Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-03, 04:50   #691
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vi har liknande stats, fysik och träningserfarenhet. (183cm 77-78kg) Jag funderar dock på om man ska ligga på balans (förutsatt att man gissar högt och estimerar 12% kroppsfett) tills man når 9-10% kroppsfett på samma vikt för att sedan bulka långsamt och förhoppningsvis sluta på 12% kroppsfett. Vad tror du om det? Har legat på balans vid denna vikten i typ 3 månader och tycker mig bli mer definierad och större
Tror dock du är typ 10 år yngre om jag inte missminner mig? Jag är 34...

Jag tror säkert ditt upplägget funkar bra, men jag är bara sugen att äta lite mer och prova köra en bulk, något jag egentligen aldrig gjort.

Kör just nu en liten reverse diet för att hamna på någon slags balans, har under 3 veckor höjt med 700 kcal per vecka, och utvärderar efter en veckas tid snittviktsförändringen. Förra veckan gick jag dock ner 0,5kg, och veckan innan dess ner 120g, så det kan ju ta ett par veckor innan jag når balans om det ska fortsätta såhär. Jag har dock ingen brådska som tur är
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-03, 07:52   #692
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Tror dock du är typ 10 år yngre om jag inte missminner mig? Jag är 34...

Jag tror säkert ditt upplägget funkar bra, men jag är bara sugen att äta lite mer och prova köra en bulk, något jag egentligen aldrig gjort.

Kör just nu en liten reverse diet för att hamna på någon slags balans, har under 3 veckor höjt med 700 kcal per vecka, och utvärderar efter en veckas tid snittviktsförändringen. Förra veckan gick jag dock ner 0,5kg, och veckan innan dess ner 120g, så det kan ju ta ett par veckor innan jag når balans om det ska fortsätta såhär. Jag har dock ingen brådska som tur är
Jo att bulka är kul, jag gjorde det dock utan att träna bra och väldigt okontrollerat, (gav bra resultat men mycket fettinlagring) kan vara därför jag är rädd att lägga mig på överskott igen..:p

Har aldrig lyckats med ett lågt överskott, och har aldrig gjort det tillsammans med vettig träning, kanske bör prova. Är rädd för att lägga på mig fett men det kanske är oundvikligt, men kan göras till ett minimum?

Yes jag är 21, men att vara 34 känns inte som att det borde göra någon skillnad på resultat av matupplägg? Har alltid tänkt att man är i sitt esse i 30-års åldern

Senast redigerad av smerk den 2017-10-03 klockan 07:56.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-04, 19:55   #693
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Vad ska man lita på? Kalorierna säger 3350 men om man utgår från makronutrienterna landar jag bara på 3200kcal. Vad tycker ni verkar rimligast? Ser kcalmängden rimlig ut?

Edit: skannade in alla varor istället för att söka på random märke av livsmedlet, landade då på 3220 kcal, mer rimligt
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screenshot_20171004-205314.jpg (69.4 KB, 6 visningar)

Senast redigerad av smerk den 2017-10-04 klockan 20:00.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-04, 20:27   #694
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad ska man lita på? Kalorierna säger 3350 men om man utgår från makronutrienterna landar jag bara på 3200kcal. Vad tycker ni verkar rimligast? Ser kcalmängden rimlig ut?

Edit: skannade in alla varor istället för att söka på random märke av livsmedlet, landade då på 3220 kcal, mer rimligt
Edit 2: då jag kontrollerade alla källor resulterade det i att jag kunde trycka i mig 2 bananer till och landa 40kcal lägre än det ursprungliga värdet. Inte undra på att det har varit svårt att hitta kaloribalans och ligga på lågt överskott!
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 13:08   #695
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Jo att bulka är kul, jag gjorde det dock utan att träna bra och väldigt okontrollerat, (gav bra resultat men mycket fettinlagring) kan vara därför jag är rädd att lägga mig på överskott igen..:p

Har aldrig lyckats med ett lågt överskott, och har aldrig gjort det tillsammans med vettig träning, kanske bör prova. Är rädd för att lägga på mig fett men det kanske är oundvikligt, men kan göras till ett minimum?

Yes jag är 21, men att vara 34 känns inte som att det borde göra någon skillnad på resultat av matupplägg? Har alltid tänkt att man är i sitt esse i 30-års åldern
Jag antar att man kommer lägga på sig lite fett, men är det mindre än muskelmassan och att man sen lyckas deffa så smart att man deffar bort mer fett så blir ju summan en win iaf :P

Även om man kanske inte har så krispiga abs hela tiden.
Man gör ju av med lite mindre kalorier ju äldre man blir
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-06, 03:45   #696
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Hur onyttigt är kycklingskinn? Är det något man absolut ska plocka bort, eller spelar det ingen roll?
Äter kyckling i princip varje dag, 1-2 gånger om dagen.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-06, 08:42   #697
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad ska man lita på? Kalorierna säger 3350 men om man utgår från makronutrienterna landar jag bara på 3200kcal. Vad tycker ni verkar rimligast? Ser kcalmängden rimlig ut?

Edit: skannade in alla varor istället för att söka på random märke av livsmedlet, landade då på 3220 kcal, mer rimligt
Vilken app är detta?
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-06, 11:43   #698
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Hur onyttigt är kycklingskinn? Är det något man absolut ska plocka bort, eller spelar det ingen roll?
Äter kyckling i princip varje dag, 1-2 gånger om dagen.
Det är väll i skinnet det mesta av fettet finns. Men det kanske inte behöver vara direkt onyttigt för det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-06, 13:20   #699
Silvermunk
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 34
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Hur onyttigt är kycklingskinn? Är det något man absolut ska plocka bort, eller spelar det ingen roll?
Äter kyckling i princip varje dag, 1-2 gånger om dagen.
https://www.caloriescalc.com/chicken...ooked-braised/
Silvermunk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-06, 15:25   #700
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Kan proteinet i gröna ärtor komplettera baljväxter? Eller är det bara ris, havre osv som kan komplettera baljväxter?
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-06, 16:09   #701
Max
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 116
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah Visa inlägg
Kan proteinet i gröna ärtor komplettera baljväxter? Eller är det bara ris, havre osv som kan komplettera baljväxter?
Ärta är en baljväxt, så nej.
Max är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 11:10   #702
tomten1
Registered User
 
tomten1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 586
Det finns redan fyrtioelva trådar om koffein - men samtliga är hyfsat gamla.

Jag tänkte bara fråga:

Koffein. Hur ser ni på det?

Jag tar typ 4 x 100 mg (tabletter) per dag (även dagar då jag inte tränar för koncentrationen och uppiggande effekten i arbetet).

Dåligt/farligt/osunt?
tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 11:11   #703
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Det är inga skadliga mängder.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 11:15   #704
tomten1
Registered User
 
tomten1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 586
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är inga skadliga mängder.
Good enough for me, ty sir!
tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 19:55   #705
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Går man miste om nått och isåfall mycket om man nån dag inte äter en måltid mat efter/intill träningen utan istället dricker en shake vassle och får i sig "mat" i en stor måltid 2-2,5 h efter vasslet?
Tänker främst på återhämtning samt det här med glykogen och hur det är positivt att nära inpå träningen tillföra kolhydrat för den saken skull!?
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)