Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-04, 22:54   #18781
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kände för att träna ikväll och.. nej det kände jag inte för. Alls. Har inte känt för ett skit sista veckan. Varken träning eller renovering. Har mest försökt jobba och sköta vardagen bara. Pisstrött på allt, kanske mest av allt ensamheten och att tillbringa varje kväll med att skeda med internet + katt som sällskap.

Aktiverar en gammal och en ny kk och kommer ha lite "alternativ träning" för mig ett tag bara så jag blir som folk. Närhetsbehovet är alarmerande stort just nu.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-05, 20:17   #18782
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Är det möjligen hösten som börjar smyga sig på ditt sinne?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-05, 20:24   #18783
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Du skulle hållt kvar i piloten.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-07, 15:15   #18784
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Är det möjligen hösten som börjar smyga sig på ditt sinne?
Brukar bli så denna period. Ofrivillig ensamhet kan vara riktigt överjävligt jobbigt ibland och det brukar komma sådana perioder under höst/vinter. Det är inte så lång sträcka till att bli knäpp på riktigt när man pratar nästan uteslutande med en katt på sin fritid, lol.

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Du skulle hållt kvar i piloten.
Ha ha, nej vi klaffade inte fysiskt visade det sig
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-07, 15:22   #18785
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bröstpass 6/10

summering:
Kände för att se lite uppumpad ut inför gårdagens kvällsbesök, så drog till gymet och mosade på pecsen lite. Även denna gång fegade jag lite med vikten på stången då jag var helt ensam på gymet och inte körde i powerrack.

Bänkpressen känns lite märklig nu, men det är nog en kombination av mekanisk ovana och mental ovana. När jag lyfte av stången på 87,5 kg så darrade jag genast som sjutton i armarna och så sänkte jag stången långsamt och kontrollerat och tänkte "fyfan vad tungt det är, detta kommer aldrig att gå" (vilket är en jävligt rutten tanke när man precis påbörjat ett lyft). Sedan precis efter vändningen (ingen studs utan långsam och kontrollerad vändning) så bara gick stången upp hur lätt som helst. Verkligen en skum känsla. När jag brukar känna att det är för tungt på nervägen så brukar det bli just en fail.

Så just nu vet jag inte vad jag har för maxstyrka. Jag vågade inte gå på 90 igår då jag körde kanske lite för tät stege ovanför 80, men visst hade jag 90 i kroppen. Kanske 95 också, så 100ingen borde inte vara långt borta igen. 115-120 borde inte vara helt orimligt innan jul om jag vill det och det skulle vara skönt att nå dit igen.

Fyllde på med lutande hantelpressar, aningen för tungt i utsträcket för tripceps på 30 kg, så fick gå ner på 27,5 efter första set. Avslutade med lite CC-over och lite pumpreps.

Fick en hårdare överkropp för ett par timmar, vilket uppskattades.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-07, 15:29   #18786
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Backattacker

summering:
Typ en timmes sömn inatt i en 120-säng där en viss norsk skogskatt successivt knuffade ut två vuxna och tog 100 cm själv. Jag var skapligt grinig när jag ramlade i golvet för tredje gången. Sov en timme iaf på hela natten, alltid något.

Misstänkte att det skulle sabba dagens form, så istället för det planerade myspasset med traillöpning, så tänkte jag att då kan jag väl lika gärna lida på riktigt istället. Bort till slalombacken för backattacker. Fyfan.

Att det ska vara så jävla jobbigt att springa uppför branta och långa backar. Det börjar så fint, går så bra, börjar gå lite segare, flåset börjar komma - och sedan vrids kranen av. Det börjar göra ont, det värker i trakten hjärta och lungor (jag kommer lätt att få en hjärtinfarkt en gång i ett backattackpass), det bultar i hjärnan, flåset övergår till ett brölande ljud, snoret sprutar, dregglet rinner efter kinderna, låren slår av helt och slutar fungera. Ändå försöker man ta ett steg till, powerwalka, krypa, kräla.

Kräktes bara en gång, men var på riktigt nära att spy två gånger till. Gick så totalt in i väggen att magen bara sparkade bakut. Släppte på rejält utför också och nådde 3:50-tempo flera tillfällen, så jag flåsade lika mycket när jag kom ner som när jag vände upptill. Det var rejält lerigt och sönderkört, så jag var lite skraj för att halka och slå ur axeln ur led, men glad att jag valde mina gamla Saucony Peregrine 4-skor. Greppet med de skorna på lera är helt fenomenalt bra.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 10:20   #18787
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Helt sjuk träningsvärk i låren idag. Jag som hade tänkt köra knäböj på gymet ikväll heh...
Alltså att springa uppför i slalombacke och när orken tar slut börja powerwalka och när man inte längre klarar av det försöka bara krypa, kräla och pressa sig vidare, slår tydligen ut mina lårmuskler fullständigt. Bara av ett kortare pass. Underbart!

