Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-12-15, 19:01   #33466
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Finns det några öronmuffar mot kyla som kombineras bra med in-earhörlurar utan att trycka till och vara obekväma om man har på dem samtidigt? Jag har inte lyckats hitta några.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:45   #33467
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Finns det några öronmuffar mot kyla som kombineras bra med in-earhörlurar utan att trycka till och vara obekväma om man har på dem samtidigt? Jag har inte lyckats hitta några.
Vanliga hörselkåpor, klistra svart ludd på dom ifall du måste men bra in ear med Peltor utanpå är fan ultimat

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 20:15   #33468
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Vanliga hörselkåpor, klistra svart ludd på dom ifall du måste men bra in ear med Peltor utanpå är fan ultimat

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Tack för svaret. Ja, det kan jag tänka mig ger bra isolering och skydd. Jag tänkte mig dock något som kanske skulle gå att knöla ned i byxfickan för smidighetens skull.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 20:50   #33469
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
I Sverige är älgen och björnen och rådjuren ”mörk pälsade” och människan ljus. Men i Afrika är i de inte djuren så mörka, men däremot befolkningen.

Hur fan går de ihop?
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 20:54   #33470
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Vild gissning är att människans mörka pigment skyddar mot UV-strålar.
Djur som har päls behöver inte mörk pigmenterad hud eftersom de har päls som blockar UV-strålarna. Däremot är det en fördel med ljusare päls eftersom det reflekterar mer av ljuset och håller djuret svalare på så sätt.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 20:57   #33471
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Vild gissning är att människans mörka pigment skyddar mot UV-strålar.
Djur som har päls behöver inte mörk pigmenterad hud eftersom de har päls som blockar UV-strålarna. Däremot är det en fördel med ljusare päls eftersom det reflekterar mer av ljuset och håller djuret svalare på så sätt.
Och så finns det troll-djuren som har olika färger på sin sommar- och vinterpäls
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 20:58   #33472
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
I Sverige är älgen och björnen och rådjuren ”mörk pälsade” och människan ljus. Men i Afrika är i de inte djuren så mörka, men däremot befolkningen.

Hur fan går de ihop?
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Vild gissning är att människans mörka pigment skyddar mot UV-strålar.
Djur som har päls behöver inte mörk pigmenterad hud eftersom de har päls som blockar UV-strålarna. Däremot är det en fördel med ljusare päls eftersom det reflekterar mer av ljuset och håller djuret svalare på så sätt.
Det kan antingen vara för värmen, eller så är det för kamouflage. Många nattlevande reptiler är mörka, medan däggdjuren ofta går i beiga eller ljusgrå färger.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 21:01   #33473
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Camouflage är också en faktor såklart som påverkar vissa arters utseende om det var det du syftade på Bob90.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 22:26   #33474
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Är man en dryg hatisk person om man lämnar negativt (men sakligt) betyg på tradera pga utebliven leverans? Gått 2 veckor nu och det enda svaret jag fått från säljaren är i stil med "Beklagar, jag kan inte göra mycket åt det. Paket försvinner titt som tätt nu för tiden, jag har själv blivit drabbad flera gånger i år". Det rör sig om en struntsumma (varuvärde under 100kr) och icke-spårbart försändelseslag. Jag har inte heller någon anledning till att misstro att säljaren när denne säger sig ha lagt mitt objekt på posten.

Lutar åt att bara skita i att lämna något omdöme.
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Camouflage är också en faktor såklart som påverkar vissa arters utseende om det var det du syftade på Bob90.
Precis. Tror också att vinter respektive sommarpälsen är lite mer opti för respektive temperatur.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 22:32   #33475
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Skulle nog bero på vad säljaren har för omdöme överlag. Är det 99,99% positivt så skulle jag nog bara skit it.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 22:38   #33476
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Går det inte att lämna neutrala betyg på Tradera? Är detta en s.k. återförsäljare eller en unik auktion?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 22:53   #33477
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle nog bero på vad säljaren har för omdöme överlag. Är det 99,99% positivt så skulle jag nog bara skit it.
Säljaren har fått 2 negativa av 500 totalt så typ 99,996% positivt

Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Går det inte att lämna neutrala betyg på Tradera? Är detta en s.k. återförsäljare eller en unik auktion?
Njä, du kan lämna betyg på 1-5 på olika kategorier, 1 på leveranskategorin innebär tex "Fick ej varan" och 5 innebär ""Snabb eller som utlovad leverans".

Det är ingen "återförsäljare" men verkar vara någon som driver typ en loppis eller second hand med tanke på volymen och det breda spektrumet av grejer. Allt från klistermärken, knivar, fotogenlampor och läderjackor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 23:33   #33478
Sarco
Imorgon, då jävlar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 536
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Säljaren har fått 2 negativa av 500 totalt så typ 99,996% positivt


Njä, du kan lämna betyg på 1-5 på olika kategorier, 1 på leveranskategorin innebär tex "Fick ej varan" och 5 innebär ""Snabb eller som utlovad leverans".

Det är ingen "återförsäljare" men verkar vara någon som driver typ en loppis eller second hand med tanke på volymen och det breda spektrumet av grejer. Allt från klistermärken, knivar, fotogenlampor och läderjackor.
Skriv som det är bara. Du fick ju inte varan. Varför kan du inte veta. Går säljarens varor alltid fram fortsätter betyget att vara bra. Annars blir det ett mönster. Oavsett så är en rättvis recension alltid bra.
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-18, 09:35   #33479
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Finns det någon som anser att russin tillför något i fikabröd? Det kan vara jättegott fikabröd som är 8/10 utan russinen men som kryper nedåt 5-6/10 bara för att man envisas med att addera de där svarta sattygen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-18, 11:22   #33480
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Finns det någon som anser att russin tillför något i fikabröd? Det kan vara jättegott fikabröd som är 8/10 utan russinen men som kryper nedåt 5-6/10 bara för att man envisas med att addera de där svarta sattygen.
Greta, 76, och sinnessloa.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)