Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-18, 14:31   #31
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Där jag tränar är det gummimatta så det behövs inte så mycket vikt för att det ska bli tungt. Jag önskar dock att de hade konstgräs eller något, våra mattor har en förmåga att ibland vara ojämna i friktion och det kan vara rätt irriterande.

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Ett handårder är ju gjort för ändamålet, har du tur har du något i någon bod/lada.

Enklast på jordunderlag är nog annars en vanlig motorhuv plus remmar att dra med.
Jag hade föreslagit ett däck men en motorhuv är en riktigt bra idé! Det är nog bättre på det underlaget.

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Har redan hittat en släde anpassat för hästar. Vad det finns grejer i bodarna !

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Låter riktigt grymt! Bra med bodar fulla med saker man inte visste att man behövde.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-21, 19:45   #32
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Jag testade en släde för ett par veckor sedan med hjul. Man lastade lite vikt på den sen kunde man ställa in en broms i 3 olika lägen som ändrade motståndet, smidigt om man snabbt ville ändra tröghet utan att lasta av och på massa vikt.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-21, 20:02   #33
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Min släde var visst vinteranpassad. Blev noll friktion mot snön. Trots att den väger en del så blev inget motstånd. Dom byggde bra grejer förr i tiden. Jag får dra nåt annat på nästa pass. Kanske en lastpall.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 10:41   #34
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Min släde var visst vinteranpassad. Blev noll friktion mot snön. Trots att den väger en del så blev inget motstånd. Dom byggde bra grejer förr i tiden. Jag får dra nåt annat på nästa pass. Kanske en lastpall.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Hade en liknande upplevelse när jag hjälpte min pappa flytta i ett förråd för några år sedan. Släden vi lastade på gick så bra på snön att det praktiskt taget var lättare att gå med last än utan

Jag har börjat köra slädpress/drag på cardiodagarna.
Det jag gör är att binder ett rep runt slädens viktstång, pressar sen släden åt ena hållet, springer tillbaka till början och tar tag i repets ände, och drar tillbaka den. Det bränner gott i både lungor och underarmar, och alla som curlar kroppsvikten tittar på en som att man är från Mars.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 11:06   #35
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Min släde var visst vinteranpassad. Blev noll friktion mot snön. Trots att den väger en del så blev inget motstånd. Dom byggde bra grejer förr i tiden. Jag får dra nåt annat på nästa pass. Kanske en lastpall.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Kolla upp värdet på släden...

Bildäck och lastpallar har en tendens att hugga sig fast vid ojämnheter men med egen mark kan du fixa en bana som är slätare.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-28, 10:39   #36
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Hade en liknande upplevelse när jag hjälpte min pappa flytta i ett förråd för några år sedan. Släden vi lastade på gick så bra på snön att det praktiskt taget var lättare att gå med last än utan

Jag har börjat köra slädpress/drag på cardiodagarna.
Det jag gör är att binder ett rep runt slädens viktstång, pressar sen släden åt ena hållet, springer tillbaka till början och tar tag i repets ände, och drar tillbaka den. Det bränner gott i både lungor och underarmar, och alla som curlar kroppsvikten tittar på en som att man är från Mars.
Körde 13 set med varierande vikter igår. På 12:e settet var jag nere på 60kg och det var mer än tillräckligt för att sätta eld på både lungor, ben, och axlar.

Älskar den här övningen

Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)