Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-15, 05:09   #631
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Ja det låter vettigt! Låg dock på balans i några veckor med 3080 kcal sen gick jag stadigt ned 1kg med samma intag på några veckor och blev ännu mer rippad så då fick jag nog Åt 3400 kcal och gick upp 1kg utan att lägga på mig nått runt midjan. Men jag vettitusan är nog för mycket med ett sådant intag. Är väl bara att vara mer tålmodig med utvärderandet!
Ja, det gäller att vara tålmodig, och speciellt när man ser vågen skena är det ju lätt att gå ner lågt igen.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 13:46   #632
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Hur övertygar man sin mormor om att skaffa en ny TV? Den är säkert över 25 år och bilden är usel i dagens mått (och den har blivit sämre). Morfar vill ju gärna ha en, han fyller 80 snart så kanske är något man kan använda för att övertyga henne. Hon vill vänta tills den går helt sönder... men den är ju egentligen sönder då "svärtan" är grön.
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 13:49   #633
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt Visa inlägg
Hur övertygar man sin mormor om att skaffa en ny TV? Den är säkert över 25 år och bilden är usel i dagens mått (och den har blivit sämre). Morfar vill ju gärna ha en, han fyller 80 snart så kanske är något man kan använda för att övertyga henne. Hon vill vänta tills den går helt sönder... men den är ju egentligen sönder då "svärtan" är grön.
Man köper en billigare variant åt dom som en tidig julklapp när hon väl får se den nya så kommer hon att älska den.

Edit: Sen varför frågan ligger under kategorin "Kost & Näring" vet jag inte
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2017-09-16 klockan 13:52.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 14:10   #634
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Man köper en billigare variant åt dom som en tidig julklapp när hon väl får se den nya så kommer hon att älska den.

Edit: Sen varför frågan ligger under kategorin "Kost & Näring" vet jag inte
Det är en variant. Tack.

Oj. Fel "dumma frågor"-sida... då blev det extra dumt :p
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 17:31   #635
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Kan man vara allergisk mot nötkött? Jag har funderat på det här sedan i somras sen grillsäsongen. Då grillade jag fläsk och kyckling varje dag och åt nästan ingen nötkött, och har fortsatt med det sen dess. Visst det blir lite nötkött ibland, men väldigt minskad konsumtion som jag ersatt med fläsk och kyckling. tex. köttbullar på fläsk eller blandfärs istället för på rent nötkött, fläskkotletter istället för lövbiff osv.

Jag märker att jag pruttar mindre, ingen diarré, inget magont, behöver ingen Losec osv. Och jag kopplar ihop det här med att jag äter markant mindre just nötkött. Jag tycker mig även ha blivit mindre laktosintolerant, jag kan käka mat med laktos i utan besvär, en vanlig glass, eller tom dricka ett glas mjölk som inte är laktosfri utan problem.

Är jag unik eller är det något med just nötkött som är kasst för magen, något som saknas i både fläsk, kyckling, vilt, lamm och fisk?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 19:14   #636
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 519
Fästingbett ?

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...giska-mot-kott
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 21:21   #637
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Mycket möjligt, jag får ofta fästingar. Tack för länken Sverker, det skall jag kolla upp.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 06:39   #638
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
När man säger "varierad kost", vad menar man då egentligen? Finns det inget kostschema som är såpass omfattande att man skulle kunna leva ett helt liv på det?
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 07:06   #639
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Att man dagligen äter något ur alla livsmedelsgrupper. Och gärna variation inom grupperna.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 07:32   #640
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Tack Grub!

Jag antar att man kan utgå från den här. Där nämns baljväxter i grönsaksgruppen, vilket var mer än jag visste.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 16:35   #641
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah Visa inlägg
Tack Grub!

Jag antar att man kan utgå från den här. Där nämns baljväxter i grönsaksgruppen, vilket var mer än jag visste.
Det händer att jag äter extremt enformigt vissa perioder, och har inte ens tänkt på att man kan använda denna som guide att gå efter.

Om man sällan äter kött (1-2ggr i veckan) men samtidigt äter andra animaliska produkter (ägg och mejeriprodukter), är man safe vad gäller eventuella brister på vitaminer och mineraler?
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-19, 21:14   #642
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Hur kollar man att man byggt muskler vid kaloribalans? T.ex. samma vikt i några månader, men minskat midjemått = gainz?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-19, 21:24   #643
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur kollar man att man byggt muskler vid kaloribalans? T.ex. samma vikt i några månader, men minskat midjemått = gainz?


Utseendet, kroppssammansättningen, styrkan b.la.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-20, 06:16   #644
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Är det någon skillnad i verksam substans i en brustablett jämfört med en tablett man sväljer hel? Har köpt D-vitamin på brus och tar en halv brustablett för att få i mig ca 12 µg
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-20, 17:55   #645
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Gör ett högt proteinintag att man bränner mer kalorier? Siktar på 130g per dag vid ca 3200kcal men landar ibland på typ 170g protein och med ökat kaloriintag som resultat. Dagen efter har jag nästan alltid rasat 0.5-1kg i vikt
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)