Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-16, 19:50   #16
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Kan ju vara en hel massa bieffekter och en tidigare toxicitet om biotillgängligheten och upptaget höjs.
Mycket möjligt, men med tanke på att en toxisk dos för en normalvuxen man landar på 3-400000mg och dagsdosen jag tänker ta ligger på ca 1000mg känner jag mig inte speciellt orolig.
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 22:44   #17
CapnMiler
Registered User
 
CapnMilers avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 130
Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
Mycket möjligt, men med tanke på att en toxisk dos för en normalvuxen man landar på 3-400000mg och dagsdosen jag tänker ta ligger på ca 1000mg känner jag mig inte speciellt orolig.
Vad för typ av Ecdysteron kommer du prova?
CapnMiler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 22:53   #18
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Interadasting
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 23:22   #19
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Såg att de fanns något som hette Beta-Ecdysterone på amazon, är de lagligt asså?
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 23:45   #20
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av CapnMiler Visa inlägg
Vad för typ av Ecdysteron kommer du prova?
http://www.tgbsupplements.com/produc...n-most-wanted/ samt
https://lgsciences.com/product/mesobolin-250/

Dvs standardiserat RCE 98%, Laxogenin och Ajuga Turkestanica Extract från ICPS.

Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Såg att de fanns något som hette Beta-Ecdysterone på amazon, är de lagligt asså?
Japp, det är lagligt (växtbaserat, finns tom att köpa i Sverige) och har ingenting med anabola steroider att göra. Produkterna med det verksamma ämnet i cyclodextrin med liposomer är ganska nya på marknaden (har väl funnits ett bra tag i läkemedelsbranschen) och bra ecdysterone är svindyrt... Men jag är intresserad och tänkte testa i ca 8v för att utvärdera.

Dock är det knappast värt att köpa de produkter som finns på svenska marknaden (exempelvis från Nutrend eller myprotein). För muskelbyggning är de värdelösa, även om jag upplevt andra positiva effekter.

Två loggar:
http://anabolicminds.com/forum/iron-...y-vs-most.html
http://anabolicminds.com/forum/suppl...nutrition.html
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 00:30   #21
CapnMiler
Registered User
 
CapnMilers avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 130
Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
http://www.tgbsupplements.com/produc...n-most-wanted/ samt
https://lgsciences.com/product/mesobolin-250/

Dvs standardiserat RCE 98%, Laxogenin och Ajuga Turkestanica Extract från ICPS.
Turkesterone som jag förstått är det bästa valet, så att se det som ingrediens i "Mesobolin" är lovande. Däremot har det varit diskussioner om hur rent Turkesterone produkter egentligen innehåller och därför varit konsensus att man begär Certificate of Analysis (även om CoA påstås vara fake ibland).

Intressant info ifrån 2010 (forumpost, annat forum)
"The only true turkesterone is owned by Thermolife. Even those claiming to have pure turkesterone at 40% are bull-****ting...Thermolife have an exclusivity rights to Turkesterone in Ukbekistan (Go on their website and ask on their forum if you like). Most turkesterone listed as pure is being sold either too cheap or with a fraudulent certificate."
- Hur mycket utav detta som stämmer vet jag ej och mycket kan ha hänt på 5-6 år. Har däremot hört liknande ifrån olika forum. Så hur resonerar du kring detta?

"Mesobolin"-produkten du länkade har en annan sorts Ecdysteron som första ingrediens. Likaså innehåller "Most-Wanted"-produkten en annan Ecdysteronkälla (inte turkesterone). Intresserad över ditt val av produkt. Är det ett försök att få i dig hela spektrumet av olika ecdy's i hopp om att åtminstone något är positivt?

"Most-Wanted" innehåller även Laxogenin, så den produkten ser jag som potentiellt bra redan utifrån det.

Två spännande produkter men med totalt 4 olika ingredienser. Det är ett väldigt intressant ämne, men är det en bra metod att evaluera Ecdysterone när du även kombinerar det med Laxogenin?
CapnMiler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 01:03   #22
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av CapnMiler Visa inlägg
Turkesterone som jag förstått är det bästa valet, så att se det som ingrediens i "Mesobolin" är lovande. Däremot har det varit diskussioner om hur rent Turkesterone produkter egentligen innehåller och därför varit konsensus att man begär Certificate of Analysis (även om CoA påstås vara fake ibland).

Intressant info ifrån 2010 (forumpost, annat forum)
"The only true turkesterone is owned by Thermolife. Even those claiming to have pure turkesterone at 40% are bull-****ting...Thermolife have an exclusivity rights to Turkesterone in Ukbekistan (Go on their website and ask on their forum if you like). Most turkesterone listed as pure is being sold either too cheap or with a fraudulent certificate."
- Hur mycket utav detta som stämmer vet jag ej och mycket kan ha hänt på 5-6 år. Har däremot hört liknande ifrån olika forum. Så hur resonerar du kring detta?

"Mesobolin"-produkten du länkade har en annan sorts Ecdysteron som första ingrediens. Likaså innehåller "Most-Wanted"-produkten en annan Ecdysteronkälla (inte turkesterone). Intresserad över ditt val av produkt. Är det ett försök att få i dig hela spektrumet av olika ecdy's i hopp om att åtminstone något är positivt?

