Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-17, 15:27   #1891
jsavefors
Registered User
 
jsaveforss avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 754
Släpps det en samlingsplatta på dessa pass så lär ni göra stålar grabbar.
__________________
Journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=188576
Instagram & twitter: @jsavefors
the ultimate workoutlist
jsavefors är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 15:31   #1892
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Veckans videoblogg - Vilja & motivation !!

OK ! Dax för veckans videoblogg! Den handlar om vilja & motivation. Kanske inte är så sammanhängande snack, men jag låter (som alltid) bara kameran rulla åsså babblar jag om saker som "ploppar upp" i min skalle medans

Ge gärna feedback på saker ni vill att jag ska prata om. Ifall ni tycker att jag mest svammlar så kan jag meddela att jag kan vara väldigt seriös också, tycker dock att dessa videobloggar blir SÅ mycket roligare med lite humor (oplanerad sådan)



Ikväll bombas det bröst & JA - JAG ÄR MOTIVERAD !!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 15:43   #1893
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Hahaha, du leverar som vanligt
Finns så jävla många bra citat från dina videobloggar. "Faaan, vad fet jag ser ut! Rakade jag mig lite väl mycket?"

Håller med om att det skulle vara kul att se Crazy Workout-filmer från Södra Sverige. Finns ju så sjukt mycket bra träningsfolk på kolo!
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 15:48   #1894
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Nano... du är en sådan kung, och grym på multi-tasking... du kan köra från Skellefteå till Umeå samtidigt som du äter lunch och videobloggar, är helt säker på att du dessutom har en laptop i knät med minst 4-5 bord på full tilt poker igång.

Hur som helst, bra video kompis =)
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 16:00   #1895
zarnyhax
Registered User
 
zarnyhaxs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Bästkusten
Inlägg: 1 417
För er som inte vet. Sverige flög ner Nano till Tyskland när dom behövde inspiration och motivation. Utåt sett så höll Zlatan ett brandtal men det var egentligen Nano som skrek på gubbarna igår.
__________________
Träningsjournalen
zarnyhax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 16:14   #1896
Olsson80
Registered User
 
Olsson80s avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Helsingborg
Inlägg: 572
Precis så är det Nano, inspirationen och motivationen finns inom en själv, man jobbar för den, eldar för den... Man måste göra uppoffringar, inget här i livet serveras på några jävla silverfat, man får leta upp skiten i leran!
Det som jag tycker hjälper mest är målet, har man ett ordentligt mål utstakat så blir det lättare. Inga problem att ta en tung dag, för man vet att det är en del av vägen till målet.
Sen hjälper det såklart att man har inspirerande personer runt sig, på kolo eller irl, huvudsaken är att dom inspirerar... Och det gör ni i fyrklövern, till 100%..
(Ja, Chrille får väl räknas till samma gäng, för han är också en jävla inspiration..) , men speciellt du Nano. Du är en sann förebild för alla unga grabbar/töser här (..och gamla gubbar som jag.)

Fortsatt trevlig kväll Nano!
Olsson80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 16:56   #1897
Fastback
Registered User
 
Fastbacks avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 028
Kanonbra video Ola! Det du säger stämmer ju absolut. Man måste vilja själv! Riktigt skoj att höra dina åsikter. Keep it up och kötta rejält på bröstpasset nu!
Fastback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 19:35   #1898
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av jsavefors Visa inlägg
Släpps det en samlingsplatta på dessa pass så lär ni göra stålar grabbar.
En mycket bra ide Jave !! Tror inte det finns några pengar direkt, men väll ett bra sätt att kunna sprida buskapet med 4klövern !! #SMARTIDEEEEE....

Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Hahaha, du leverar som vanligt.
Finns så jävla många bra citat från dina videobloggar. "Faaan, vad fet jag ser ut! Rakade jag mig lite väl mycket?"

Håller med om att det skulle vara kul att se Crazy Workout-filmer från Södra Sverige. Finns ju så sjukt mycket bra träningsfolk på kolo!
Haha LOL Nisse !! Kul att du gillar mina videobloggar Haha!

