Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-13, 08:07   #1441
Mickee
Registered User
 
Mickees avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Varberg
Inlägg: 6 168
NitroTech Crunch

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Cookies & Cream 4/5

Birthday Cake 5/5

Chocolate Chip Cookie Dough 4/5
Hmm vet inte vad jag tyckte om dessa faktiskt.. Kanske blir bättre nästa gång man äter en hel bar (bara smakat bitar av dem än så länge)

Chocolate Chip Cookie Dough var riktigt god iaf!

Birthday Cake var okej, blev godare andra gången. Har inte ätit någon sådan smak tidigare så visste inte riktigt vad man skulle förvänta sig.

Men något grovt fel måste det varit på C&C för den var inte i närheten av lika god som i princip alla andra märken som har den smaken
__________________
Journal: Jodå, så att...
Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-13, 11:42   #1442
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jag äter ändå aldrig mina bars bara för sig själva, så jag får i mig tillräckligt med bra protein ändå
Brukar bli så för mig med. Är det kollagen eller lågt proteininnehåll (typ 15g) får man ta 2, eller komplettera med ett glas mjölk eller lite aminosyror #optinojan

Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
NitroTech Crunch

Hmm vet inte vad jag tyckte om dessa faktiskt.. Kanske blir bättre nästa gång man äter en hel bar (bara smakat bitar av dem än så länge)

Chocolate Chip Cookie Dough var riktigt god iaf!

Birthday Cake var okej, blev godare andra gången. Har inte ätit någon sådan smak tidigare så visste inte riktigt vad man skulle förvänta sig.

Men något grovt fel måste det varit på C&C för den var inte i närheten av lika god som i princip alla andra märken som har den smaken
Jag kanske var väldigt hungrig när jag smakade första gången, alltid bra att testa om dom en gång till för att få en bra bedömning. Har bara ätit dom en gång, har massa andra bars med kort datum jag måste käka upp först
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-13, 11:59   #1443
Wipflash
Make Sweden great again
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 366
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Har provat samtliga smaker av NitroTech Crunch nu och jag håller inte alls med. Jag tycker dom var minst lika bra, eller till och med bättre än Combat Crunch. Definitivt mjukare i konsistensen än vad Combat Crunch som jag köpte från Bodyman var.

Skulle inte förvåna mig om det är samma tillverkare på dessa bars och Combat Crunch fast olika etiketter. De ser typ likadana ut och smakar väldigt snarlikt.

Cinnamon Bun 4/5
Vitt chokladöverdrag. Söt och kanelig. Ser ut och smakar i princip exakt som Combat Crunch Cinnamon Bun, fast mjukare i konsistensen. Combat Crunch var ganska hårda.

Cookies & Cream 4/5
Påminner väldigt mycket om Combat Crunch C&C, men har vitt chokladöverdrag istället för mörkt. Godare än Combat.

Birthday Cake 5/5
Söt och god, tårta med strössel typ. Vitt chokladöverdrag. Det här var den godaste.

Chocolate Chip Cookie Dough 4/5
Mörkt chokladöverdrag på denna, smakar chokladigt, nästan lite inslag av arrak, har även små kak/chokladbitar.

Chocolate Peanut Butter 1/5
Den här var undantaget av alla smaker. Riktigt äcklig och någon väldigt frän och konstig smak. Mellanmörkt chokladöverdrag. Smakar inte ett uns av jordnöt utan bara äcklig. Synd att jag köpte 2 lådor av den här smaken Får lov att dränka den i Nutella eller jordnötssmör för att dom ska gå att äta, så illa är det. Och jag är inte den kräsna typen.

Provade alla bars tillsammans med en kompis som tyckte ganska likadant som mig. Hon fick inte i sig Peanut Butter baren
De är ju så torra att folk inklusive mig själv började hosta. Du måste banta på väldigt smaklösa matvaror eller på väldigt högt kcal-underskott om du poängsätter de så högt..
Wipflash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-13, 12:00   #1444
Mickee
Registered User
 
Mickees avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Varberg
Inlägg: 6 168
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Jag kanske var väldigt hungrig när jag smakade första gången, alltid bra att testa om dom en gång till för att få en bra bedömning. Har bara ätit dom en gång, har massa andra bars med kort datum jag måste käka upp först
Hehe ja alltid bra att ge dem 2-3 försök!
Jag var t.ex. väldigt mätt när jag testade dessa nu.

