Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-10-31, 09:53   #10531
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Ingen kommentar.
Haha så du äter frukost men du äter mat till frukost, men hävdar ändå att frukost inte behövs om man inte har ett fysiskt arbete.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 09:55   #10532
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Haha så du äter frukost men du äter mat till frukost, men hävdar ändå att frukost inte behövs om man inte har ett fysiskt arbete.
Hahaha men jag kom på att jag äter frukost skitofta. Ska jag gymma innan jobbet så äter jag innan gymmet, ska jag springa på lunchen så äter jag frukost på jobbet.

Jag står dock fortfarande fast vid att frukost inte behövs De flesta tränar inte på morgonen eller springer på lunchen så frukost suger, generellt sett.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 12:42   #10533
wred
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 3
Nu ner från 90kg till 85,5 på en månad med halvdan if/lowcarb-diet. Behövde något som var enkelt att följa eftersom jag hade otroliga carbcravings tidigare. Nu är de som bortblåsta. Men prestationen i gymmet går ner, fram för allt mot slutet av passen, man blir lite darrig.
Ett kilo till ner så är man inte fet längre och sen bestämma ny riktning på träning och diet.
wred är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 13:22   #10534
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Jag blir bara hungrigare om jag äter vanlig frukost. Bodde på hotell för någon månad sen, är ju i princip bara kolhydrater och fett som står till bjuds.
Ett litet hotell med väldigt begränsat utbud? Antingen kan man beställa vad man vill ha eller så brukar det gå bra att plocka vad man vill ha från en eventuell buffé.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 17:39   #10535
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Mycket bra att ni förespråkar att inte äta frukost om det funkar för er !

Men livet är mer än att bara klara sig, känslan av att på morgonen ta en kaffe och en fin frukost är väldigt skön.

Om det får en att klara sig igenom dagen på kaloriunderskott, och samtidigt må bra är det lika bra som att kunna äta mer senare på dagen. Iallafall enligt mig

Senast redigerad av Pokkes den 2017-10-31 klockan 17:40.
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 18:23   #10536
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
Mycket bra att ni förespråkar att inte äta frukost om det funkar för er !

Men livet är mer än att bara klara sig, känslan av att på morgonen ta en kaffe och en fin frukost är väldigt skön.

Om det får en att klara sig igenom dagen på kaloriunderskott, och samtidigt må bra är det lika bra som att kunna äta mer senare på dagen. Iallafall enligt mig


Ingen har sagt något annat.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 21:18   #10537
Pepparspray
Mätt är bara en känsla
 
Pepparsprays avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: V-vik
Inlägg: 85
Käkat 1940 Kcal idag innehållande 206gram protein(varav 9gram från BCAA), 168gram kolhydrat och 59 gram fett.

Är mätt, nöjd osv tränade även idag. Borde jag äta något mer eller ska jag bara vara glad att jag är mätt och glad på så få kalorier?

Förövrigt är mitt mål att varje dag ha ett underskott på 500 samt få i mig minst 200 gram protein.

Senast redigerad av Pepparspray den 2017-10-31 klockan 21:22.
Pepparspray är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 21:42   #10538
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
Mycket bra att ni förespråkar att inte äta frukost om det funkar för er !

Men livet är mer än att bara klara sig, känslan av att på morgonen ta en kaffe och en fin frukost är väldigt skön.

Om det får en att klara sig igenom dagen på kaloriunderskott, och samtidigt må bra är det lika bra som att kunna äta mer senare på dagen. Iallafall enligt mig

Känslan av morgonkaffe är magisk. Tar man frukost till kaffet så förstörs den känslan totalt.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 04:39   #10539
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparspray Visa inlägg
Käkat 1940 Kcal idag innehållande 206gram protein(varav 9gram från BCAA), 168gram kolhydrat och 59 gram fett.

Är mätt, nöjd osv tränade även idag. Borde jag äta något mer eller ska jag bara vara glad att jag är mätt och glad på så få kalorier?

Förövrigt är mitt mål att varje dag ha ett underskott på 500 samt få i mig minst 200 gram protein.
Jag brukar när jag deffar under dom dagarna jag blir nöjd på mindre än mitt kalorimål, inte äta mer den dagen och istället spara kalorierna till någon annan dag.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 07:49   #10540
Pepparspray
Mätt är bara en känsla
 
Pepparsprays avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: V-vik
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Jag brukar när jag deffar under dom dagarna jag blir nöjd på mindre än mitt kalorimål, inte äta mer den dagen och istället spara kalorierna till någon annan dag.
Jag försöker ju att inte använda dem senare heller dock men ibland då jag t.ex åker bort under en helg om varken har möjlighet eller orkar väga mat osv. Då är det ju fint att ha legat på ett större underskott än beräknad lite i färväg tänker jag.

Förövrigt, 200gram protein om dagen, är det att ligga på en "vettig" nivå för en tränande människa oavsätt upp/nergång i vikt?
Pepparspray är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 08:11   #10541
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparspray Visa inlägg
Jag försöker ju att inte använda dem senare heller dock men ibland då jag t.ex åker bort under en helg om varken har möjlighet eller orkar väga mat osv. Då är det ju fint att ha legat på ett större underskott än beräknad lite i färväg tänker jag.

Förövrigt, 200gram protein om dagen, är det att ligga på en "vettig" nivå för en tränande människa oavsätt upp/nergång i vikt?
Vad väger du nu?
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 08:32   #10542
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparspray Visa inlägg
Jag försöker ju att inte använda dem senare heller dock men ibland då jag t.ex åker bort under en helg om varken har möjlighet eller orkar väga mat osv. Då är det ju fint att ha legat på ett större underskott än beräknad lite i färväg tänker jag.

Förövrigt, 200gram protein om dagen, är det att ligga på en "vettig" nivå för en tränande människa oavsätt upp/nergång i vikt?
Jag tycker du tänker rätt, bara man inte alltid ligger för lågt.

Jag kör på runt 3g protein/kg kroppsvikt, både under deff och bulk och balans.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 16:25   #10543
anti
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 1
Då var det dags igen! Körde igång igår, planen är att hålla på i 3-4 veckor för att ha lite utrymme att slappna av framåt jul och bara njuta av all jävla god mat. Börjar på ~80kg med relativt god form. Synliga ådror och magrutor i okej belysning hehe. Det svåraste för mig har alltid varit att hålla uppe motivationen i början innan man börjar märka av resultat. Känns kul att denna tråden finns så man kan skriva av sig lite utan att trötta ut sambon allt för mycket!
anti är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-02, 11:21   #10544
ITK
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 43
Det går skitbra, upp 3kg (mest vätska så klart) sedan i tisdags. Köpte hem 3kg godis till Halloween, men det dök bara upp runt 10 kids och kvar satt jag med nästan 2kg godis. Nu är det slut.... Dyker det upp ungar nu till allhelgonahelgen så kan jag peka på tjockismagen och snällt meddela att de är för sent ute.
ITK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-02, 19:32   #10545
Pepparspray
Mätt är bara en känsla
 
Pepparsprays avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: V-vik
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Vad väger du nu?
Vägde 102,6 idag efter jobbet med kläderna på. Åt bara 500kcal under arbetsdagen pga stress osv så det var gött att ladda på 1200kcal tacos gjort på 400gram kyckling efter jobbet. Har ca 450 kcal kvar att äta om jag vill och ligger på 240 gram protein.
Pepparspray är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)