Def. börde det kunna göras helt sjuka Crazy Workouts i Södra Sverige. Typ 20ggr mera befolkning

Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Nano... du är en sådan kung, och grym på multi-tasking... du kan köra från Skellefteå till Umeå samtidigt som du äter lunch och videobloggar, är helt säker på att du dessutom har en laptop i knät med minst 4-5 bord på full tilt poker igång.

Hur som helst, bra video kompis
Tack str !! Alltid lika värmande ord från dig (min idol) - Jag är faktiskt #EXPERT på göra många saker samtidigt, kanske ska visa det på en videoblogg någon dag!!

Citat:
Ursprungligen postat av zarnyhax Visa inlägg
För er som inte vet. Sverige flög ner Nano till Tyskland när dom behövde inspiration och motivation. Utåt sett så höll Zlatan ett brandtal men det var egentligen Nano som skrek på gubbarna igår.
Haha Zarre!! Nu ska du inte avslöja sånna nyheter, min telefon har gått varm sedan du skrev denna kommenter. En typ av fotbollsförbunds-hemlighet haha!!

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson80 Visa inlägg
Precis så är det Nano, inspirationen och motivationen finns inom en själv, man jobbar för den, eldar för den... Man måste göra uppoffringar, inget här i livet serveras på några jävla silverfat, man får leta upp skiten i leran!
Det som jag tycker hjälper mest är målet, har man ett ordentligt mål utstakat så blir det lättare. Inga problem att ta en tung dag, för man vet att det är en del av vägen till målet.
Sen hjälper det såklart att man har inspirerande personer runt sig, på kolo eller irl, huvudsaken är att dom inspirerar... Och det gör ni i fyrklövern, till 100%..
(Ja, Chrille får väl räknas till samma gäng, för han är också en jävla inspiration..) , men speciellt du Nano. Du är en sann förebild för alla unga grabbar/töser här (..och gamla gubbar som jag.)

Fortsatt trevlig kväll Nano!
TACK Olsson #VERKLIGEN tack !! Känns oerhört kul att få läsa ord som dessa. Jag inbillar mig iafa. att jag inspirerar många. Är dock få som skriver det, (men det spelar ingen roll) - Så länge ingen tycker att man är en idiot så är jag nöjd (kanske iofs. finns dom som tycker det också) Haha!

Jag & Chrille inspirerar nog folk på ganska skilda sätt, är ju bara att se i hans journal kontra min. Väldigt få som kommenterar i båda. Känns lite som olika öar i Robinson (på ett bra sätt) Haha!!

Citat:
Ursprungligen postat av Fastback Visa inlägg
Kanonbra video Ola! Det du säger stämmer ju absolut. Man måste vilja själv! Riktigt skoj att höra dina åsikter. Keep it up och kötta rejält på bröstpasset nu!
Tack Bänk-Fantomen !! Passet gick mycket bra! Updaterar inom kort !!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern

Senast redigerad av Nano-Sekund den 2012-10-17 klockan 19:39.
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 19:43   #1899
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Bröst, Biceps & veckans videoblogg

17/10 - Onsdag - Bröst, Biceps

Bänkpress
80x6 - stopp på 1:a & sista rep
100x6 - stopp på 1:a & sista rep
120x6 - stopp på 1:a & sista rep
140x6+1 - PB - BRA! - Tuch and go

Lutande hantelpress
25x8
35x8
45x8
55x8 - Fan inte 10 denna gång heller....

Lutande flyes
20x12
25x10
35x8
45x5 - TUNGT

Stångcurl
40x6
50x6
70x6
80x6

Konccurl
4set 10-12 reps

Konccurl i cable
4 set 10-15 reps

BRA pass på IKSU (Umeå) idag. MASSOR med folk, glest på filmande. Känslan i bänken var bra, men fästena är def. långt ifrån bra (därav den låga volymen där) - Kort summerat ett light #monstermosar-pass - Nästa bröst pass ska bli än värre (kanske tom. en Crazy Chest Workout?) !!

