Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-30, 22:53   #6301
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Jag jobbar med 45 kg nu. Det går hyfsat lätt att muskla upp 60 kg, men vill ju hitta tekniken så det fungerar med tyngre vikter. Det känns lite krystat att sätta sig ner när stången redan är på plats med raka armar... Det känns för lätt för att jag ska kunna dra mig "ner" under stången.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-30, 23:11   #6302
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Kanske, men det du ska göra är bana in bra teknik på många repetitioner. Ryck är tveklöst en av dom mest tekniska rörelserna man gör på ett gym.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-30, 23:29   #6303
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Tack Rahf. Jag nöter på och försöker tvinga ner mig i sittande position. Svårt att vara avslappnad också... Men jag är så pass gammal så jag har tränat upp mitt tålamod.😀
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 08:55   #6304
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Ryssland, Kina, Kazakhstan, Azerbaijan, Armenien, Moldavien, Turkiet, och Ukraina är avstängda i ett år.

https://www.allthingsgym.com/iwf-han...-china-russia/

VM som är runt hörnet kommer bli väldigt intressant ur ett tävlingsperspektiv, om än inte för möjliga rekord i vissa viktklasser.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 11:06   #6305
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Åtta avstängda länder måste i sig vara någon sorts rekord.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 11:32   #6306
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Positivt ändå att förbundet tycks vara fast beslutna att göra vad de kan för att bli av med fusket. Hoppas andra idrotter tar efter.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-10, 06:20   #6307
i0Janki78
Registered User
 
i0Janki78s avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Borås
Inlägg: 508
Sen har vi den här soppan om EM, hoppas det inte flyttar mästerskapet för vänta ut avstängningar.
https://www.insidethegames.biz/artic...anned-for-year
i0Janki78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-10, 06:23   #6308
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av i0Janki78 Visa inlägg
Sen har vi den här soppan om EM, hoppas det inte flyttar mästerskapet för vänta ut avstängningar.
https://www.insidethegames.biz/artic...anned-for-year
Jopp. Flyttas EM till November kan Turkiet delta.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-10, 10:36   #6309
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Positivt ändå att förbundet tycks vara fast beslutna att göra vad de kan för att bli av med fusket. Hoppas andra idrotter tar efter.
Citat:
Ursprungligen postat av i0Janki78 Visa inlägg
Sen har vi den här soppan om EM, hoppas det inte flyttar mästerskapet för vänta ut avstängningar.
https://www.insidethegames.biz/artic...anned-for-year
Jag blir inte förvånad.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-11, 19:33   #6310
Plaad
Registered User
 
Plaads avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 583
Inte kört (sitt)vändningar på drygt 2.5 år (inte frontböjt på typ 3 månader heller) så tekniken och positioner är totalt kaos men är väldigt nöjd att jag av okänd anledning klara en 4'a på 130 när 140 är mitt 1RM när jag faktiskt gjorde riktiga vändningar...

__________________
Obestridd världsmästare i alkohol

A journey to the world of gains.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=191267
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
fokuserar själv enbart på snabbhet vid samlag.. men kör på det i träningen du!
Plaad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-11, 19:48   #6311
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Hahaha, så jäkla kul (och jobbigt) det såg ut att vara Sen såg vändningarna bra mycket lättare ut än återhämtningen på böjen.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 07:55   #6312
machar
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1
Hejsan! Ny här med lite frågor.
Jag är intresserad av att lära mig tyngdlyftning primärt sätt som komplementträning för att bli explosivare i en annan sport där jag är tävlingsaktiv + att jag tycker att det är jäkligt häftigt. Jag har tidigare experimenterat lite med lyften på egen hand men jag tycker inte riktigt att jag får till tekniken tillräckligt bra för att kunna använda det effektivt i min träning. Tror väl att jag vänt 90, stött kanske 80 och ryckt 60 eller något i den stilen.
Jag bor utomlands större delen utav vintern och har inte tillgång till någon kompetent som kan lära mig lyften. Jag kommer dock att komma hem i cirka två veckor runt jul och undrar om ni tror att denna tid kan räcka för att söka upp någon atletklubb där man kanske kan få lite hjälp att lära mig lyften tillräckligt bra för att kunna effektivt nyttja dem i min träning? Jag skulle kunna lägga drygt två timmar per dag eller så under denna tid som träning för att lära mig. Jag undrar även hur det brukar fungera på en atletklubb då jag är helt obekant ämnet. Finns det några nybörjar kurser man kan gå? Kan man köpa timmar av någon kompetent tränare (ingen PT som "lärt" sig lyften på en eftermiddagskurs)? Jag undrar även vart man kan söka sig om man bor norr om Stockholm? Sökte och såg att det fanns en i Vallentuna. Någon som vet hur det är där?

Detta blev lite bladdrigt. Förhoppningsvis går det att tyda och att det finns någon vänlig själ som kan peka mig i rätt riktning!
Tackar
machar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 08:08   #6313
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av machar Visa inlägg
Hejsan! Ny här med lite frågor.
Jag är intresserad av att lära mig tyngdlyftning primärt sätt som komplementträning för att bli explosivare i en annan sport där jag är tävlingsaktiv + att jag tycker att det är jäkligt häftigt. Jag har tidigare experimenterat lite med lyften på egen hand men jag tycker inte riktigt att jag får till tekniken tillräckligt bra för att kunna använda det effektivt i min träning. Tror väl att jag vänt 90, stött kanske 80 och ryckt 60 eller något i den stilen.
Jag bor utomlands större delen utav vintern och har inte tillgång till någon kompetent som kan lära mig lyften. Jag kommer dock att komma hem i cirka två veckor runt jul och undrar om ni tror att denna tid kan räcka för att söka upp någon atletklubb där man kanske kan få lite hjälp att lära mig lyften tillräckligt bra för att kunna effektivt nyttja dem i min träning? Jag skulle kunna lägga drygt två timmar per dag eller så under denna tid som träning för att lära mig. Jag undrar även hur det brukar fungera på en atletklubb då jag är helt obekant ämnet. Finns det några nybörjar kurser man kan gå? Kan man köpa timmar av någon kompetent tränare (ingen PT som "lärt" sig lyften på en eftermiddagskurs)? Jag undrar även vart man kan söka sig om man bor norr om Stockholm? Sökte och såg att det fanns en i Vallentuna. Någon som vet hur det är där?

Detta blev lite bladdrigt. Förhoppningsvis går det att tyda och att det finns någon vänlig själ som kan peka mig i rätt riktning!
Tackar
Den där frågan riktas nog bäst till just den lyftarklubben eller PT'n. Det finns absolut möjlighet till grejerna du efterfrågar. Har sett en 1-2 pt på sats som varit tyngdlyftare själv (nåja, den ena var crossfittare men gjorde lyften snyggt iafl) och varit på en atletklubb där det finns "lärarledda" teknikträningar på helgerna.

Men sånt där varierar ju enormt från klubb till klubb och PT till PT.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 22:29   #6314
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Rip




Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-24, 14:34   #6315
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Världsmästerskapen i tyngdlyftning i Anaheim startar nu den 28 november. Någon som vet om någon kanal sänder därifrån? Svenska Eurosport verkar inte göra det. Kommer engelska Eurosport att sända?
__________________
Done with shadows
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)