26, 16:39   #214
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
GHP5 20mm
V5 H3

Graceless 20mm
V0 H0

CoC#2 CCS
V3 H3

GHP4 TNS
V8 H7

CoC#Sport TNS
V50 H50

CoC#S TNS, pekfinger/tumme
V10 H10

CoC#1,5 Pekfinger/långfinger/tumme
V2 H1

Kommentar
Sadness.
Heja heja!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-28, 18:41   #215
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
CoC#2,5 Deep set
V2,2 H1,1

CoC#2 Filed
V4 H4 inte riktigt stängd på sista med högern

CoC#1 Filed CCS
V10 H10

Wrist Wrench 60mm
22,5kg V5 H5
23,5kg V5 H5
24kg V3 H3

Jug 60mm
40kg V10,10 H10,10

Kommentar
Vi säg 1mm ifrån på en trea med vänster hand, lika nära på båda set. Första gången jag stänger 2,5 med höger hand.

Jag måste låta det här ta tid. CoC#3 är en bra bit bort än. Jag kan göra fina negativa. Men jag är inte redo än.
Om jag blir lite starkare kommer jag att kunna göra 5+ reps på 2.5an. Känns rätt fett.
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-28, 18:47   #216
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Heja heja!
Känns lite bättre nu Gäller att inte ha för bråttom. Då blir jag lätt besviken.
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-28, 20:06   #217
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
Känns lite bättre nu Gäller att inte ha för bråttom. Då blir jag lätt besviken.
Ja, tyvärr gäller det ju allt med träning.
Själv blev jag nedsparkad från min hybris av trean, var ju inte ens nära igår när jag försökte. 5-7mm ifrån. Men, mina händer är helt slut märker jag på gymmet, skulle vilja köra idag men struntar i det för får nog reparera händerna lite..

Hur kan det skilja så jäkla mycket på när man är fräsch eller inte? Om du känner så här, hur länge brukar du vila?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-28, 21:25   #218
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Ja, tyvärr gäller det ju allt med träning.
Själv blev jag nedsparkad från min hybris av trean, var ju inte ens nära igår när jag försökte. 5-7mm ifrån. Men, mina händer är helt slut märker jag på gymmet, skulle vilja köra idag men struntar i det för får nog reparera händerna lite..

Hur kan det skilja så jäkla mycket på när man är fräsch eller inte? Om du känner så här, hur länge brukar du vila?
Att det skiljer så mycket i styrka är nog för att nervsystemet är utmattat.
Vissa coacher brukar kunna testa sina atleter med en greppmätare med jämna mellanrum. Skulle de prestera märkbart sämre än vanligt så är det ett tecken på överträning.

Hur ofta man ska träna grippers är en svår fråga.
Grippers är inkörsporten till greppsporten. De flesta veteranerna delar meningen att det är en ganska dålig övning om man vill bli stark overall i grepp.
Därför så kör de flesta 1-2 gripperspass i veckan. Eller kanske bara tränar grippers i perioder.

Jag kan köra grippers 4-5 dagar i veckan om jag håller ganska låg volym.
Det bästa vore nog om jag körde 1 grippers pass i veckan och la mycket krut på fatbar och pinch osv.
Vilar jag två dagar från greppträning brukar jag känna mig fullt återhämtad.

Jag tränar ju typ ingen vanlig styrketräning. Så jag blir ju inte trött eller sliten av det.
Om den "vanliga" träningen är huvudmålet skulle jag inte tränat grepp mer än 1-2 gånger i veckan.

Än en gång, extremt imponerad över att du stängde 3an på första försöket. Finns så många som tränat grippers ett tag och är väldigt stark i grepp som inte stänger den. Jujimufu tränar ju mycket grepp. Gör 90kg i Rolling Thunder, men är inte ens nära på 3an.
Jag tror absolut att du kan certifiera dig på CoC#3.
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 07:23   #219
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
Att det skiljer så mycket i styrka är nog för att nervsystemet är utmattat.
Vissa coacher brukar kunna testa sina atleter med en greppmätare med jämna mellanrum. Skulle de prestera märkbart sämre än vanligt så är det ett tecken på överträning.

Hur ofta man ska träna grippers är en svår fråga.
Grippers är inkörsporten till greppsporten. De flesta veteranerna delar meningen att det är en ganska dålig övning om man vill bli stark overall i grepp.
Därför så kör de flesta 1-2 gripperspass i veckan. Eller kanske bara tränar grippers i perioder.

