Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-04-24, 05:16   #61
bigtraps
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: hälsingland
Inlägg: 969
Grym match
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-24, 09:53   #62
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Ja jävlar, maken till hysterisk tillställning alltså, och vilket målvaktsspel!

Nästan att jag tyckte Real var värda att vinna efter att James R fått peta in bollen. Han har väl inte gjort så många baljor i år?

Men vad kommer det bli av Bale egentligen? Kommer Zidane våga ha honom kvar som förstaval (och inte köpa in en ersättare) till nästa säsong? Han är ju gjord av glas... Ifall de köper in nån ny kantspringare, vad händer då? Ska Bale bli inhoppare som kommer in i sjuttionde minuten för att "förändra matchbilden"? Kommer nåt lag kunna köpa loss honom?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-01, 00:41   #63
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Hur många tror att PSG kommer byta tränare till nästa säsong?

Åkte ur i CL efter att ha chokat rejält i returen mot Barca.
De har legat efter i ligan i princip hela säsongen, men med bara några omgångar kvar åker man på en förlust och två röda kort i slutminuterna pga frustration hos spelarna. Så de kommer garanterat inte vinna ligan heller.

Det enda positiva är väl att Cavani blommat ut igen, nu när han slipper stå i Zlatans skugga.

Men viss känns det väl som att nåt gått fel med själva psyket hos laget. Det måste ju landa i knät på Emery kan man tycka...

Jag har svårt att tro att klubbledningen kommer tycka denna säsong känns särskilt bra. Kudos ifall man har tålamodet och kan se nån långsiktighet med Emery. Men jag tror de kommer ge honom foten, ifall det går att hitta nån ny av samma kaliber.

Kanske Wenger?
Eller kanske nån tysk...



Förövrigt måste jag säga att det är frustrerande att Manchester Uniter spelar oavgjort varenda jävla gång fönstret öppnar sig för dem att ta ett kliv uppåt i tabellen. Trodde det var helt givet att de skulle ta sig förbi Liverpool den här omgången...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-02, 22:06   #64
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Real Madrid är ganska jävla bra alltså! giftiga som kobror framåt, men även stabila bakåt tycker jag.

Iofs lite svårt att dra stora växlar på dagens match, eftersom Atletico såg extremt bleka ut. Fast det kanske var RM som gjorde dem dåliga? Kanske är Zidane lika mycket av ett taktiskt geni vid sidlinjen som han var ett bollgeni på planen?

Hur som helst hoppas jag Atletico är lite mer taggade nästa vecka.

Men jag räknar in Real i en final redan tror jag. Vare sig det blir Juve eller Monaco, så lär de få det sjukt jobbigt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-03, 21:38   #65
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Juventus ser stabila ut som vanligt. I början av första halvlek såg det dock ut som om Monaco hade en lösning på hur de skulle dyrka upp försvaret. Men icke.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-04, 09:07   #66
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
"Imagine replacing Dani Alves with Sergi Roberto, it's like replacing Megan Fox with Susan Boyle."

Kommer aldrig att ta honom till mitt hjärta, tyckte att han var en briljant med vidrig spelare i Barcelona. Han är dock en HELT fantastisk fotbollsspelare. Skillnaden mellan honom och Lichtsteiner är monumental, en otroligt smart och bra värvning. Hans spets kan innebära hela skillnaden i en final. Tillräckligt bra bakåt, helt stört bra i spelet.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-04, 10:11   #67
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
"Imagine replacing Dani Alves with Sergi Roberto, it's like replacing Megan Fox with Susan Boyle."

