Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-07-23, 00:19   #61
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Aaah, du journalar du också? Kul!
Jaaa, tänker gå upp lite i vikt nu så tänkte jag får följa min progress lite.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 13:20   #62
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Gårdagens pass

Inser att jag ofta skriver mina inlägg efter midnatt så "dagens pass" blir ibland gårdagens pass.

Knäböj
60 kg x 10 x 3
70 kg x 8 x 3
80 kg x 3 x 3

Kändes först konstigt. Lite småont. Sen gick det över och kändes bättre

Benspark
70 kg x 10 x 4

Militärpress
30 kg x 10 x 4
40 kg x 7 x 3

Sen lite andra triceps, mage samt axelövningar men de är tråkiga att skriva.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-24, 13:24   #63
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Dagens pass

Marklyft
90 kg x 5 x 1 Här trodde jag att jag hade 70 kg så jag blev väldigt förvirrad. Tyckte det var tyngre än vanligt men tänkte inte så mycket mer om det.
110 kg x 1 x 1 Här insåg jag att det inte var 90 kg jag lyfta utan 110. Lättnad
90 kg x 8 x 4
100 kg x 5 x 3

Shrugs
85 kg x 14 x 4

Chins
Kv x 8 x 1
Kv x 7 x 1
Kv x 6 x 1
Kv x 7 x 1

Lite biceps och underarmar på det. Dugligt pass. Ska se om jag kan få upp 120 i marklyft nästa gång. Imorgon ska jag se om jag orkar mer än 92.5 i bänkpress. 95 kg hade ju varit rätt trevligt faktiskt.
__________________
Journal

Senast redigerad av en stor stark den 2016-07-24 klockan 13:26.
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 23:16   #64
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Pass för två dagar sedan.

Marklyft
100kg x 5 x 3
105 kg x 1 x 2
110 kg x 2 x 1
115 kg x 1 x 1
120 kg x 1 x 1
100 kg x 5 x 1
Känner nog att jag kan lyfta mer än 120 de dagar tekniken sitter rätt. Men vågade inte idag heh :P. Men nåja, 120 kg får duga!

Shrugs
90 kg x 14 x 4

Sittande rodd
60 kg x 10 x 4

Chins
Var rätt slut här
kv x 5 x 2
kv x 6 x 1
kv x 8 x 1


Samt lite övningar för biceps och underarmar.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 23:18   #65
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Gårdagens pass

Bänkpress
70 kg x 10 x 3
80 x 5 x 2
85 x 2 x 2
90 x 2 x 1
92.5 x 2 x 2 )

Bröstpress
Kommer ej ihåg vikterna

Dips för brösten
kv x 10 x 4

Militärpress
30kg x 12 x 4
40 kg x 8 x 2
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 19:45   #66
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Gårdagens pass

Bänkpress
80 kg x 10 x 3
90 kg x 4 x 2
95 kg x 2 x 2
100 kg x 2 x 1
100 kg x 1 x 2

Bröstpress
Någon vikt x 10 x 4

Dips
kv x 15 x 4

Tricepsövningar och magövningar slängdes också in.
Okej pass.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 19:48   #67
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Dagens pass

Marklyft
90 kg x 5 x 3
100 kg x 3 x 2
110 kg x 4 x 3
115 kg x 3 x 2

Stångrodd
70 kg x 7 x 4

Kände mig efter detta svag. Blev sen ledsen och gick hem istället för att avsluta passet. Haha.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 19:33   #68
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
How goes it?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-12, 17:24   #69
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
How goes it?
Jodå det går bra! Här kommer en update!

De senaste månaderna har jag gått upp ca 12 kg i vikt. Mycket av detta är vätska etc och tror (eller det är visuellt uppenbart) att en hel del är muskler men lite fläsk har man ju lagt på sig. Oavsett är jag väldigt nöjd på grund av att det har gjort att jag äntligen gjort lite framsteg i styrka!

I bänkpress har jag nu lyckats pressa 115 kg vilket är 10 kg mer än vad mitt mål var när jag började denna journal #nöjd.
I marklyft har jag fått upp 142.5 kg efter att ha stått still väldigt länge. Ändrade hur jag tränade marklyft och helt plötsligt gick det mycket bättre. Men tror jag kan hämta en hel del kilon på bara bättre teknik (och kanske t.om. med bättre/inga skor ^^).
I knäböj har jag nu rätt stabilt fått upp 105 kg men främst är det tekniken (och min rörlighet) som jag tycker är begränsande. Jag har börjat med low bar squats vilket jag tycker är väldigt obekvämt för mina handleder och axlar. Men jag gör snabba framsteg här och räknar med att öka rätt snabbt här ett litet tag, ju stabilare mina skwats blir.

Utöver det har jag testat på ryck och stöt och liknande på en lyftarklubb där jag nu är medlem. Det är riktigt skoj att vara där, man lär sig så himla mycket.
Så all in all går träningen märkbart framåt nu!
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 16:55   #70
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Ny uppdatering

Marklyft
140 kg x 2 x 2
150 kg x 1 x 1
152.5 kg x 1 x 1. Ett nytt pb.
150 kg x 1 x 1
140 kg x 2 x 2

Går framåt iaf. Körde även lite chins, biceps och shrugs.

Har som mål nu att innan jag går ner lite i vikt ska jag åtminstone klara 125 kg i bänk (ligger på 117.5 kg) och 80 kg i militärpress (ligger på 70 kg). Samt ska jag klara att göra en riktigt knäböj ^^. I marklyft når jag gärna minst 160 kg.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 19:06   #71
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Jodå det går bra! Här kommer en update!