Jag kan köra grippers 4-5 dagar i veckan om jag håller ganska låg volym.
Det bästa vore nog om jag körde 1 grippers pass i veckan och la mycket krut på fatbar och pinch osv.
Vilar jag två dagar från greppträning brukar jag känna mig fullt återhämtad.

Jag tränar ju typ ingen vanlig styrketräning. Så jag blir ju inte trött eller sliten av det.
Om den "vanliga" träningen är huvudmålet skulle jag inte tränat grepp mer än 1-2 gånger i veckan.

Än en gång, extremt imponerad över att du stängde 3an på första försöket. Finns så många som tränat grippers ett tag och är väldigt stark i grepp som inte stänger den. Jujimufu tränar ju mycket grepp. Gör 90kg i Rolling Thunder, men är inte ens nära på 3an.
Jag tror absolut att du kan certifiera dig på CoC#3.
Då siktar jag på 2 pass/vecka, fatbar och pinchövningar hade jag gärna provat också men det kräver mer utrustning så det kommer inte hända. Kanske köpa fatgripz någon gång i framtiden.

Tack så mycket! Åfan, så han klarar inte det alltså..det var rätt förvånande att höra. Jag hoppas kunna certifiera för det hade varit riktigt coolt, det är mitt mål nu! Tänkte lägga upp det såhär, köra 3 reps med typ CCS på 1.5 och 2 sedan 3 singlar på 2.5 och sedan 5 singlar på 3an med höger och 2.5 med vänster. Sedan gå ner och köra lite holds på 2an typ. låter det vettigt?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 19:48   #220
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
RB280N SB 18.5mm
Vca20s H Oklart.

CoC#3 SB 18.5mm
V16s PB H0s

Johnny TNS
V20,20 H20,20

Rolling Thunder
50kg V5 H5 PB
47,5kg V8 H8
45kg V10 H10



Kommentar
Grymt jävla nöjd över 17 sekunder med silver bullet. Orginalet är 18,8-19.1mm från vad jag förstått. Så min kan inte vara enklare i alla fall.

Rolling thunder också bra.!
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 19:52   #221
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Då siktar jag på 2 pass/vecka, fatbar och pinchövningar hade jag gärna provat också men det kräver mer utrustning så det kommer inte hända. Kanske köpa fatgripz någon gång i framtiden.

Tack så mycket! Åfan, så han klarar inte det alltså..det var rätt förvånande att höra. Jag hoppas kunna certifiera för det hade varit riktigt coolt, det är mitt mål nu! Tänkte lägga upp det såhär, köra 3 reps med typ CCS på 1.5 och 2 sedan 3 singlar på 2.5 och sedan 5 singlar på 3an med höger och 2.5 med vänster. Sedan gå ner och köra lite holds på 2an typ. låter det vettigt?
Det låter bra!
Jag går inte efter något särskilt schema. Jag gör det som känns utmanande och kul.
Nu har du ju fyra grippers du kan träna med, så du har ganska mycket möjligheter. Reps på 2.5an hade jag tyckt varit spännande om jag vore du. Max reps TNS på 1,5an.
Holds, jättebra. CCS, jättebra. Fan det kommer bli grymt.
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 08:03   #222
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
Det låter bra!
Jag går inte efter något särskilt schema. Jag gör det som känns utmanande och kul.
Nu har du ju fyra grippers du kan träna med, så du har ganska mycket möjligheter. Reps på 2.5an hade jag tyckt varit spännande om jag vore du. Max reps TNS på 1,5an.
Holds, jättebra. CCS, jättebra. Fan det kommer bli grymt.
Jag har fått omvärdera upplägget lite efter att jag kollade på en Youtube Video från Chez på gripboard. Han lägger upp sin träning såhär: uppvärmning på sport/1.5 och sedan köra han singlar 2-2.5-3-3.5 upp till arbetsset. På arbetsset kör han 4 singlar, missar han en rep så går han ner till en lättare gripper som han stänger, missar han igen ner igen osv. Efter de 4 singlarna kör han samma upplägg med 2x2 och 3x3 och går ner när han missar. Ibland avslutar han där med negativa/CCS/TNS. Han tränar också höger och vänster på olika dagar. Det som var intressant var att han tränade grippers kanske 1 dag/vecka och när han var som starkast 1.5 vecka mellan. Körde dock pinch/fatbar osv. Så jag tror jag kommer lägga upp det som honom fast med mina grippers då givetvis!

