Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-15, 21:43   #766
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Ok gårdagen känns....
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-16, 19:39   #767
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagens pass blev 8km sambojogg runt i skogen ute vid Lida där någon slags organisation hade kräkts ut en rejäl hög med hinder av olika slag som var skitkul att vräka sig genom,över och under i den backiga terrängen och heja på sambon där hon krigade på stenhårt. Evenemanget hette toughest och var mer utmanande än tough viking.

Skitvarmt och rejält peppad redan vid starten där vi highfivade en spindelmannenninja på väg in i startfållan.
många är rejält rappa i benen fattar inte hur fan dom orkar rent ut sagt.
Failade endast på två hinder,gå armgång mellan olika former av ringar,pinnar,rep och annat jox,där jag försökte flytta över näven från en hängande pinne till en horisontell pinne och fick med mig den hängande pinnen med tummen på något vis och försökte greppa båda samtidigt och rasade i backen. hårt. och ninjasteps där dessa var rejält mycket svårare än det andra evenemanget genom att vara smalare gång och längre mellan steget på längden.

"stocktrappan" var inte så svår som jag trodde och blev lite lat när jag skulle ned,och fick för mig att hoppa ned från högsta stocken kan ju inte vara så svårt eller hur?landade på båda hälarna och även om backen var mjuk så kändes det rejält,här måste jag tänka till i framtiden...

Sambon krigande i monkeybarsen var episkt är sjukt stolt över den prestationen,hon grejade det!
Lerbadet var svinkul,svingade i repet och tänkte det här gick ju bra blev bara lerig upp till shortsen kanske går att hålla mig fräsh hela vägen,skyfflade sambon framför mig över första lerhögen,vräkte mig själv över den och snubblar i grop nummer två och badar i lervatten upp till hakan,resterande lergropar såg jag nog mer ut som valfri 3åring som hittar en lergrop att hoppa i,överlycklig
Allt krypande i gruset tog rätt hårt på knäna men helt ok,kom till en sån där krypstation ute på en gräsmatta i nedförsbacke och provade att rulla i sidled istället,gick rejält fort en bit,och var helt vimmelkantig när jag stannade upp och insåg att jag redan rullat halva nätet utan någon som helst ansträngning,valde att vända mig och rulla åt andra hållet resterande sträcka,så tips från coachen,krypa i nedförsbacke är bara dumt,om utrymmet finns så rullar man och reser sig lite vimmelkantig i skallen men fysiskt utvilad

Vattenrutshkanan gick redigt fort,skitkul,var sugen på att springa upp och åka en gång till.

En del av sträckan gick på stigar vilket var riktigt skönt att springa på men rejält tröttande när man redan är lite mosig från något hinder och direkt måste börja tänka sig för vart man sätter fötterna bland stenar och rötter.

Failade två gånger på rampen i slutet,gick och tog min straffrunda med sandsäcken över axeln och surade rejält och kände mig kass så frågade straffrundepersonalen om jag fick pröva igen när jag tagit straffrundan och det var ok så prövade igen ,gav fan i att det skulle göra ont att kana ned på rampen vid fail,stirrade bara rakt fram och såg rampen som en vägg jag bara skulle springa rätt in i,klipper på för allt jag är värd,ser rampväggen komma riktigt nära framför mig sträcker upp armarna och får grepp om toppen,ser hur någon där uppe börja sträcka sig nedåt för att ge ett handtag men känner en enorm vilja i kroppen och vräker mig upp hela vägen blixtsnabbt innan killen han ned,känslan var helt enorm att nå toppen,vända mig om och ser att sambon försöker igen,sträcker ned en arm för att ge henne något att sikta mot,första bommen var nära men inte ända upp,andra bommen touchade hon mina fingrar precis men fick inte tag och hon vek sig och gick runt hindret,speakern uppe på rampen påminde henne om att hon måste ta en sandsäck och springa straffrunda,la handen på axeln på speakern och sa att hon redan tagit en straffrunda men kom tillbax för att försöka igen,varpå hon fick beröm över speakersystemet,sjukt stolt över att hon inte gav sig utan försökte igen en riktig krigare!

Efter mål fick man god chokladbar och någon dricka gick ner väldigt fort,mötte även en Jasonfigur som highfivades.
Var många fler hinder men detta var några som stack ut litegran.