De senaste månaderna har jag gått upp ca 12 kg i vikt. Mycket av detta är vätska etc och tror (eller det är visuellt uppenbart) att en hel del är muskler men lite fläsk har man ju lagt på sig. Oavsett är jag väldigt nöjd på grund av att det har gjort att jag äntligen gjort lite framsteg i styrka!

I bänkpress har jag nu lyckats pressa 115 kg vilket är 10 kg mer än vad mitt mål var när jag började denna journal #nöjd.
I marklyft har jag fått upp 142.5 kg efter att ha stått still väldigt länge. Ändrade hur jag tränade marklyft och helt plötsligt gick det mycket bättre. Men tror jag kan hämta en hel del kilon på bara bättre teknik (och kanske t.om. med bättre/inga skor ^^).
I knäböj har jag nu rätt stabilt fått upp 105 kg men främst är det tekniken (och min rörlighet) som jag tycker är begränsande. Jag har börjat med low bar squats vilket jag tycker är väldigt obekvämt för mina handleder och axlar. Men jag gör snabba framsteg här och räknar med att öka rätt snabbt här ett litet tag, ju stabilare mina skwats blir.

Utöver det har jag testat på ryck och stöt och liknande på en lyftarklubb där jag nu är medlem. Det är riktigt skoj att vara där, man lär sig så himla mycket.
Så all in all går träningen märkbart framåt nu!
Kul att det går framåt! Jävligt strongt jobbat med utvecklingen det här året, och jävligt bra markat
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-28, 13:35   #72
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Update

Har nu tränat på ett tag och gått upp lite i vikt hehe. Men har slagit lite pb här och där vilket har varit skoj. Jag har äntligen fått in en rätt duglig och stabil teknik i knäböj vilket var riktigt roligt. Tror det var frontböjen som hjälpte med min rörlighet. Nu ligger mina resultat på:

Marklyft 180 kg
Det känns som att så fort jag kommer upp över den första lilla biten över golvet så är det inga problem. Flaskhalsen känns att vara precis vid startläget. Kanske kan det hjälpa att stå på en liten höjd när man gör marklyft för att bli starkare vid det läget?

Bänkpress 122.5 kg/100 kg x 8
Här har jag stått still ett litet tag men tror det är dags för ett nytt pb snart. Denna övningen är fan rätt svår, att hålla spänningen i benen och allt sånt.

Knäböj 140 kg
Har precis börjat köra knäböj och tror jag kan öka lite här rätt snart. Tycker det är väldigt roligt att kunna köra alla de stora övningarna nu utan större problem. Dock så är jag inte helt van vid denna övningen än. Får helt enkelt bara köra på.

[U]Militärpress 80 kg[/U
Vet inte om det räknas som militärpress då jag inte har benen helt ihop. Men den är strikt så ingen push press iaf. 80 kg gick faktiskt rätt lätt upp. Kanske dags för nytt pb här också om någon vecka.

Annars rullar saker på rätt bra också. Skolan går bra igen efter ett hyfast hårt år, har fått jobb och ska snart köra på semester. Kan inte klaga.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-28, 13:40   #73
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Vet inte om det räknas som militärpress då jag inte har benen helt ihop. Men den är strikt så ingen push press iaf. 80 kg gick faktiskt rätt lätt upp. Kanske dags för nytt pb här också om någon vecka.
Reglerna för att det ska vara en militärpress är stående med låsta knän? Skivstång. Hur brett du står är väl irrelevant, till och med läst att man kan stå staggered (ena foten framför den andra).
Tycker det är lite konstigt att det inte finns någon (oskriven) svankregel jag!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-28, 14:02   #74
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Reglerna för att det ska vara en militärpress är stående med låsta knän? Skivstång. Hur brett du står är väl irrelevant, till och med läst att man kan stå staggered (ena foten framför den andra).
Tycker det är lite konstigt att det inte finns någon (oskriven) svankregel jag!
Så pass! Det var ju bra för jag känner mig väldigt stabil så som jag står nu.
Du menar att att folk ibland svankar tillräckligt mycket för att det nästan ska bli en stående bänkpress? Isf håller jag med.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 14:42   #75
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Update

En till update. Har inte riktigt tid till att lägga upp varje pass så lägger in lite updates istället tänker jag när roliga saker hänt.

I marklyft har jag nu fått upp 185 kg vilket känns riktigt gött. Närmar mig 200 kg vilket alltid har känts som någon sorts löjlig vikt för mig som jag var helt säker på att jag aldrig skulle nå upp till.
I bänkpress har det stått ganska still men fick upp 100 kg x 9 vilket ändå är ett pb när det kommer till reps. I militärpress fick jag idag upp 82.5 kg. Det slutgiltiga målet där är 100 kg men det känns som att det är en rätt ordentlig bit bort.
Jag har tyvärr fått sluta göra knäböj för att det gjort så himla ont att ha min axel i den positionen. Jag hoppas att jag kan lösa det på något sätt men att kriga genom det var inte särskilt vältänkt. Var rädd att jag fått någon sorts inflammation i axeln där ett tag. Nu kör jag frontböj och benpress som ersättning. Vilket är synd för knäböj var skoj.
Det var väl det, inte mycket nytt egentligen men jag var rätt nöjd med mitt pb i marklyft och militärpress
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)