Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-12-15, 21:18   #34261
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Star Wars : The Last Jedi

Har svårt att riktigt uttrycka hur jag känner för denna. Det finns vissa moment/scener som verkligen "förstörde" filmen för mig. Men om man däremot blundar för dessa så är det verkligen en helt fantastisk film. Man kan ju undra åt vilket håll de kommer gå härnäst.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 19:24   #34262
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
The Foreigner http://www.imdb.com/title/tt1615160/
Den var bättre än väntat. Helt okej actionfilm. 3/5.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 19:27   #34263
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
The Wheelman 6/10

Frank Grillo bakom ratten, enkel och rak action som håller en intresserad, plus för den korta tiden med, känns inte som något onödigt behöver tryckas in.

Mountain between us 6/10

Idris Elba och Kate Winslett kraschar i vildmarken och man får följa deras försök att överleva, välspelat och stort plus för hunden
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 19:30   #34264
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
The Last Jedi 6.5/10
Tycker den var sämre än episode 7, tycker det går åt fel håll, mer mot episode 1,2. Mer gulliga cgi-djur och några väldigt konstiga beslut.
Jag tyckte precis samma sak, all comic relief i filmen var ju brutalt dålig också och ibland rent ut sagt opassande.

Jag vet inte om det faktum att Mark Hamill nästan är 70 år men det kändes ganska pajigt att se han i rollen som Luke Skywalker, jag köpte att de i första filmen tog med lite av det gamla gänget men i den här filmen hade jag hellre sett han inte var med alls.


Senast redigerad av Bärsärk den 2017-12-16 klockan 19:33.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 00:58   #34265
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag tyckte precis samma sak, all comic relief i filmen var ju brutalt dålig också och ibland rent ut sagt opassande.

Jag vet inte om det faktum att Mark Hamill nästan är 70 år men det kändes ganska pajigt att se han i rollen som Luke Skywalker, jag köpte att de i första filmen tog med lite av det gamla gänget men i den här filmen hade jag hellre sett han inte var med alls.

En petitess, men Kyle Katarn är väl inte kanon? Han snodde väl ritningarna till dödsstjärnan i dark forces men detta raderades ju iom Rogue One? Finns han i "riktiga" star wars?

Jag har också sett senaste star wars, tyckte den var helt ok! Trodde den skulle vara sämre faktiskt. 7/10 ger jag nog den.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 01:49   #34266
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Radius (2017)

Välgjord film på en lägre budget.

+ Mysig, bra foto
+ Skönt tempo

Halv-spoiler:


7/10 blixtar


__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 08:56   #34267
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
En petitess, men Kyle Katarn är väl inte kanon? Han snodde väl ritningarna till dödsstjärnan i dark forces men detta raderades ju iom Rogue One? Finns han i "riktiga" star wars?

Jag har också sett senaste star wars, tyckte den var helt ok! Trodde den skulle vara sämre faktiskt. 7/10 ger jag nog den.
Han är inte det nu längre nej,

Citat:
After Disney bought the franchise, all material published prior to April 25, 2014 that was not any of the Star Wars movies or the CGI cartoon The Clone Wars was declared in the "Legends" continuity, marking them as no longer official canon.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 10:03   #34268
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Last Jedi på IMAX här i Hong Kong. Filmen är rätt ojämn, bitvis i nivå med de gamla klassikerna, men oftast inte.

De lider lite av att jag inte riktigt älskar någon av karaktärerna, värst är ju Kylo Ren som inte känns som en särskilt bra representant av de onda. Om man t.ex. jämför den unga killen som spelar en ung Vader, han gör det ju mycket bättre. Den svarta killen är ju inte någon Harris Ford heller direkt..

Svårt att sätta betyg, men som helhet gick man ur biografen med känslan att man sett en helt OK film, men inte mycket mer än så.
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 11:36   #34269
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
The Last Jedi - 6/10
Som många har sagt, en helt OK film, otroligt vacker och välgjord på sina ställe, men bitvis extremt ojämn och på tok för många plot holes. Det som störde mig mest var:
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 12:00   #34270
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg

De lider lite av att jag inte riktigt älskar någon av karaktärerna, värst är ju Kylo Ren som inte känns som en särskilt bra representant av de onda. Om man t.ex. jämför den unga killen som spelar en ung Vader, han gör det ju mycket bättre.
Du kan omöjligen mena Hayden Christensen? Han gör ju bland de sämsta skådespelarprestationerna i en storfilm någonsin.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Frantic är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 13:30   #34271
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
The Last Jedi
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 14:07   #34272
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Tyckte star wars var helt ok. 7,5/10.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 14:21   #34273
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Du kan omöjligen mena Hayden Christensen? Han gör ju bland de sämsta skådespelarprestationerna i en storfilm någonsin.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Han är faktiskt inte så dålig, däremot är hans manus brutalt dåligt. Det är svårt att skilja dessa två åt för en lekman, men folk som vet kan ganska lätt se när ett manus är dåligt.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 14:26   #34274
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Lucas Arts filmer har väl aldrig riktigt vunnit några priser för bra dialog och repliklevererande? Om man inte är ett väldigt naivt fan av de gamla filmerna ser man tydligt att de lider av samma fenomen. Att filmerna är gamla är inte en ursäkt; det finns filmer från den tiden som löste det också.

Nu har jag inte sett den senaste än dock, men jag älskade The Force Awakens och gillade Rogue One.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 14:41   #34275
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Han är faktiskt inte så dålig, däremot är hans manus brutalt dåligt. Det är svårt att skilja dessa två åt för en lekman, men folk som vet kan ganska lätt se när ett manus är dåligt.
Jo, så dålig är han. Manuset är absolut dåligt och det märks även när Ewan ska leverera sina repliker men Hayden är kass. Långt sämre än Adam Driver.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Frantic är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)