Summering,skitkul,kommer nog vara lite blåslagen imorgon men hur värt det som helst även om man går i mål med dyngsura skor fulla av grus och den tjuriga axeln känns inte alls faktiskt

Tog någon dagsformsbild som kommer upp på instagram Fnns mycket att öva på det är helt klart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-16, 21:31   #768
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
haha! låter ju helt underbart! Bra jobbat båda två! Ser fram emot "dagenefter"-rapporten
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 11:21   #769
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
haha! låter ju helt underbart! Bra jobbat båda två! Ser fram emot "dagenefter"-rapporten
Det var underbart.Tack,det här är riktigt kul,att få utmana sig och göra saker man aldrig skulle få för sig att pröva annars och flytta gränser,så som min överdrivna respekt för höjder

Den kommer,har inte riktigt bestämt mig för vad som är ömt/uppskrapat eller bara värker änn
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 11:23   #770
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
https://www.instagram.com/p/BkGWvQfF...en-by=micke.81

Några bilder på gårdagens dagsform,fanns säkert något spår av pump i den arma totalt uttorkade kroppen.
Spelar förövrigt ingen roll hur du knyter dina skor,det blir sådär mycket grus i dom iaf efter ett rejält lerbad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 11:56   #771
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Ok,knän,smallben,underarmar och armbågar känns precis som att jag släpat dom över säkert 100 meter grovt fint grus,vilket ju faktiskt är ungefär det jag gjort så man fick ju precis det man beställt dvs uppskrapat och ömt.

Fotlederna känns inte alls vilket är mycket glädjande med tanke på hur hårt jag satte i dom från det där 2meters hoppet av ren dumhet.

Höger axel har några små punkter som är rätt ömma,det är nog bonusen från dom där gångerna då sambon fick nyttja just den axeln som trappsteg för att komma över ett par väggar,invändigt känns båda axlarna mycket bättre än vanligt vilket är mycket glädjande med tanke på allt enarms hängande och gungande..
Något blåmärke på insidan av överarmarna är även det en fin touch.

Skrapmärken och blåmärken finns även på innanlåren från att ha vräkt mig över diverse hinder.

Och så saknas det visst lite hud nere vid ena fotleden från turen ned från klätterrepets topp.

Händerna är dock i toppskick

Kort och gott så har jag nog fått ungefär det jag beställde,större delen av kroppen har lättare träningsvärk och nog finns det gott om ömma och skrapade ytor men det är verkligen inget som får mig att avråda någon annan från såna här aktiviteter det är ingen större katastrof bara ett kvitto på att man gjort något rejält.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 18:50   #772
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
jomensådärja nu har gårdagen börjat ge sig lite mer till känna,har ett lite spänt förhållande till vaderna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 19:56   #773
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Bra med muskler där! Görs ju inte sämre med en fet medalj runt halsen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 19:49   #774
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Bra med muskler där! Görs ju inte sämre med en fet medalj runt halsen
Tack,jo nog börjar det ta sig lite granna iaf tur att man gömmer benen i shortsen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 20:47   #775
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Idag var det tänkt att bli ett vanligt pass men av hänsyn till sambons lite skinnflådda hand och att typ varenda muskelfäste runt höger armbåge på mig(antar jag det är)nog fått en större känga en de önskade under hinderbanan precis som förra gången så fick det bli benträning istället.
Måste nog öva lite mer på att hänga och svinga mig kors och tvärs i en hand om jag skall fortsätta härja med hinderbanor alternativt bli betydligt lättare.


Uppvärming
Motioncykel
7minuter startade på "6"

Benpress
20x100kg
20x109kg
20x118kg
20x127kg
20x136kg
20x145kg
20x154kg
20x163kg
20x172kg
20x181kg
20x191kg
Har man redan maxat pressen tillräckligt många gånger så får man pröva något annat.

Benspark
20x30kg
20x36kg
20x43kg
20x50kg
15x57kg
10x64kg
10x71kg
20repare? Jo det blev lite så,gick lite styltigt efter det där.

Insida/utsidalårapparaten

20x30kg/20x50kg
20x36kg/20x57kg
20x43kg/20x64kg

Har maxat ut även den här apparaten och eftersom jag redan börjat med högrep så var det bara att fortsätta.

Stående vadpress.
Hela viktstapeln
20repx5set


Magcrunchapparaten.

20x30kg
20x36kg
20x43kg
20x50kg
20x57kg+20x30kg


Det var dagens pass med en skaplig hög med repetitioner överallt. Skall bli spännande att se hur benen känns imorgon.
Och nu har jag dessutom tränat mage ytterligare en gång i år.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 19:46   #776
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
En lugn dag,blev bara 5km promenad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 20:20   #777
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Har börjat hänga i räckhävstången med ojämna mellanrum för att bli bättre på just att hänga kvar,idag kände jag direkt att något kändes fel i höger axel,en låsning av något slag,efter 45sekunder klickade det till och slutade kännas fel. Märkligt att det känns så i den mindre misshandlade axeln men skönt att det ordnade till sig.
Förövrigt Melas fel.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-20, 20:26   #778
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Blev någon form av cirkelpass idag med en 5kilosplatta och lite häng i stången 5x60sek
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-24, 10:35   #779
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Blev lite promenad igår om cirkus 10km,inte onödigt varmt ute alls.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-24, 17:54   #780
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Var försiktig med sådana crossfitfasoner
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)