Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-11-22, 12:28   #1531
Fredrik A
Registered User
 
Fredrik As avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 492
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Jag har legat still i vikt senaste månaderna. Mina traps har dock vuxit rejält, från att vara icke-existerande till att jag får kommentarer för att de är stora. Betyder det att jag måste ha förlorat kroppsfett i och med att vikten stått still?
Eller tappat muskler någon annanstans

Nä men förbättrad fysik i kombination med oförändrad kroppsvikt är väl ett rätt bra tecken på att du tappat fett och byggt muskler. Du kan ju kombinera med att hålla koll på midjan. Minskar midjemåttet utan att du går ner i vikt går det ju jävligt bra.
__________________
Böj: 404 Not found - Bänk: 130 kg - Mark: 250 kg
Fredrik A är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 12:41   #1532
Wipflash
Make Sweden great again
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 366
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Jag har legat still i vikt senaste månaderna. Mina traps har dock vuxit rejält, från att vara icke-existerande till att jag får kommentarer för att de är stora. Betyder det att jag måste ha förlorat kroppsfett i och med att vikten stått still?
Kan betyda att det är anabola i pwon
Wipflash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 14:41   #1533
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik A Visa inlägg
Eller tappat muskler någon annanstans

Nä men förbättrad fysik i kombination med oförändrad kroppsvikt är väl ett rätt bra tecken på att du tappat fett och byggt muskler. Du kan ju kombinera med att hålla koll på midjan. Minskar midjemåttet utan att du går ner i vikt går det ju jävligt bra.
Midjan har inte ökat iallafall, kanske minskat med nån cm


Citat:
Ursprungligen postat av Wipflash Visa inlägg
Kan betyda att det är anabola i pwon
Metal+kronlyft, shrugs & farmers walks = anabola
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 21:02   #1534
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Kan man få en helt vidrig pump i bröstet från armhävningar? Eller beror det på att jag har en bofinks bröstmuskulatur och aldrig tränar pectoralerna samt inte kört armhävningar på säkert 5 år?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 21:14   #1535
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Kan man få en helt vidrig pump i bröstet från armhävningar? Eller beror det på att jag har en bofinks bröstmuskulatur och aldrig tränar pectoralerna samt inte kört armhävningar på säkert 5 år?


Ja och ja


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 22:05   #1536
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Ja och ja


Skickat från min iPhone med Tapatalk
En fråga ovanligt värdig denna tråd mao
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 22:11   #1537
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
En fråga ovanligt värdig denna tråd mao
it's ok!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 22:15   #1538
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Eftersom kroppen anpassar sig efter den träningsform man utövar "sist", t.ex. om man kör kondition efter styrka eller vice versa, kan man motverka t.ex. effekterna om man kör styrka-kondition genom att köra typ 3 set styrketräning för den muskeln man tränat innan (eller en annan) efter konditionsträningen? Eller krävs det mer?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-24, 18:02   #1539
gungstol
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 57
Jag har som målsättning att vara så bra tränad som möjligt (kombination av snabb, stark och till viss del uthållig) om ganska precis ett halvår. Jag skulle säga att min vikt just nu borde vara ganska lagom (kanske måste ned något kilo), men att jag alltså vill hinna omvandla så mycket fett som möjligt till muskler.

Tror ni det är bäst att helt enkelt bara köra på med träning och ligga på kaloribalans i 6 månader eller finns det någon anledning att ligga på ett litet kaloriöverskott för sedan göra en liten deff?

Målet är som sagt om 6 månader, hur det ser ut på vägen spelar ingen roll.
gungstol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-24, 18:53   #1540
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Eftersom kroppen anpassar sig efter den träningsform man utövar "sist", t.ex. om man kör kondition efter styrka eller vice versa, kan man motverka t.ex. effekterna om man kör styrka-kondition genom att köra typ 3 set styrketräning för den muskeln man tränat innan (eller en annan) efter konditionsträningen? Eller krävs det mer?
Spontant så låter den typen av kompensationsträning som för litet stimuli.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-24, 18:57   #1541
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Spontant så låter den typen av kompensationsträning som för litet stimuli.


Eller hur? Jag kan tänka mig att det inte är tillräckligt. Eller så är det det. Hmmm


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-24, 18:59   #1542
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Eller hur? Jag kan tänka mig att det inte är tillräckligt. Eller så är det det. Hmmm


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tro mig när jag säger att det är svårt nog när man försöker balansera båda delarna på olika dagar. Men samtidigt känner jag att båda delarna gynnar och hindrar varandra i längden, åtminstone för mig som är så långt ifrån elitsatsande.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-25, 20:16   #1543
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Tro mig när jag säger att det är svårt nog när man försöker balansera båda delarna på olika dagar. Men samtidigt känner jag att båda delarna gynnar och hindrar varandra i längden, åtminstone för mig som är så långt ifrån elitsatsande.


Jo, förstår det.

Jag tror att det är nyttigt med en blandning av de båda. Trots att de kan motverka varandra hit och dit. Det behöver ju inte innebära totalt utebliven progression, möjligtvis långsammare, men varför skynda?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-25, 22:17   #1544
Masterpan
Registered User
 
Masterpans avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 564
Tacksam för visa råd här!

Min flickväns och min vän ska gifta sig till sommaren och vi är två av 20 bjudna. Grejen är att jag antagligen kommer vilja sommarjobba i Norge under tiden bröllopet äger rum. Vi är studenter och besitter studenters ekonomiska begränsningar.

Jag menar att det är rimligt att man tackar nej till bröllopet pga att det kommer kosta väldigt mycket pengar att ta sig från norra Norge ner till Skåne och tillbaks igen samt att bröllopet ska äga rum på ett spa vilket i sig går på 1400 kr.

Min flickvän menar att det är rimligt att strunta i att sommarjobba i Norge över huvud taget för att gå på bröllopet, vilket jag inte håller med om.

Vad tycker ni här? Förväntas man flyga ner från Norge för ett bröllop där vi är bland 20 inbjudna?

En till fråga handlar om bröllopspresent. I inbjudan står det att det önskas ekonomiskt bidrag till deras bröllopsresa. Vad är rimligt att ge där som student? Känns ju inte jättekul att behöva ge bort massa pengar utöver alla utgifter när dessutom bruden har en ganska stadig inkomst.
Masterpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-25, 22:38   #1545
Tristan1
Registered User
 
Tristan1s avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: SnapCity
Inlägg: 323
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Jag har legat still i vikt senaste månaderna. Mina traps har dock vuxit rejält, från att vara icke-existerande till att jag får kommentarer för att de är stora. Betyder det att jag måste ha förlorat kroppsfett i och med att vikten stått still?
Vilka övningar kör du för traps?
Tristan1 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)