Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-09, 18:46   #46
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Kommer snart bli obligatoriskt med könskorrigering så fort barn visar "problemtecken".
Blir intressant med vår tillämpning av tvångslagstiftningen!
Tänk dig att sitta inlåst på obestämd tid och det enda sättet att bli frigiven är att "frivilligt" acceptera könsbekräftande behandling eller att bli tvingad till det.

"It is clear that we cannot distinguish the sane from the insane in psychiatric hospitals. The hospital itself imposes a special environment in which the meanings of behavior can easily be misunderstood. The consequences to patients hospitalized in such an environment-the powerlessness, depersonalization, segregation, mortification, and self-labeling-seem undoubtedly countertherapeutic. .."
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-12, 16:43   #47
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 409
I Skottland finns det minst ett får vars ena sida verkar vara svart:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...os-kronofogden
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-12, 17:09   #48
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Lite gammal, från oktober, men tycker den är lite smålustig.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...gsloner-an-man

Smålustiga är att det känns lite motsägelsefullt att de tjänar så jävla mycket mindre, blir lite "som ekonom så borde du fatta ditt värde bättre, men eftersom du inte gör det så får du en sämre lön". Eller kanske mer liknande när en spå-kärring kollar ens framtid och man sen springer därifrån utan att betala, om hon varit bra så borde hon tagit betalt först...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-12, 17:12   #49
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Tja, med tanke på att rymdfärjorna användes från 80-talet in till typ 2010 och vissa återanvändes mer än 30 gånger så kanske vi inte hade blivit så förvånade...
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Tja, med tanke på att rymdfärjorna användes från 80-talet in till typ 2010 och vissa återanvändes mer än 30 gånger så kanske vi inte hade blivit så förvånade...
Precis, de planerades ett par decennier innan det och jag t ex var frustrerad att det tog så palss lång tid innan Columbia startade i början av 80 talet. Sovjet hade likaså en smäckrare rymdfärja som aldrig blev av.

Rymdskyttlarna var försenade och borde skjutits upp på 70 talet, trodde alla att de skulle, då.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-12, 17:20   #50
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Lite gammal, från oktober, men tycker den är lite smålustig.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...gsloner-an-man

Smålustiga är att det känns lite motsägelsefullt att de tjänar så jävla mycket mindre, blir lite "som ekonom så borde du fatta ditt värde bättre, men eftersom du inte gör det så får du en sämre lön". Eller kanske mer liknande när en spå-kärring kollar ens framtid och man sen springer därifrån utan att betala, om hon varit bra så borde hon tagit betalt först...
En rent korkad artikel som berättar alla orsakerna men som inte har förmågan att dra något som helst slutsats av all data. Patetiskt.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-12, 18:35   #51
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 409
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
En rent korkad artikel som berättar alla orsakerna men som inte har förmågan att dra något som helst slutsats av all data. Patetiskt.
Se ovan ang svarta får.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-13, 14:05   #52
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up


MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-13, 18:53   #53
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Hur sätter man knarklås på sin twitter?
Orelaterad länk
Citat:
Canadian CEO blasts "narcissist in Washington" over deaths in Iran plane crash

The CEO of Canada's largest food processor is blasting President Donald Trump and other U.S. political leaders for the downing of a Ukrainian International Airlines passenger jet in Iran that killed 176 people, including dozens of Canadians.
https://www.cbsnews.com/news/maple-l...in-washington/

Orange man bad.
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-14, 12:12   #54
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
En av mina favoritförfattare (och personer) Elizabeth Wurtzel är död. Ville att hon skulle leva länge och lycklig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-14, 18:48   #55
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
En av mina favoritförfattare (och personer) Elizabeth Wurtzel är död. Ville att hon skulle leva länge och lycklig.
Inte för att skjuta ned helgon men hon var väl inte någon vidare tjomme?

Sylvia Plath var väl bättre i såfall..
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-14, 19:01   #56
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Inte för att skjuta ned helgon men hon var väl inte någon vidare tjomme?

Sylvia Plath var väl bättre i såfall..
Nehe? Varför inte det nu då. Sedan tycker jag inte riktigt hon går att jämföra med Plath.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-15, 17:55   #57
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Nehe? Varför inte det nu då. Sedan tycker jag inte riktigt hon går att jämföra med Plath.
She was accepted at Yale even though "Her combined LSAT score of 160 was, as she put it, 'adequately bad' ... 'Suffice it to say I was admitted for other reasons,' Ms. Wurtzel said. 'My books, my accomplishments.'"[20] She was a summer associate at Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr.[21]

Wurtzel received criticism in the legal community by holding herself out as a lawyer in interviews, even though she was not licensed to practice law in any jurisdiction at the time.

In early 2013, Wurtzel published a New York magazine article lamenting the unconventional choices she had made in life, including heroin use and spending much of a lucrative publisher advance on a costly Birkin bag, and her failure to marry, form a family, buy a house, save money or invest for retirement. "At long last, I had found myself vulnerable to the worst of New York City, because at 44 my life was not so different from the way it was at 24," she wrote.

While an intern at the Dallas Morning News, Wurtzel was fired, reportedly for plagiarism,[12][2] although a 2002 New York Times interview suggested that she had fabricated quotations in an article that was never published.[27]
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-18, 12:23   #58
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 062
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...hetsrenovering

Problem med stök och öppen droghandel? Varför inte renovera biblioteket, lite mer färg på tillvaron och lägre bokhyllor är säkert svaret på det.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-18, 13:00   #59
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...hetsrenovering

Problem med stök och öppen droghandel? Varför inte renovera biblioteket, lite mer färg på tillvaron och lägre bokhyllor är säkert svaret på det.
"– Alla bibliotek har ju en problematik med att då och då bli stökigt och det vill vi ju göra vad vi kan för att förhindra, säger Anna Ulfstrand, bibliotekets enhetschef."

Kan inte minnas att det var så stökigt på biblioteket när jag gick i skolan. Tiderna förändras!
Akerhage är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-18, 13:16   #60
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
"– Alla bibliotek har ju en problematik med att då och då bli stökigt och det vill vi ju göra vad vi kan för att förhindra, säger Anna Ulfstrand, bibliotekets enhetschef."

Kan inte minnas att det var så stökigt på biblioteket när jag gick i skolan. Tiderna förändras!
Stök på bibblan har jag klara minnen av från min skoltid. Vi pratade ibland så högt att bibliotekarien eller annan som var där fick väsa fram ett hyschande läte åt oss för att vi skulle vara tysta. Det fanns även en dator där, som man kunde söka i på böcker och författare för att se om dessa fanns på Biblioteket, och då använde vi könsord eller varianter av könsord att söka på för att se om någon författare eller bok hette så. Det fanns även schackbräde som folk spelade på, och jag misstänker att det någon gång förekommit fusk eller försök till fusk under partier där.

Så det har alltid varit såhär.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)