"Most-Wanted" innehåller även Laxogenin, så den produkten ser jag som potentiellt bra redan utifrån det.

Två spännande produkter men med totalt 4 olika ingredienser. Det är ett väldigt intressant ämne, men är det en bra metod att evaluera Ecdysterone när du även kombinerar det med Laxogenin?
Det stämmer, ICPS i Uzbekistan är de som levererar det turkesterone man vill ha, och extraktet i Mesobolin kommer från dem. ICPS Ajuga Turkestanica Extrakt innehåller 10% turkesterone (resten andra former), så alla andra extrakt man hittar på internet som säger sig vara i närheten av 10% eller över är som ditt citat nämner, bs.

"The growing, harvesting and processing are all still very carefully government controlled and only a strictly limited amount of the finished extract is allowed to be purchased in bulk by a select few companies outside of Uzbekistan. Our raw material supplier ICPE (typo) is privileged to be one of those few companies."

Har snackat med en person som beställer från ICPS, och som själv tagit ecdysterone i många år, som nämner att det mesta av ecdysteronet som säljs på internet (speciellt det från kina) oftast är undermåligt, och att produktbeskrivningen sällan stämmer med verkligheten. Så det gäller inte bara turkesterone. Han har själv testat produkterna i labb. Såklart, nu vet jag inte om det han säger är 100% sant men det låter inte helt orimligt, och passar in på det du skriver.

Har beställt både Most Wanted och Mesobolin som bör räcka i 16v (rekommenderad dos), så om det finns tillräckligt med intresse kan jag köra 4-6v med endast ecdysterone/turkesterone (dvs mesobolin) efter en 2v paus i slutet för att utvärdera effekten. Laxogenin och ecdysteron/turkesterone i kombo är egentligen mer intressant, och är det jag kommer testa i första hand.

Senast redigerad av C h r i s den 2016-02-17 klockan 01:04.
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 11:35   #23
CapnMiler
Registered User
 
CapnMilers avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 130
Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
"The growing, harvesting and processing are all still very carefully government controlled and only a strictly limited amount of the finished extract is allowed to be purchased in bulk by a select few companies outside of Uzbekistan. Our raw material supplier ICPE (typo) is privileged to be one of those few companies."
- ifrån Mesobolins produktbeskrivning.

Är intresserad om detta går att verifiera. Precis som att vi oroar oss över att andra företag påstår sig sälja "true turkesterone" och slänger fram fina %-renhetsgrader men i verkligheten bara försöker sälja sin produkt maskerad med lögner, så är det ett rimligt scenario även för det du länkar om dom inte kan verifiera det dom påstår.

Varför jag är kritisk är att det jag läst (ifrån 2010) påstår att det finns en enda distributör som har rättigheterna att sälja ICPS-produkten i USA (ThermoLife) och en enda annan i EU (Tonvara). LG-Scienses (Mesobolin-produkten) är inte en utav dom (åtminstone år 2010).

Se bild:
1.


2.


Men återigen:
Citat:
Ursprungligen postat av CapnMiler Visa inlägg
mycket kan ha hänt på 5-6 år.
CapnMiler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 12:51   #24
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av CapnMiler Visa inlägg
- ifrån Mesobolins produktbeskrivning.

Är intresserad om detta går att verifiera. Precis som att vi oroar oss över att andra företag påstår sig sälja "true turkesterone" och slänger fram fina %-renhetsgrader men i verkligheten bara försöker sälja sin produkt maskerad med lögner, så är det ett rimligt scenario även för det du länkar om dom inte kan verifiera det dom påstår.

Varför jag är kritisk är att det jag läst (ifrån 2010) påstår att det finns en enda distributör som har rättigheterna att sälja ICPS-produkten i USA (ThermoLife) och en enda annan i EU (Tonvara). LG-Scienses (Mesobolin-produkten) är inte en utav dom (åtminstone år 2010).

Men återigen:
Troligtvis så har en hel del hänt på 5-6 år. Eftersom ICPS hemsida är hopplöst föråldrad har jag skrivit ett meddelande till hi-techs representant och frågat om ett bevis på autenticiteten (deras representant har nämnt leverantören som icps personligen). Jag ser dock inte att de i marknadsföringssyfte har något att vinna på att ljuga om leverantören, de falska produkterna som cirkulerar hänvisar istället till procenter som inte är möjliga (40% turkesterone extract), inte att källan är icps växter.
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 13:04   #25
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Ger turkesterone bara bröst och biceps eller kan man vänta sig även mer generell tillväxt?
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 13:08   #26
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Ger turkesterone bara bröst och biceps eller kan man vänta sig även mer generell tillväxt?
Tyvärr så krymper dina vader och lår och inför beach 2k16 får du ett omåttligt begär av att använda badbyxor i modell sportbriefs.
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 13:48   #27
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Ger turkesterone bara bröst och biceps eller kan man vänta sig även mer generell tillväxt?

Framför allt muskulatur som ansvarar för vingslag i de berörda insektsarterna.
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 14:16   #28
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Framför allt muskulatur som ansvarar för vingslag i de berörda insektsarterna.
Haha
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 14:21   #29
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Ger turkesterone bara bröst och biceps eller kan man vänta sig även mer generell tillväxt?
Beror på hur många 15-kakor du har på stången.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 14:22   #30
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)