Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-18, 16:11   #31
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jag tror fler skulle gilla forum formatet om de bara testade, men att registrera sig och hålla på kan nog anses för många vara bökigt. Sen gör man ju inte direkt reklam för det heller, medans instagram/facebook/twitter är saker som alla vet om finns och säljer sig självt.

Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Intrycket jag får är att inte lika många personer har optinojja. Och då är det inte lika fängslande att grotta ner sig i träningsmaterial. Det är bara att tuffa på och hoppas att man vann något önskvärt i genlotteriet, liksom.
Det här ligger det mycket i för min del, jag tappade min optinojja för flera år sedan, jag önskar att jag kunde få tillbaka den på något sätt men jag tror att det hör ihop med att ju äldre man blir desto mindre lättlurad blir man, man förstår att det inte finns några magiska genvägar i livet längre. Livet kommer ikapp en på något sätt, vardagen kommer ifatt. Det blir nog inte mycket roligare än såhär.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-11-18 klockan 16:15.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 16:13   #32
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Googlar man något om träning eller kost på svenska så dyker Kolozzeum dock ofta upp som ett av de första resultaten.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 16:18   #33
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Om man hittar Kolozzeum via Google kommer man oftast till en stendöd arkivversion av en diskussion för årtionde sedan. Tyvärr minskar nog det konverteringsfrekvensen, inte direkt som att det eldar upp besökare till att signa upp och yttra sig i frågan.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 17:07   #34
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är svårt att utveckla något utan möjlighet att göra några förändringar.
Är medveten om att ni moderatorer inte har möjlighet till det. Vilket jag tycker är väldigt synd.

För att få MMSports att hjälpa till eller iaf ge er möjlighet till riktiga adminrättigheter är väll om vi medlemmar påpekar behovet genom att skriva mängder med mail och/eller inlägg på deras FB? Vi är ju ändå en rätt bra målgrupp för deras produkter.

Alternativt att styrkelabbet eller liknande gav MMSports ett erbjudande att ta över Kolozzeum.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 17:32   #35
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg

Alternativt att styrkelabbet eller liknande gav MMSports ett erbjudande att ta över Kolozzeum.
Tror det skulle hjälpt forumets överlevnad markant ifall styrkelabbet tog över, styrkelabbet har ju många trogna följare.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 17:55   #36
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Tror det skulle hjälpt forumets överlevnad markant ifall styrkelabbet tog över, styrkelabbet har ju många trogna följare.
Vi kan ju alltid fråga dessa herrar

Daniel Richter, VD på Styrkelabbet: http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=72087

Pepz, som jag förstått det har med MMSports att göra: http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=12136
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 19:06   #37
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Googlar man något om träning eller kost på svenska så dyker Kolozzeum dock ofta upp som ett av de första resultaten.
Jo fast om du ska delta i konversationen så måste du registrera dig och där tror jag det dör för de flesta.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 20:19   #38
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
Unga människor väljer väl inte denna diskussionsforumen längre kanske?
Det har ju funnits en hel del galet bra och roliga debatörer här som har tröttnat. När de reggade sig för 10-15 år sen var väl forum det naturliga valet, det är det inte längre så det kommer inte in nya intressanta människor i takt med att folk tröttnar
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 20:34   #39
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Tycker fortfarande forum är det överlägset roligaste och bästa sättet för att hålla sig uppdaterad inom sina favoritämnen. I några av mina intressen är forumen stora och aktiva, tex Cloudy Nights. Även Kolozzeum har ju ändå en del besökare, främst då "gäster". Hade man satsat på forumet och aktiverat adminrättigheter till modsen, uppdaterat plattformen, haft kampanjer för forummedlemmar och överlag aktiva ägare så tror jag man kunnat få det att blomstra återigen. Ett problem är generationsskiftet och att många bidragande medlemmar försvunnit. Men det finns ju såklart många nya talanger och det måste ju gå att locka hit dem. Facebook och Insta suger ju för interaktiva diskussioner.

Hade jag varit ägare av företag som säljer kosttillskott hade jag tänkt lite framåt...tramset på fejjan och insta kommer stagnera och det gäller att utveckla en ny plattform för att interagera med sina kunder. Forum kommer att komma tillbaka när folk tröttnar på innehållslöst skräp och återigen vill och orkar engagera sig i sakfrågor och kunskap. Jag vägrar tro att de sista årens flykt från vetgirighet är här för att stanna.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 22:13   #40
Nikenik
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Bohuslän
Inlägg: 74
Tycker inte det är värt att skriva här längre, eftersom ni frågade. Känns som det är mycket troll eller folk med totalt annan livssyn än sig själv det inte är värt att bråka.
Nikenik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-18, 22:56   #41
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Orsaken är självklar?
Alla som hängt här länge har fått så stora biccar att de inte når tangentbordet längre?
Kvar finns bara vi taniga i löptråden..


Nä, men är det inte så att det mest vart unga som hängde här, sen blev alla gamla och skaffade ungar och tiden räcker inte för att hänga här+träna. Och unga har fullt upp med annat än att vara här med oss övervintrare..
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-19, 07:40   #42
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Fråga inte oss. Vi är ju fortfarande aktiva!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-19, 07:42   #43
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Fråga inte oss. Vi är ju fortfarande aktiva!


+1


Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-19, 07:44   #44
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Frustrator Visa inlägg
Orsaken är självklar?
Alla som hängt här länge har fått så stora biccar att de inte når tangentbordet längre?
Kvar finns bara vi taniga i löptråden..


Nä, men är det inte så att det mest vart unga som hängde här, sen blev alla gamla och skaffade ungar och tiden räcker inte för att hänga här+träna. Och unga har fullt upp med annat än att vara här med oss övervintrare..
Ligger nåt i det.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-19, 13:11   #45
WhiteJellyBerry
Registered User
 
WhiteJellyBerrys avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 72
För mycket anonymitet kombinationen med den psykiska ohälsan som härjar i samhället. Fler som söker sig till internetforum för att hävda sig, trollar/näthatar sönder forum som Kolozzeum, de seriösa tackar för sig, söker sig till facebook etc för att slippa trollen i större mån.
WhiteJellyBerry är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)