Skall testa det och se hur det känns, när jag stängde 3an var min stege väldigt brant utan volym innan och då gick det lätt medan när jag körde volym innan singlarna så missade jag med 2mm och var helt slut på andra försöket så tror det kan vara bra.

Sedan max träna 2ggr/vecka.

Jag skulle vilja prova lite pinch men vi har inga helt släta viktskivor på gymmet, kanske kan börja lite ändå eller blir det meningslöst?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 09:54   #223
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag har fått omvärdera upplägget lite efter att jag kollade på en Youtube Video från Chez på gripboard. Han lägger upp sin träning såhär: uppvärmning på sport/1.5 och sedan köra han singlar 2-2.5-3-3.5 upp till arbetsset. På arbetsset kör han 4 singlar, missar han en rep så går han ner till en lättare gripper som han stänger, missar han igen ner igen osv. Efter de 4 singlarna kör han samma upplägg med 2x2 och 3x3 och går ner när han missar. Ibland avslutar han där med negativa/CCS/TNS. Han tränar också höger och vänster på olika dagar. Det som var intressant var att han tränade grippers kanske 1 dag/vecka och när han var som starkast 1.5 vecka mellan. Körde dock pinch/fatbar osv. Så jag tror jag kommer lägga upp det som honom fast med mina grippers då givetvis!

Skall testa det och se hur det känns, när jag stängde 3an var min stege väldigt brant utan volym innan och då gick det lätt medan när jag körde volym innan singlarna så missade jag med 2mm och var helt slut på andra försöket så tror det kan vara bra.

Sedan max träna 2ggr/vecka.

Jag skulle vilja prova lite pinch men vi har inga helt släta viktskivor på gymmet, kanske kan börja lite ändå eller blir det meningslöst?
Intressant att köra bara en hand per pass. Låter ganska vettigt ändå.
Jo, de som är ruskigt stark kör ofta väldigt låg volym och frekvens på grippers. Det finns en annan herre på gripboard. Morgan Choi. Han körde typ en gång i veckan och med bara några singlar. Något sånt var det. Han finns i "grip well"
Det blir säkert bra.

Det är absolut inte meningslöst. Det är klart det blir annat då ytorna skiljer sig. Men principen är ju ändå densamma.

Jag har lite dåligt med tid nu. Men vid läge kanske jag kan göra en loading pin till dig, och några grepp. Gratis då såklart.
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 10:37   #224
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
Intressant att köra bara en hand per pass. Låter ganska vettigt ändå.
Jo, de som är ruskigt stark kör ofta väldigt låg volym och frekvens på grippers. Det finns en annan herre på gripboard. Morgan Choi. Han körde typ en gång i veckan och med bara några singlar. Något sånt var det. Han finns i "grip well"
Det blir säkert bra.

Det är absolut inte meningslöst. Det är klart det blir annat då ytorna skiljer sig. Men principen är ju ändå densamma.

Jag har lite dåligt med tid nu. Men vid läge kanske jag kan göra en loading pin till dig, och några grepp. Gratis då såklart.
Ja, jag tyckte det lät riktigt smart med 1 hand per dag, för då kan man träna grepp fler dagar i veckan En annan grej han gjorde var att styrketräna samtidigt för att få igång kroppen, typ körde knäböj innan osv Tror jag skulle kunna göra lite armhävningar eller liknande för att väcka kroppen och få igång skallen!

Som jag sagt innan, du får gärna fixa några grejer om du har tid för du gör coola grejer. Men jag kommer aldrig ta emot något gratis!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-02, 11:24   #225
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
CoC#3 Left turn SB 18.5mm
V6s H-

Slippery pete Negativ
V 2set

CoC#1.5 TNS
V8 H12 PB

Precision pinch 10mm
12.5kg V5,7 H7,9

Power pinch 50mm
20kg V5 H5
22,5kg V5 H5
23,5kg V5 H5

Block wrist curl
5kg V20,20 H20,19

Kommentar
Körde lite grippers igår, som jag inte skrivit upp.
Dagsformen var nog inte perfekt. Men det var så roligt att träna så det gick bra ändå.
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)