Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-01-08, 18:37   #3676
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
En annan knepig grej som dykt upp nu i slutet på dieten (har kört diet i 3 månader nu och är nne på månad 4) har inte sänkt kalorierna på ett tag men först nu går jag runt vrålhungrig konstant. det tar liksom 5-10 minuter efter att jag ätit så är jag dunder hungrig igen, och då äter jag ändå hyfsat stora portioner (rygar ut med mycket grönsaker iform av broccoli, blomkål och vitkål) innan har jag verkligen hållit mig mätt hur bra som hellst men de senaste dagarna har varit grymt tuffa. Knepigt.
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 19:59   #3677
Barsom
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
En annan knepig grej som dykt upp nu i slutet på dieten (har kört diet i 3 månader nu och är nne på månad 4) har inte sänkt kalorierna på ett tag men först nu går jag runt vrålhungrig konstant. det tar liksom 5-10 minuter efter att jag ätit så är jag dunder hungrig igen, och då äter jag ändå hyfsat stora portioner (rygar ut med mycket grönsaker iform av broccoli, blomkål och vitkål) innan har jag verkligen hållit mig mätt hur bra som hellst men de senaste dagarna har varit grymt tuffa. Knepigt.
låter otroligt knepigt faktiskt.... jag själv låg på diet i 6 månader utan att ändra kcal intaget och hade inga som helst problem med det.

hur ser en portion ut för dig om man får fråga?
det kanske går att ändra något som mättar lite mer.
Barsom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 20:56   #3678
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
Alltså jag käkar ex 170g kyckling eller 170g nötfärs(rå vikt), vilket jag tycker är ganska mycket för att vara dietmat, tillsammans med massor av grönsaker famfrörallt broccoli, vitkål och blomkål som jag tycker i regel mättar väldigt bra. Till frukost äter jag äggröra på 3 ägg, kvällsmat kaseinfluff & keso och mellanmål blir kokta ägg. Så som du ser är det ändå väldigt mättande råvaror ju
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 00:06   #3679
Barsom
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
Alltså jag käkar ex 170g kyckling eller 170g nötfärs(rå vikt), vilket jag tycker är ganska mycket för att vara dietmat, tillsammans med massor av grönsaker famfrörallt broccoli, vitkål och blomkål som jag tycker i regel mättar väldigt bra. Till frukost äter jag äggröra på 3 ägg, kvällsmat kaseinfluff & keso och mellanmål blir kokta ägg. Så som du ser är det ändå väldigt mättande råvaror ju
äter du endast 170g kyckling eller nötfärs om dagen?
vad ligger du på kcal? det verkar som du ligger alldeles för lågt faktiskt.
Barsom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 06:23   #3680
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
nej lunch: 170g kyckling & middag 170g köttfärs
ligger på 1350 kcal/dag nu på slutet
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 08:16   #3681
Pretorian
Registered User
 
Pretorians avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 827
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
Alltså jag käkar ex 170g kyckling eller 170g nötfärs(rå vikt), vilket jag tycker är ganska mycket för att vara dietmat,
Det spelar ju ingen roll om det är mycket för "dietmat", det är ju inga stora portioner. Inte så konstigt om du är hungrig.

Och du har ju hållit på i flera månader (med goda resultat verkar det som?) så hungerkänslor låter inte så konstigt.

Skulle jag ha problem med hunger men fortfarande ligga lika lågt på kalorierna så skulle jag minska antalet måltider och öka intaget just runt träningen.
__________________
Träning, mat och TV-spel - "Rippad in till benet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...1078&page=1000
Pretorian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 13:42   #3682
Barsom
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
nej lunch: 170g kyckling & middag 170g köttfärs
ligger på 1350 kcal/dag nu på slutet
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian Visa inlägg
Det spelar ju ingen roll om det är mycket för "dietmat", det är ju inga stora portioner. Inte så konstigt om du är hungrig.

Och du har ju hållit på i flera månader (med goda resultat verkar det som?) så hungerkänslor låter inte så konstigt.

Skulle jag ha problem med hunger men fortfarande ligga lika lågt på kalorierna så skulle jag minska antalet måltider och öka intaget just runt träningen.
håller med, enligt mig kan du öka ditt kaloriintag med 2-300kcal så du får id ig en till måltid under dagen. Om du tränar på eftermiddag så försök spara din största måltid 2-3 timmar innan träning så du mättar magen ordentligt
Barsom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 14:11   #3683
StretfordEnd
Registered User
 
StretfordEnds avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Sundets Pärla
Inlägg: 209
Citat:
Ursprungligen postat av Barsom Visa inlägg
håller med, enligt mig kan du öka ditt kaloriintag med 2-300kcal så du får id ig en till måltid under dagen. Om du tränar på eftermiddag så försök spara din största måltid 2-3 timmar innan träning så du mättar magen ordentligt
Missuppfattar kanske här, men menar du att hon ska äta dagens största mål 2-3 timmar innan träning? Dagens största mål bör ligga inom ett par timmar efter träning.
StretfordEnd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 14:16   #3684
Barsom
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av StretfordEnd Visa inlägg
Missuppfattar kanske här, men menar du att hon ska äta dagens största mål 2-3 timmar innan träning? Dagens största mål bör ligga inom ett par timmar efter träning.
inte enligt mig, vissar äter den efter och vissa innan..
Barsom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 14:18   #3685
Pretorian
Registered User
 
Pretorians avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 827
Citat:
Ursprungligen postat av Barsom Visa inlägg
inte enligt mig, vissar äter den efter och vissa innan..
De flesta kan nog hålla med om att den största måltiden bör ätas EFTER träningen.
__________________
Träning, mat och TV-spel - "Rippad in till benet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...1078&page=1000
Pretorian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 14:19   #3686
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Jag äter mitt största mål ca 14 timmar efter träning jag :P
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 19:58   #3687
Lärlingen
Registered User
 
Lärlingens avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 573
Efter är ett krav, hade dött av hunger annars haha. Brukar kränga en 800-900 kcal efter ett hårt träningspass pga extrem hunger
Lärlingen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 20:07   #3688
Andersson92
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 66
Deffen går bra! dock äter jag väldigt väldigt ensidigt...Hade det inte varit för idag då jag bytte ut riset mot potatis så hade jag ätit kyckling, ris, creme fraisch, 2 proteindrinkar, 500g kvarg med funlight och lite bcca i exakt 1 vecka. Måste börja äta mer varierat så känner jag. Börjar få tankar då jag känner att jag bara vill sluka allt jag har här hemma...Jäkla tur att det inte är så långt kvar iaf!
Andersson92 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 20:08   #3689
Sinatra
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 138
Jag brukar gymma lite senare runt 22-23 så jag hinner somna innan jag blir hungrig haha. Tar dock alltid en proteinshake direkt efter.
Sinatra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 23:16   #3690
Andersson92
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 66
Ni som har ganska låg bf, vart sitter fettet kvar allra mest tycker ni? Självklart så är ju det väldigt olika från person till person, men skulle ändå vilja höra lite om det.
Precis vid och under naveln har jag hört är ett ställe som fettet brukar hålla i sig rejält, vart finns det mer för gömmor? :P
Andersson92 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)