Ett av veckans delikata uppdrag blir att äta. Mat. Både för- och nackdel att ha besök över en helg är det lagas väldigt mycket mat som blir över. Till och med sådant jag normala fall aldrig äter, som sallad eller frukostmat. Jag började igår med att äta överblivna ostfrallor. Alltså. Herregud vilka cravings. Jag som aldrig äter bröd i huvud taget och så bara få ta en nygräddad ostfralla typ i baguettestorlek, stryka på nästan lika smör som frallan är tjock, sedan skiva på lika mycket edamerost.

I came. Literally.

Idag blir det äggmaca, tacopaj osv. Beach 2050 is on.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 14:47   #18788
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Som du vet så skippar man inte bendagen på gymmet

Vad skoj nu kommer gainsen komma i såna mängder att du knappt kommer kunna freda dig från dom,bara att äta!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-12, 14:36   #18789
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Enklare benpass

summering:
Tjänsteresa så drog in på hotellets gym igår och körde lite frontböj (ovanligt men kul med ett hotellgym som har böjrack). Brände på fint på låren även på lägre vikter, men körde mer på kontakt/teknik och mer fokus på att hålla bålstabilitet mm genom hela rörelsen. Växlade till lite benspark efter det (bensparksmaskin på ett hotellgym?! ).

Faktum är att jag har inte tränat ben så här lite på gym på länge som nu sista året, ändå verkar benen ha vuxit till sig en del. Jag tittade förvånat på droppen på låren igår och undrade var den kom ifrån. Gissningsvis har backträningspassen byggt lite benvolym (om än ringa, men ändå).

Avslutade med att boxa på en sandsäck. Alltså det där var ju rätt så kul! Fanns handskar där så jag gick loss på en rond mellan mig och säcken, där jag höll på att gå ner för knockout ett par gånger, men det gick ändå snabbt att "komma in i det". Först så slog jag lite mesigt, stod stilla och hade inget bra skydd, men det tog bara någon minut innan jag hade hittat mer rörlighet och spänst i mina förflyttningar, hade lärt mig att skydda ansiktet lite mer och fick bättre tryck i slagen. Var dessutom riktigt skoj att få slå explosivt som fan på något, helt klart något man ska ha efter en lång arbetsdag!

Har en kollega som kör en del MMA/kickboxing, så ska nog följa med någon gång och köra ett provpass.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-12, 16:32   #18790
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
MMA kan nog vara ett fint självskadebeteende som kan passa dig väl min gode vän!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 14:37   #18791
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
MMA kan nog vara ett fint självskadebeteende som kan passa dig väl min gode vän!
Helt rätt!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 14:38   #18792
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Har inte hunnit / haft lust att logga de sista träningspassen, men körde ett lättare löppass med rejäl träningsvärk i röven efter knäböjen, sedan har det blivit två pass på gymet. Utöver det har jag krupit på alla fyra och lagt klinker i flera dagar och det har slitit rejält på kroppen. Sten är tydligen tungt att bära, lyfta, släpa och arbetsställningen på alla fyra med klinkern osv är ju vidrig. Är riktigt förstörd i kroppen nu, men har flera moment kvar att göra på "golvnivå" i garaget (montera socklar, foga, mjukfoga etc).
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-21, 17:37   #18793
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Hemma från LAN hela helgen. Fantastiskt roligt, men kanske den värsta helg någonsin i kaloriintag vs kaloriförbrukning. Totalt stillasittande och med måltider som pizzabuffé (hemlagat), lasagne, hamburgerbuffé mm. Däremellan så massor med godis i form av Chili Bubs. Jag handlade hem 4,5 kg Chili Bubs och jag tror det är bara 1,5 kg kvar. Nu tog en del andra kamrater lite godis av mig, men ändå. Man blir så stressad och hjärnan blir så sjukt ansträngd när man hela tiden sitter på spänn och jobbar som en dåre i spelet, så det känns på riktigt som att hjärnan skriker efter socker och kolhydrater. Näven är nere i påsen hela tiden och bara tokmatar i godis.

Känner mig som en tjockis på riktigt efter denna helg. Hade ändå tagit med mig löparkläder mm, men det var inte riktigt läge för det med fyra timmars sömn ena natten och fem timmars sömn andra natten. Inte så mycket pga lanet i sig, utan för att jag hade en stor råtta och någon mus som jag tror hade vuxengympa i väggen bakom huvudet mitt i stugan jag sov i.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-21, 19:36   #18794
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Fan vad gött med LAN!
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-25, 09:12   #18795
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Fan vad gött med LAN!
Det var svinigt skoj!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)