Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-15, 20:51   #19681
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Posten, nu handlar jag icke från kina, men jag har ett förakt mot posten som slänger vår post i snön bredvid brevlådan . Så det här fick mig bli mer säker på vilka rötägg dom är

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...inte-till-kina
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-15, 22:15   #19682
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Skulle köpa lite grönsaker till middagen, ser 4 romska äldre-ish kvinnor i tjusiga färgglada klänningar komma in och lämpa av lite väskor och påsar i ingången och går med några påsar pantburkar/flaskor till pantstationen. Tänker inte mer på det förutom att det är lite opraktiskt eftersom man nu inte kan använda utgången utan att flytta på väskorna. No biggie.

Plockar det jag ska ha, går till kassan och kassören ropar på en kollega "Kan du säga till X och Y att gå och hålla koll på dem? *gestikulerar mot romerna* Det är det gänget som brukar stjäla." grejer.

Asså att folk inte kan hålla sina fingrar i styr.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-16, 13:11   #19683
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Förbannad när folk med 5år+ universitetsutbildning inte löser om ett papper fastnar i skrivaren eller hur man kopierar dubbelsidigt.
Du har alltså inte ännu hunnit komma till det cyniska stadiet där du helt enkelt gett upp och övergått till en övertygelse om att dessa människor helt enkelt bara anser att någon annan skall lösa deras uppgift?

Finns folk som låtsas att de inte klarar av att byta vätska i ett mindre industriellt tvättbad (kräver att du drar ut tvätten från väggen som står på en lastpall med en palldragare och öppnar en kran och tömmer i en dunk eller två för att sedan fylla på med vätska ur dunk och vatten) eller att lossa 5 skruvar för att få undan en skyddsplåt och därefter en(1) mutter för att byta ut en(1) slipskiva på en stationär slipmaskin och detta efter över 10 år på samma arbetsplats.

Min övertygelse har övergått i att ganska mycket folk faktiskt är skithögar som helt enkelt föredrar att skjuta över jobbet på någon annan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-16, 13:31   #19684
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Det är något jävligt provocerande med människor som inte klarar enkel teknik.
Triggered, har lättare att genmodifiera organismer än att lösa trassel i skrivaren.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-16, 22:59   #19685
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Fast det absolut svåraste är ju att ställa ner en kaffekopp i diskmaskinen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-17, 13:35   #19686
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Först blandar jag fel protein, kasein istället för vassle, sen välter jag ner shakern i knät

Bild på förödelsen efter nödtorftigt torkande

AlexGBG är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-17, 13:37   #19687
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 713
Det ser ut som jordnötssmör.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu  
Gammal 2017-12-17, 13:52   #19688
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Först blandar jag fel protein, kasein istället för vassle, sen välter jag ner shakern i knät

Bild på förödelsen efter nödtorftigt torkande

Den bra nyheten är att första tanken inte är att det är proteinpulver.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-17, 14:18   #19689
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Det ser ut som jordnötssmör.
Blev dessutom för tjockt, det är Cookies & Cream, som ett löst jordnötssmör...

Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Den bra nyheten är att första tanken inte är att det är proteinpulver.
Skönt att höra! Alltid något...
AlexGBG är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-17, 18:40   #19690
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Har en rätt tuff period i övrigt så det mesta irriterar men nu har jag fastnat för att det finns människor som anser att till exempel "körriktningsvisare" och cirkulaionsplats" är bättre ord än de vedertagna "blinkers och "rondell". Byråkrater och akademiker! Varför accepteras sådant beteende!?
Kif är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-17, 18:43   #19691
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Har en rätt tuff period i övrigt så det mesta irriterar men nu har jag fastnat för att det finns människor som anser att till exempel "körriktningsvisare" och cirkulaionsplats" är bättre ord än de vedertagna "blinkers och "rondell". Byråkrater och akademiker! Varför accepteras sådant beteende!?
Det är lite som att kalla chins för räckhäv, dips för barrpress och armhävningar för armböj :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-18, 19:20   #19692
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Grupprojekt. I alla dess hiskeliga, vedervärdiga, vidriga och alldeles förskräckliga former.
__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-18, 23:45   #19693
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Alltsa...

Sitter i receptionen pa gymmet dar jag jobbar.

Medlem: ar alla konditionscyklar avstangda idag? Eller ar de trasiga?
Jag: nej da, de fungerar. (Jag hade gatt forbi dom mindre an 5 minuter tidigare, de fungerar.)
M: men ingen av displayerna lyser.
J: de startar nar du borjar trampa.
M: men det ar ingen lampa igang som visar att de fungerar.

Traskar over for att visa idioten. Borjar trampa pa en och displayen tands direkt.

M: jaha... men den har da?
*exakt likadan modell, inte heller den inkopplad till nagon stromsladd*
J: ja det ar likadant, den startar nar du borjar trampa.
M: och den da?
*en annan modell visserligen, men aven den saknar stromsladd*
Ja: samma med den.
M: ...
J: ...
J: kan jag hjalpa med nagot annat?
M: nej, det var bara det, tack sa mycket.
*medlem traskar ivag for att anvanda ett lopband istallet*

594u*@)#%*$()($%*)#%*($)(#%*#%&*$%&*$&*(*(*( fffffffffffffffffFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-19, 08:39   #19694
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Jag vet, man ska inte bli arg på svagbegåvade, men, kära mammor som lämnar vid dagis och skola: Tänk för i helvete några steg framåt! När parkeringen är överfull med kärringar i SUVar är det då smart, logiskt och bra att som mamma på väg ut från parkeringen med sitt agerande (dvs. köra åt sidan) tydligt visa till andra mammor i SUVar att här kan vi minsann klämma in en bil till så att absolut alla möjligheter att vända försvinner? Är det smart, att som mamma i SUV, backa ut framför de bilar som är på väg ifrån parkeringen och sedan backa hela den 300 meter långa vägen ut från parkeringen? Är det smart, att som mamma i SUV, när det är tydligt att parkeringen redan är överfull, fylla på ännu mer och inte lämna plats för de som ska åka därifrån?
Det är väldigt enkelt: Prioritera bilar som ska ut från parkeringen och ska du ut så var aktiv och kom därifrån så fort som möjligt.

Ibland är det mer skönt än vanligt att man har flextid.

När ämnet trafik ändå är uppe. Vem i helvete har lärt alla ungjävlar att de ska vinka fram bilar som stannat vid ett övergångsställe? Har bilen stannat ska barnen med raska steg gå över gatan och inte börja dirigera trafik.

Senast redigerad av Ladugårdsdörr den 2017-12-19 klockan 08:40.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-19, 09:28   #19695
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
När ämnet trafik ändå är uppe. Vem i helvete har lärt alla ungjävlar att de ska vinka fram bilar som stannat vid ett övergångsställe? Har bilen stannat ska barnen med raska steg gå över gatan och inte börja dirigera trafik.
Pensionärsjävlar i rullator och annat "snällt och trevligt folk som inte har bråttom"
Kif är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)