Veckans videoblogg (vilja & motivation)



Håller ni med mig ?
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern

Senast redigerad av Nano-Sekund den 2012-10-17 klockan 19:49.
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 20:06   #1900
antonolsson
Registered User
 
antonolssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: älvsbyn
Inlägg: 1 112
härligt med 140x6 i bänken!! du har helt rätt ang. motivationen. tycker personligen att dagar det är segt och man bara vill sova, så snurrar man bara igång en bra rulle med resp. grym bodybuilder och några minuter efter så får man bråttom till gymmet
__________________
Bloggen, http://antono.blogg.se/
journalen, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175186
Instagram, antonnolsson
antonolsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 20:09   #1901
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
För mig är du en förebild och inspirationskälla! Det här säger jag ibland i sms men jag vill visa även för andra att jag tycker du är en fantastisk människa. Du ger mig motivation
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 20:43   #1902
Loui26
Registered User
 
Loui26s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 589
Fan det där PB'et i bänken går inte av för hackor, speciellt inte med tanke på att det är gjort på en iksu-bänk! Hade lätt varit en 8'a på bänken ni har i pité (fanns en sån på iksu förut, så jäkla bra!!!)!

Hur som helst så förväntar jag mig en film på de maffiga 80 kg's curlsen
__________________
"Använd din tid väl! Använd den till att tänka på gamla minnen och använd den till att drömma
om och skapa din framtid. Men fastna inte i det förflutna eller vänta på framtiden, utan lev i nuet.
För din tid den är nu!"


Light weight journal (literally)
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 20:44   #1903
Joensson
Registered User
 
Joenssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 93
Grymt pass och mycket bra videoblogg

I'm ready for some Chest workout any day!
Gick riktigt bra senaste bröstpasset men jag höll igen lite på dom riktigt tunga lyften för att spara mig för ett PB om de blir ett crasy inom kort?
__________________
Min träningsjournal

En liten journal för en liten kille
Joensson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 21:04   #1904
XFactor
Registered User
 
XFactors avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 777
Citat:
Ursprungligen postat av Loui26 Visa inlägg
Fan det där PB'et i bänken går inte av för hackor, speciellt inte med tanke på att det är gjort på en iksu-bänk! Hade lätt varit en 8'a på bänken ni har i pité (fanns en sån på iksu förut, så jäkla bra!!!)!

Hur som helst så förväntar jag mig en film på de maffiga 80 kg's curlsen
Personligen så har jag haft känslan av att bänken på iksu går betydligt lättare än på step in här i piteå men det kanske är mer stängerna och vikterna som skiljer i känsla!
__________________
Tr.journal - Byggning X2 (grovisjobb & hårdträning)
Tr.journal - Från Gymmet till skidspåret
Blogg - www.4-klovern.se
"Grab a snickers! packed with peanutpower"
XFactor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 21:27   #1905
Loui26
Registered User
 
Loui26s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 589
Citat:
Ursprungligen postat av XFactor Visa inlägg
Personligen så har jag haft känslan av att bänken på iksu går betydligt lättare än på step in här i piteå men det kanske är mer stängerna och vikterna som skiljer i känsla!
Anledningen till att jag gillade den gamla bänken (sån ni har på step in) bättre var att den var smalare varav mina axlar var lite mer fri att gå ner på sidan av bänken vilket också gav mig ett bättre tryck i bottenläget!
Bör väl tilläggas att jag bänkar helt utan brygga och dyligt vilket kan vara anledningen till min bänksmak ty en bredare bänk blir ju antagligen lättare att "gräva in" skulderblad i bänken

Kan väl tillägga också att jag slagit alla mina 1 rm pers på hemmaortens gym som har en fri bänk (smal sådan) och en fri ställning. Så då måste det ju vara något fel på iksus bänkar
__________________
"Använd din tid väl! Använd den till att tänka på gamla minnen och använd den till att drömma
om och skapa din framtid. Men fastna inte i det förflutna eller vänta på framtiden, utan lev i nuet.
För din tid den är nu!"


Light weight journal (literally)
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)