Kommer aldrig att ta honom till mitt hjärta, tyckte att han var en briljant med vidrig spelare i Barcelona. Han är dock en HELT fantastisk fotbollsspelare. Skillnaden mellan honom och Lichtsteiner är monumental, en otroligt smart och bra värvning. Hans spets kan innebära hela skillnaden i en final. Tillräckligt bra bakåt, helt stört bra i spelet.
Skulle man ta ut ett världslag så vet jag inte vem som skulle peta honom från högerbacksplatsen.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-04, 10:18   #68
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Skulle man ta ut ett världslag så vet jag inte vem som skulle peta honom från högerbacksplatsen.
Dani Carvajal har gått från en bra truppspelare till en världsback. Jämnt skägg mellan de två enligt mig.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-04, 10:45   #69
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Dani Carvajal har gått från en bra truppspelare till en världsback. Jämnt skägg mellan de två enligt mig.
Han är också bra. Men det känns som att om man tar med Carvajal i diskussionen så borde Lahm också vara med i diskussionen, och kanske nån till.

I min bok har Alves varit ett strå vassare än alla jag sett.

Madrid för nöja sig med att ha Marcelo på den andra ytterbacksplatsen i världslaget. Han har ju verkligen överpresterat senaste månaderna. Snacka om hysterisk form.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-04, 12:38   #70
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Han är också bra. Men det känns som att om man tar med Carvajal i diskussionen så borde Lahm också vara med i diskussionen, och kanske nån till.

I min bok har Alves varit ett strå vassare än alla jag sett.

Madrid för nöja sig med att ha Marcelo på den andra ytterbacksplatsen i världslaget. Han har ju verkligen överpresterat senaste månaderna. Snacka om hysterisk form.
Dani Alves har dock peakat nu. Han började att ta sig under slutet av vintern, var bra under våren och är nu fantastisk. Tror Carvajal har varit vassare sett över hela säsongen. Lahm har jag ingen koll på. De matcher jag har sett har han väl varit stabil utan att sticka ut.

Den troliga finalen blir en rysare. Real anno 2015 hade jag inte varit så rädd för, de var tämligen bekväma att stänga ned. 2017 års upplaga känns betydligt vassare, nästintill kompletta. De är bättre i spelet och har kvar inläggen. Känslan är att de behärskar alla spelformer. Men i grunden så passar de oss bättre än t.ex. Barcelona eller Bayern så allt är möjligt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-04, 14:48   #71
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Dani Alves har dock peakat nu. Han började att ta sig under slutet av vintern, var bra under våren och är nu fantastisk. Tror Carvajal har varit vassare sett över hela säsongen. Lahm har jag ingen koll på. De matcher jag har sett har han väl varit stabil utan att sticka ut.

Den troliga finalen blir en rysare. Real anno 2015 hade jag inte varit så rädd för, de var tämligen bekväma att stänga ned. 2017 års upplaga känns betydligt vassare, nästintill kompletta. De är bättre i spelet och har kvar inläggen. Känslan är att de behärskar alla spelformer. Men i grunden så passar de oss bättre än t.ex. Barcelona eller Bayern så allt är möjligt.
Ja, jag har inte sett så många ligamatcher med Juve, så då kanske han inte är så gjuten ändå...

Ja, känns sjukt svårtippat med tanke på att Juventus gjort en hel del brutala laginsatser. Men Real måste ju i rimlighetens namn vara favoriter. De känns verkligen kompletta i år. Också helt sjukt att det känns givet redan nu att det blir Juve-Real i final. Skulle dock inte förvåna mig jättemycket om Monaco leder med 2-0 i paus nästa match och gör att det blir riktigt spännande. Atletico vette fan om jag ens tror att de har nån chans att skaka Real i returen.

Dessutom är det svårt att inte hålla lite på Real med Zidane som tränare. Det var samma sak när han spelade. Egentligen ville man inte hålla på dem, men man måste bara hålla på Zidane. Men jag har också en liten förkärlek för Juventus, fan vet har man ska bete sig ifall de möts i en final...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 20:22   #72
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
SuperMario!!!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 20:26   #73
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Herregud, hur många spelare i Juventus kan producera perfekta genomskärare på 70m och friställa djupledslöpande forwards? Alla?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 20:30   #74
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Förutom Dani Alves så måste nog Chiellini också in i världslaget...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 20:32   #75
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Nämnde jag Alves?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)