Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-15, 19:01   #16
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Avliden, avlivad snarare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:02   #17
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Känns lite väl mycket Hollywood att Aschberg skulle hyrt in en torped som knäppte han i hans egna lägenhet men det kanske händer? Tragiskt att en frisk 33 åring ska ramla ihop oavsett.
Hur vet du att han inte haft hälsoproblem sen tidigare?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:03   #18
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Hur vet du att han inte haft hälsoproblem sen tidigare?
Det är vad hans nära anhöriga har uppgett.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:09   #19
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Helt klart, obehagligt dock att Aschbergs fru precis för några dagar sedan hotade honom med något i stil med "Det här kommer du få stå för..." och att han, läste jag någonstans, idag skulle släppa nytt material om Aschberg. Som sagt, slumpen är märklig. Men givetvis tror jag inte att han blev mördad på inrådan av Aschberg.

Vila i frid.
Jag tycker ni ska försöka dra er till minnes ifall ni även för några dagar sedan tyckte Ashbergs frugas "hot" faktiskt kändes som ett hot om att skicka lönnmördare på Bechir. Själv tyckte jag det lät som ett hot om att antingen skicka polisen eller Expo på honom.

Om man inte kom på förrän nu när Bechir är död att det där minnsan var ett hot och att han säkert blivit mördad så kanske man har trillat ner i nåt kaninhål...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:10   #20
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Det är vad hans nära anhöriga har uppgett.
Var har de uppgett det?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:12   #21
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Var har de uppgett det?
Dom har pratat med media som i sin tur har uppgivit det.

Rättelse: Det stod tydligen att uppgiften kom från "mycket trovärdiga källor" och att "dödsfallet kom som en total chock".
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-12-15 klockan 19:17.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:18   #22
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Dom har pratat med media som i sin tur har uppgivit det.
Hey, du befinner dig på kolo, "källa på det tack"
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:19   #23
Malle1
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 4
Sjukt.....
Malle1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:20   #24
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Källan är Nordfront, jag är skeptisk till att länka sidan då det kan gå emot en forumregel. Det verkar som om det är några där som haft kontakt med honom och närstående, därav verkar uppgiften trovärdig.

Det hela låter väldigt skumt tycker jag, det känns så urbota korkat att ta någon av daga när motivet finns ute på nätet redo att explodera i ansiktet. Jag tror mycket ont om Aschberg, men jag tror inte att han är korkad någonstans.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-12-15 klockan 19:25.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:26   #25
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Källan är Nordfront, jag är skeptisk till att länka sidan då det kan gå emot en forumregel. Det verkar som om det är några där som haft kontakt med honom och närstående, därav verkar uppgiften trovärdig.
På samma sätt som de som skrev på flashback att han var på sjukhus så sent som förra veckan? Just saying. Källor till källor osv, ingen av oss vet.

Jag har ingen aning. Som det verkade på flashback så bad anhöriga folk att lugna sig så de får sörja ifred, men det är redan kört. Flera yt-klipp, Aschberg polisanmäld etc.

Jag blir som vanligt skeptisk åt båda håll här. Vilka profiterar på det tragiska och hur görs det samt varifrån kom det tragiska.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:28   #26
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

Jag blir som vanligt skeptisk åt båda håll här. Vilka profiterar på det tragiska och hur görs det samt varifrån kom det tragiska.
Det betyder egentligen väldigt lite att ingen kände till något om någon sjukdom, han kan ha haft problem med hjärtat utan att ha vetat om det själv.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:37   #27
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Det betyder egentligen väldigt lite att ingen kände till något om någon sjukdom, han kan ha haft problem med hjärtat utan att ha vetat om det själv.
Vilket inte är så ovanligt nej, få med hjärtproblem går och söker vård innan något tråkigt händer och säger "du, jag har funderat på en sak".... däremot så påstod någon att det fanns problem i släkten, och då kanske det är så att man borde kolla status regelbundet.

Trist med dödsfall iaf, jag tyckte det var en kul arab som provocerade lite som Hanif också gör och som tar ut svängarna lite och bråkar med kontroversiella saker.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 20:06   #28
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Källan är Nordfront, jag är skeptisk till att länka sidan då det kan gå emot en forumregel. Det verkar som om det är några där som haft kontakt med honom och närstående, därav verkar uppgiften trovärdig.

