Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-12-12, 20:34   #211
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Ska iaf utspela sig före spelen:

"The show will be its own adaptation of Sapkowski's books, which Hissrich says will explore events prior to the game trilogy."

https://www.pcgamer.com/netflix-witcher-series/

"The games, in case you’re not familiar, are a trilogy of stories that serves as a sequel to the books, picking up where they end and continuing the story of Geralt of Rivia, a famed monster hunter who keeps getting caught up in lots of major world events.

So Hissrich is saying that regardless of whether “The Witcher” ever makes it past the stories told in the books, they won’t use the games as source material for further stories."


https://www.thewrap.com/the-witcher-...e-video-games/


Inte läst böckerna eller spelat spelen så har ingen aning mer än vad jag läste här :p
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 21:27   #212
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Jag tycker det är bra att de håller sig till böckerna istället för spelen. Däremot ser jag det som en stor miss att inte karaktärerna är mer lika Witcher 3. Det är trots allt den looken de flesta fans lärt sig älska. Samma sak med känslan från spelen, vilken verkar saknas i Tv-serien.

Att TV-serien lyckas ändra på det som redan blivit inpräntat är liksom ytterst osannolikt.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 08:25   #213
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Ciri är ju med, och i böckerna är hon 16 i slutet. Geralt är 85. Så han borde ju va typ 79 eller nått när serien tar sin början? Eller har jag fel?
Var ngt år sedan jag läste böckerna och de är lite tidsförvirrande men ja rimligtvis borde han vara i slutet på sin karriär om ciri är aktuell.

Trodde faktiskt de skulle börja tidigare för att ha lite mer frihet och spelrum.

Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jag tycker det är bra att de håller sig till böckerna istället för spelen. Däremot ser jag det som en stor miss att inte karaktärerna är mer lika Witcher 3. Det är trots allt den looken de flesta fans lärt sig älska. Samma sak med känslan från spelen, vilken verkar saknas i Tv-serien.

Att TV-serien lyckas ändra på det som redan blivit inpräntat är liksom ytterst osannolikt.
Böckerna är bra men spelen är det som gjort dem kända så rimligtvis borde man ta hänsyn till spelen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 10:55   #214
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Ska iaf utspela sig före spelen:

"The show will be its own adaptation of Sapkowski's books, which Hissrich says will explore events prior to the game trilogy."

https://www.pcgamer.com/netflix-witcher-series/

"The games, in case you’re not familiar, are a trilogy of stories that serves as a sequel to the books, picking up where they end and continuing the story of Geralt of Rivia, a famed monster hunter who keeps getting caught up in lots of major world events.

So Hissrich is saying that regardless of whether “The Witcher” ever makes it past the stories told in the books, they won’t use the games as source material for further stories."

https://www.thewrap.com/the-witcher-...e-video-games/


Inte läst böckerna eller spelat spelen så har ingen aning mer än vad jag läste här :p
Det man ser i trailern är väl Nilfgaards attack på Cintra och då är Ciri 9-10 år. Witcher 3 involverar delar när Geralt har tagit henne till Kaer Morhen när hon är 10-11 år. Aja skit samma, har dom bara inspiration från Sapkowski kommer det bli dåligt. Spelen berättar en mycket bättre historia än han någonsin kunnat göra och han vägrar ju få in i skallen att spelen förgyllt hans mediokra skapelse...

Senast redigerad av KT81 den 2019-12-13 klockan 11:00.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 11:11   #215
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Det jag vill säga är att om serien skulle gå endast på "Bok-Geralt" skulle huvudpersonen vara en rätt obehaglig, fattig gnällspik med en jobbig röst och en ful kropp. Då hade det varit bättre att typ casta Steve Buscemi som Geralt.


