Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-11-22, 00:51   #1
Aping
Ny dag, nya tag.
 
Apings avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 479
Bäst setup för att filma sig själv?

Hej!

Vilka är era bästa tips för att filma sig själv för att i första hand kolla form?

Kör nu med enbart mobil. Är lite meckigt att gå fram och tillbaka, och ställa allt tillrätta.

Bonus om t ex stånghastighet för tyngdlyftning eller vinklar för gymnastikprogression är lätt att läsa av.

Vill gärna ha en setup med t ex mobil som filmar från valfri vinkel och sen streamar med säg 5 s delay till en padda rakt framför. Finns det appar (Android) som klarar sånt?

Tack!
Aping är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 01:03   #2
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Screen Stream Mirroring Free kanske fungerar

https://play.google.com/store/apps/d...enstream.trial
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 01:55   #3
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Aping Visa inlägg
Hej!

Vilka är era bästa tips för att filma sig själv för att i första hand kolla form?

Kör nu med enbart mobil. Är lite meckigt att gå fram och tillbaka, och ställa allt tillrätta.

Bonus om t ex stånghastighet för tyngdlyftning eller vinklar för gymnastikprogression är lätt att läsa av.

Vill gärna ha en setup med t ex mobil som filmar från valfri vinkel och sen streamar med säg 5 s delay till en padda rakt framför. Finns det appar (Android) som klarar sånt?

Tack!
Varför 5s fördröjning? Det låter som nån slags specialfeature som kanska bara finns i nåt enstaka program skulle jag gissa på.

Jag antar att det du vill göra är att titta på setet efter du gjort det. Då borde du ju kunna filma med mobilen och strömma till paddan fast du trycker på paus på paddan innan du startar setet. När du kört klart setet trycker du på play och kan se hela baletten. Låter optimalt för att få massor av feedback på sin teknik väldigt snabbt och enkelt tycker jag.

Ifall du faktiskt vill att paddan hela tiden ska spela upp videon (med 5s fördröjning) så du kan beskåda varje rep direkt efter du gjort det (medans du tar nån slags mikropaus med stången i händerna) så är det ju bara att du gör på exakt samma sätt som jag beskrev ovan, men du pausar paddan i 5s innan du börjat setet. Sedan trycker du play efter 5s vilket kommer göra att paddan visar videon med fördröjning.

Jag har tyvärr inga tips på vilken programvara du bör använda. Jag tycker det låter som att du borde kunna använda vad som helst som kan strömma live till en annan enhet. Pausandet/fördröjningen borde du kunna sköta på paddan utan problem.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 02:01   #4
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag tror att appen i förslaget ovan är till för att strömma en video av vad som händer på skärmen i mobilen/paddan snarare än att strömma en video taget med kameran.

En snabbgoogling hittade denna lilla artikel/video som jag inte orkade läsa. Men den kanske kan vara relevant.

https://android.gadgethacks.com/how-...amera-0161103/

Ifall du vill strömma till internet finns det ju såklart en miljon olika sajter med appar du kan använda, typ periscope eller nåt liknande. Men det lät som om du var ute efter nån mer lokal lösning...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 10:58   #5
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
När jag kikade på det så var det bästa att ha två kameror som går in i samma dator, två kameror finns det flera program som klarar av att synka och då får man också ut mycket mer info. Idag är det möjligt att man kan köra mobilen och dator/platta och synka detta men jag har inte försökt eller ens letat efter en sådan lösning.
Stativ är ovärderligt.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)