Största skillnaden ser man helt klart om man ätit en bar under diet, och sen äter den efter avslutad diet. Då smakar de sällan så "magiskt" längre
__________________
Journal: Jodå, så att...
Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-13, 13:25   #1445
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Håller med angående NitroTech Crunch, värda 99:- för en låda, men förstår att ingen köper dem till fullpris.

Chocolate Chip Cookie Dough - Godaste smaken tycker jag, smakar lite arrak som någon skrev tidigare. 240 kcal och mättar även ganska bra 4/5.

Birthday Cake - Tyvärr alldeles för söt i smaken så sötman tar över alla andra smaker på ett dåligt sätt. För artificiell för min smak 2/5.

Cinnamon Bun - Även denna väldigt söt och artificiell, något bättre än B. Cake. Tyvärr också väldigt torr om man är van med andra bars. 3/5
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-13, 13:53   #1446
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Wipflash Visa inlägg
De är ju så torra att folk inklusive mig själv började hosta. Du måste banta på väldigt smaklösa matvaror eller på väldigt högt kcal-underskott om du poängsätter de så högt..
Det beror nog på vad man är van vid. Är man van vid att äta Snickers så kanske man tycker dom är torra. Jag tycker inte dom jag smakade var torra. Combat Crunch var betydligt torrare.

När jag betygssätter bars så jämför jag med liknande produkter i samma kategori. Det finns två punkter som påverkar mitt betyg

1. Innehåll. Innehåller dom socker eller sötningsmedel/sockeralkoholer? En bar full med socker kommer i 9 fall av 10 smaka bättre än en som innehåller sötningsmedel, därför blir det inte en rättvis jämförelse om dom inte har ungefär samma innehåll.

Är proteinet fullvärdigt och hur mycket protein är det? Jag ser gärna att en bar ger mig minst 20g fullvärdigt protein. 15g är på gränsen för lite. Kollagen eller gelatin vill man helst undvika.

2. Pris. Att jämföra en bar som kostar 8kr med en som kostar 25kr blir inte heller rättvist. Det är sannolikt att baren som kostar 25kr (typ Barebells?) smakar bättre, men den är även dyrare. Pris kontra smak.


Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Håller med angående NitroTech Crunch, värda 99:- för en låda, men förstår att ingen köper dem till fullpris.
Jag hade inte heller köpt dom för fullt pris.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-13, 14:48   #1447
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
På tal om NitroTech så har Proteinbolaget nedsatt pris på dessa bars igen, 99kr för en låda a 12st. Upp till var och en om man vågar prova Jag tycker dom är prisvärda.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-13, 14:56   #1448
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
På tal om NitroTech så har Proteinbolaget nedsatt pris på dessa bars igen, 99kr för en låda a 12st. Upp till var och en om man vågar prova Jag tycker dom är prisvärda.
Dom har haft det priset ända sedan black friday


Jag har köpt NitroTech i flera omgångar under en längre tid (~1,5 år) nu. Självklart bara till ett riktigt bra pris. Jag kan definitivt säga att både smak och konsistens varierar väldigt kraftigt mellan lådor. Ibland kan dom ha väldigt bra konsistens och ibland aningen torra. Ibland kan en låda vara blandad med riktigt bra och en del mindre bra.
Smakmässigt svänger det ganska mycket också från låda till låda, det märks allra mest på Birthday Cake. Ibland kan den vara försvinnande god, ibland inte bättre än något annat.

Dom två som, enligt mig, håller jämnast standard är Cookie Dough och Cinnamon Bun. Cookies & Cream kan vara riktigt god med bra chokladsmak om man får en bra låda, då är den minst lika bra som Cookie Dough. Då smakar den nästan lite GB-sandwich.