Här är Bok-Geralt

Senast redigerad av KT81 den 2019-12-13 klockan 11:13.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-16, 20:22   #216
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Lite rykten som florerar

"Rumours are now strongly suggesting that The Wheel of Time's first season on Amazon Prime will be eight episodes long and Amazon want to get it out of the door before the end of 2020."

https://thewertzone.blogspot.com/201...1-will-be.html

Om antal avsnitt stämmer får jag hoppas de alla är inom 60-80minuter långa
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-18, 20:15   #217
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Lite LOTR casting:

The Lord of the Rings - Morfydd Clark Cast as Young Galadriel

https://www.spoilertv.com/2019/12/th...k-cast-as.html
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-18, 20:19   #218
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Inte lite snygg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-18, 22:33   #219
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Det jag vill säga är att om serien skulle gå endast på "Bok-Geralt" skulle huvudpersonen vara en rätt obehaglig, fattig gnällspik med en jobbig röst och en ful kropp. Då hade det varit bättre att typ casta Steve Buscemi som Geralt.


Här är Bok-Geralt
Gnällspik och jobbig röst har jag aldrig uppfattat. Däremot beskrivs han som långt ifrån snygg. Mer som ett rovdjur som skrämmer folk när han ler.

Bilden du visar är dock en rätt medioker artists tolkning, knappast någon sanning.

I spelen utvecklades han också från freak till badass. Jag gillar den senare tolkningen och tycker faktiskt spelen är bättre än böckerna.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-18, 22:37   #220
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Inte lite snygg.
Jag finner det svårt att se Gimli be om en lock av hennes hår.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-18, 22:43   #221
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Tänk om de castar Peter Dinklage som Gimli.

Om han nu är med i Silmarillion. Hoppas det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-18, 23:18   #222
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Lite LOTR casting:

The Lord of the Rings - Morfydd Clark Cast as Young Galadriel

https://www.spoilertv.com/2019/12/th...k-cast-as.html
Hon såg ju alvlik ut, bra val!
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Tänk om de castar Peter Dinklage som Gimli.

Om han nu är med i Silmarillion. Hoppas det.
Nej. Gimli föddes under den tredje tidsåldern, denna serien skulle väl utspela sig under den andra tidsåldern. På sin höjd kan vi få se någon urfader till dvärgarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 10:17   #223
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Gnällspik och jobbig röst har jag aldrig uppfattat. Däremot beskrivs han som långt ifrån snygg. Mer som ett rovdjur som skrämmer folk när han ler.
Jo men han beskrivs ju som det i böckerna, vad jag minns iaf. Men det är kanske mer som du menar att han upplevs som obehaglig.

Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Bilden du visar är dock en rätt medioker artists tolkning, knappast någon sanning.
Ja absolut, bara en snabb googling som motsvarar lite en ful Geralt.. men sant det är ju absolut ingen sanning.


Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
I spelen utvecklades han också från freak till badass. Jag gillar den senare tolkningen och tycker faktiskt spelen är bättre än böckerna.
Absolut håller med dig.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 10:25   #224
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Nej. Gimli föddes under den tredje tidsåldern, denna serien skulle väl utspela sig under den andra tidsåldern. På sin höjd kan vi få se någon urfader till dvärgarna.
Det kommer vara under Durin II eller Durin III tid och Khazad-dûms storhetstid. Säkert kommer typ någon av hans söner eller någon annan dvärg att spela en mer central roll i berättelsen och kanske kommer typ Galadriel kläcka nån halvkryptisk framtidskoppling till Gimli eller nån av dvärgarna i Bilbo.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 10:58   #225
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Det kommer vara under Durin II eller Durin III tid och Khazad-dûms storhetstid. Säkert kommer typ någon av hans söner eller någon annan dvärg att spela en mer central roll i berättelsen och kanske kommer typ Galadriel kläcka nån halvkryptisk framtidskoppling till Gimli eller nån av dvärgarna i Bilbo.
Hoppas det blir lite handling nere i Khazad-dum, vore ju inte lite fett att se dvärgarna under deras storhetstid

Om det omnämns så hoppas jag det är i stil med "underskatta inte dvärgarna och deras roll i stora händelser som kommer ske", lite som Gandalf misstänkte att gollum hade en roll att spela under sagan om ringen och därmed lät honom leva.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)