Det hela låter väldigt skumt tycker jag, det känns så urbota korkat att ta någon av daga när motivet finns ute på nätet redo att explodera i ansiktet. Jag tror mycket ont om Aschberg, men jag tror inte att han är korkad någonstans.
Jag håller med. Då skulle ju motivet i princip vara att Aschberg blev så arg att han slog ihjäl honom i raseri. Fast istället för at slå ihjäl honom så gav han honom ett hjärtinfarktspiller. Jag tycker inte det låter rimligt nånstans.

Alternativt skulle det då vara att Bechir hade en massa ytterligare material han hotade att släppa. Då kan man ju tänka sig att att han blev mördad för att få tyst på honom. Men vem som helst kunde ju räkna ut att det skulle blåsa upp en konspirationsteoristorm även om han dog av till synes naturliga orsaker. Så då får ju det nya materialel vara högexplosivt och helt okända grejer sedan tidigare. Känns inte särskilt troligt tycker jag.

Det troligaste är nog ändå att det var helt naturliga orsaker.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 20:58   #29
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag håller med. Då skulle ju motivet i princip vara att Aschberg blev så arg att han slog ihjäl honom i raseri. Fast istället för at slå ihjäl honom så gav han honom ett hjärtinfarktspiller. Jag tycker inte det låter rimligt nånstans.

Alternativt skulle det då vara att Bechir hade en massa ytterligare material han hotade att släppa. Då kan man ju tänka sig att att han blev mördad för att få tyst på honom. Men vem som helst kunde ju räkna ut att det skulle blåsa upp en konspirationsteoristorm även om han dog av till synes naturliga orsaker. Så då får ju det nya materialel vara högexplosivt och helt okända grejer sedan tidigare. Känns inte särskilt troligt tycker jag.

Det troligaste är nog ändå att det var helt naturliga orsaker.
För det första så står nuvarande PK-eliten om jag nu får använda det uttrycket så pass stadigt att man behöver inte mörda någon för att få sin vilja igenom. I värsta fall kör en metoo.

Det stora materialet om aschberg släpptes ju och är ute på megafonerna, vilket iofs inte var något som tumlade om världsbilden, men ändå bra grävt får jag säga.

Det jag funderar över om man lyfter hatten lite ovanför just detta scenatio, är ändå att så många går igång på att det är en konspirationsteori. Det signalerar att man har låg tilltro till makten och låg tilltro till medier. Även om vi skulle vända på steken, låt leka med att SD skulle få majoritet, så skulle exakt samma scenario råda dvs folket skulle höja röster om att medierna var köpta, reportarna hjärntvättade.

På riktigt, hur faen tar vi oss ur detta? Det är ett moment 22 just nu att få en nyhetsrapportering som alla tycker är neutral t.ex.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 21:22   #30
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
För det första så står nuvarande PK-eliten om jag nu får använda det uttrycket så pass stadigt att man behöver inte mörda någon för att få sin vilja igenom. I värsta fall kör en metoo.

Det stora materialet om aschberg släpptes ju och är ute på megafonerna, vilket iofs inte var något som tumlade om världsbilden, men ändå bra grävt får jag säga.

Det jag funderar över om man lyfter hatten lite ovanför just detta scenatio, är ändå att så många går igång på att det är en konspirationsteori. Det signalerar att man har låg tilltro till makten och låg tilltro till medier. Även om vi skulle vända på steken, låt leka med att SD skulle få majoritet, så skulle exakt samma scenario råda dvs folket skulle höja röster om att medierna var köpta, reportarna hjärntvättade.

På riktigt, hur faen tar vi oss ur detta? Det är ett moment 22 just nu att få en nyhetsrapportering som alla tycker är neutral t.ex.

Det krävs helt enkelt ärligare media tror jag.

Ifall journalister ljuger eller utelämnar eller vinklar nåt i tidningarna nu för tiden så kan folk hitta alla de saknade pusselbitarna på nätet. Hur mycket svårare var det inte på åttiotalet att hitta de utelämnade detaljerna? Vem som helst som har tillräckligt driv kan sedan lägga upp denna information på youtube eller nåt. Det går helt enkelt inte att komma undan med samma grejer längre.

Tveksamt om de traditionella tidningarna är kapabla att svara upp mot detta dock.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)