Så har man tur får man lådor med bara bra, ibland en mix, ibland mesta dels torrare

Ska jag ranka dom så ser det nog ut så här för mig, om jag lägger in alla parametrar:

1. Cookie Dough - Jämnast helt enkelt och har en chokladig smak som jag gillar.
2. Cookies & Cream - Förutsatt att det är en bra låda/batch, då är den riktigt god.
3. Birthday Cake - När dom är färska så är den delad etta med Cookie Dough, tyvärr är det 50/50 på hur dom är när man får dom, så overall hamnar den på tredje plats.
4. Cinnamon Bun - Smakar lika varje gång, men jag lessnar fort på den.
5. Choklad/PB

Kan även lägga till att en del smaker blev bättre ju fler man åt första intrycket är inte alls samma som nuvarande.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2017-12-13 klockan 15:06.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 09:07   #1449
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Finns lite Maxim bars på matsmart. XL barsen med chocolate och peanut är helt OK, 10kr/st för 82g bars är bra. Mycket socker dock
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 09:16   #1450
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Finns lite Maxim bars på matsmart. XL barsen med chocolate och peanut är helt OK, 10kr/st för 82g bars är bra. Mycket socker dock
Såg dem också men de verkar vara mycket gelatin i dem. Läste dock här 27% av baren är gelatin så det blir ändå runt 21-22g bra protein om det inte tänks fel någonstans.
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 13:46   #1451
mvula
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2016
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Finns lite Maxim bars på matsmart. XL barsen med chocolate och peanut är helt OK, 10kr/st för 82g bars är bra. Mycket socker dock
Jag köpte 15 lådor maxim 40% på deras Black friday när de hade 50% på allt . 8 kr/bar eller vad det blev.

Visst det är cirka 20%gelatin men det gör inget. Dem är så sjukt goda, är verkligen som godis. Och knappt nå socker heller.

Såg att det pratats en del om Nutramino's bars också eftersom Proteinbolaget har 50% rea på dem. Caramel är den i särklass godaste smaken. Deras andra sorter är också goda men inte på samma nivå som Caramel.
mvula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 13:50   #1452
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Livet Visa inlägg
Såg dem också men de verkar vara mycket gelatin i dem. Läste dock här 27% av baren är gelatin så det blir ändå runt 21-22g bra protein om det inte tänks fel någonstans.
XL barsen innehåller inte gelatin eller kollagen. Deras "54% protein" bar har däremot gelatin som största ingrediens. "40% protein bar" innehåller också gelatin men i mindre mängd.

Citat:
Ursprungligen postat av mvula Visa inlägg
Jag köpte 15 lådor maxim 40% på deras Black friday när de hade 50% på allt . 8 kr/bar eller vad det blev.

Visst det är cirka 20%gelatin men det gör inget. Dem är så sjukt goda, är verkligen som godis. Och knappt nå socker heller.
Köpte också några Maxim 40% på Black Friday för att testa. Inte jätteimponerad tyvärr. Vissa smaker var bättre än andra. Salted Caramel och Chocolate Brownie var nog dom bästa. Raspberry var äckligast (den smakade viol) och Coconut Lime var inte heller någon höjdare.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 14:28   #1453
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
XL barsen innehåller inte gelatin eller kollagen. Deras "54% protein" bar har däremot gelatin som största ingrediens. "40% protein bar" innehåller också gelatin men i mindre mängd.



Köpte också några Maxim 40% på Black Friday för att testa. Inte jätteimponerad tyvärr. Vissa smaker var bättre än andra. Salted Caramel och Chocolate Brownie var nog dom bästa. Raspberry var äckligast (den smakade viol) och Coconut Lime var inte heller någon höjdare.
Ah okej, råkade klicka på en "54% protein", kollade på den och antog att alla andra smaker var samma.
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 14:40   #1454
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Köpte Allevos Cookie & Cream ifrån matsmart. Nästan som att äta en tegelsten. Rekommenderas ej. Kan vara det skyhöga fiberinnehållet på 23g/60g bar som gör det vad vet jag.
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 22:52   #1455
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Livet Visa inlägg
Köpte Allevos Cookie & Cream ifrån matsmart. Nästan som att äta en tegelsten. Rekommenderas ej. Kan vara det skyhöga fiberinnehållet på 23g/60g bar som gör det vad vet jag.
De va ganska torra när jag provade dom i höstas också, men det där partiet har passerat bäst före med över en månad så det bidrar nog också till torrheten.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)