Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-11-08, 12:45   #1
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Tips vid köp av spinningcykel?

Attention till alla HIIT-besatta träningsnarkomaner!

Tänkte köpa en spinningcykel på amazon.co.uk. Vanligtvis går jag bara efter rating, men tänkte ändå höra här om det finns något speciellt jag behöver ha i åtanke vid mitt köp? Pulsklocka, display och liknande skiter jag fullständigt i. Vill bara ha en bra cykel som jag kan köra kondition på.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 12:56   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Tungt hjul. Väger det 20-35 lbs kostar cykeln betydligt mindre, men du vill ha ett på minst 40 lbs om du tänker använda den seriöst.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 13:16   #3
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Tungt hjul. Väger det 20-35 lbs kostar cykeln betydligt mindre, men du vill ha ett på minst 40 lbs om du tänker använda den seriöst.
Tack! Såg att vikten skiljde sig med så kunde ana det. Fann en på 18 kg som kanske kan vara något då.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 14:08   #4
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Mitt tips är att kolla med nåt lokalt gym som har spinningsal, om det finns möjlighet att köpa loss nån av cyklarna.

I min stad finns det en firma som sysslar med att underhålla gymkedjors utrustning, och dom säljer regelbundet 20-30 spinningcyklar åt allmänheten. Nyservade och perfekta för hemmabruk. Dessa cyklar är gjorda för att trampas dagarna i ända i åratal.

Jag köpte min bältdrivna pansarpjäs på typ 90kg för ett par hundra €. Perfekt för mina behov.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 14:13   #5
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Mitt tips är att kolla med nåt lokalt gym som har spinningsal, om det finns möjlighet att köpa loss nån av cyklarna.

I min stad finns det en firma som sysslar med att underhålla gymkedjors utrustning, och dom säljer regelbundet 20-30 spinningcyklar åt allmänheten. Nyservade och perfekta för hemmabruk. Dessa cyklar är gjorda för att trampas dagarna i ända i åratal.

Jag köpte min bältdrivna pansarpjäs på typ 90kg för ett par hundra €. Perfekt för mina behov.
Ett par hundra euro är lite mycket för mig dock, inte miljonär än

Kikade på denna:

https://www.amazon.co.uk/PROGEN-Flyw...%2C185&sr=8-24

Men skulle absolut kunna höra med gym också. Där jag tränade innan hade bra cyklar.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 14:41   #6
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Nä, förståss, priset är ju viktigt, men det sagt tror jag du kan göra bra deals på begagnatmarknaden oberoende av budget. Jag var beredd att betala en tusing för en bra cykel. Nöjd att jag köpte begagnat iaf tillsvidare.

Oavsett, så är det ett av dom bästa köpen jag gjort nånsin. En spinningcykel i sitt hem är GULD när det kommer till att lätt få in cardion, året runt i vårt klimat! Montera en ipadhållare på styret, kör igång din favoritserie och zona ut en stund
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)