Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-22, 10:41   #32956
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Det företaget som syns mest.
Så det som lägger mest pengar på reklam?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 10:48   #32957
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Så det som lägger mest pengar på reklam?
Precis, reklam kostar ju pengar så ett framgångsrikt företag kommer ju ha råd med mer reklam.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 11:00   #32958
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Nip är vad jag kan se inte värderade ens till hälften av vad fnatic/cloud9 etc är.

De har även större spridning inom e-sport så jag skulle se dem som mer framgångsrika totalt sett.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 11:17   #32959
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Precis, reklam kostar ju pengar så ett framgångsrikt företag kommer ju ha råd med mer reklam.
Fast bra produkter/tjänster säljer sig själva.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 14:36   #32960
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Varför skriver man "gate" efter skandalerna som uppmärksammats på sistone? Det låter urfånigt och står typ överallt. Timellgate, Virtanengate, Aftonbladetgate. Gate = Grind? Port? Ingen logik nånstans.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 14:38   #32961
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Varför skriver man "gate" efter skandalerna som uppmärksammats på sistone? Det låter urfånigt och står typ överallt. Timellgate, Virtanengate, Aftonbladetgate. Gate = Grind? Port? Ingen logik nånstans.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Watergateaff%C3%A4ren

"Watergateskandalen, var en stor politisk skandal som inträffade i USA på 1970-talet som en följd av inbrottet i Democratic National Committees (DNC) högkvarter i Watergate-kontorskomplexet i Washington, D.C. den 17 juni 1972, och Nixon-administrationens försök till mörkläggning av sin inblandning. "
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 15:00   #32962
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
https://sv.wikipedia.org/wiki/Watergateaff%C3%A4ren

"Watergateskandalen, var en stor politisk skandal som inträffade i USA på 1970-talet som en följd av inbrottet i Democratic National Committees (DNC) högkvarter i Watergate-kontorskomplexet i Washington, D.C. den 17 juni 1972, och Nixon-administrationens försök till mörkläggning av sin inblandning. "
Det var bra långsökt du. Förutom mörkläggningen finns ju inga beröringspunkter. Kunde man lika gärna säga Aftonbladet-dome efter Teapot Dome-skandalen på 20-talet. Mer tematiskt rimligt hade dock Aftonbladet-stein varit, Virtanen-stein, Timell-stein med tanke på vad som utlöste kedjan.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 15:03   #32963
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Det var bra långsökt du. Förutom mörkläggningen finns ju inga beröringspunkter. Kunde man lika gärna säga Aftonbladet-dome efter Teapot Dome-skandalen på 20-talet. Mer tematiskt rimligt hade dock Aftonbladet-stein varit, Virtanen-stein, Timell-stein med tanke på vad som utlöste kedjan.
Vadå långsökt?

Det är denna skandal de har tagit "gate" ifrån.

Varför tror du de hela tiden hänvisar till denna vid varje stor skandal och använder gate.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 15:04   #32964
chfl
Registered User
 
chfls avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Vem är mer framgångsrik då menar du? Fatal1ty är inte större.
Fatal1ty har vunnit fler titlar i fler spel och dragit in mer pengar på spelen så där är han mer framgångsrik än HeatoN. Han har även haft sina egna och co-branded produkter med creative och andra tillverkare väldigt länge och har nu även fått in sina egna produkter på bl.a. best buy.

Jag personligen känner såklart till båda men det kan vara svårt att tänka utanför sin egna bubbla eller t.om. esportscirkeln, heaton är väldigt känd i vissa kretsar, fatal1ty är mer känd overall.
chfl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 15:07   #32965
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Det var bra långsökt du. Förutom mörkläggningen finns ju inga beröringspunkter. Kunde man lika gärna säga Aftonbladet-dome efter Teapot Dome-skandalen på 20-talet. Mer tematiskt rimligt hade dock Aftonbladet-stein varit, Virtanen-stein, Timell-stein med tanke på vad som utlöste kedjan.
Det är ärkekällan för suffixet "-gate". Att du tycker något annat är irrelevant i sammanhanget, för skandalen är döpt efter Watergate. Att du inte verkar medveten om skandalen skvallrar för ett hål i allmänbildningen på din sida.

Senast redigerad av Rahf den 2017-10-22 klockan 15:08.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 15:18   #32966
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Det var bra långsökt du. Förutom mörkläggningen finns ju inga beröringspunkter. Kunde man lika gärna säga Aftonbladet-dome efter Teapot Dome-skandalen på 20-talet. Mer tematiskt rimligt hade dock Aftonbladet-stein varit, Virtanen-stein, Timell-stein med tanke på vad som utlöste kedjan.
Nej?

"The name “Watergate” and the suffix “-gate” have since become synonymous with political and non-political scandals in the United States, and some other parts of the world."

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...gate%22_suffix

Senast redigerad av Petoria den 2017-10-22 klockan 15:20.
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 15:23   #32967
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av chfl Visa inlägg
Fatal1ty har vunnit fler titlar i fler spel och dragit in mer pengar på spelen så där är han mer framgångsrik än HeatoN. Han har även haft sina egna och co-branded produkter med creative och andra tillverkare väldigt länge och har nu även fått in sina egna produkter på bl.a. best buy.

Jag personligen känner såklart till båda men det kan vara svårt att tänka utanför sin egna bubbla eller t.om. esportscirkeln, heaton är väldigt känd i vissa kretsar, fatal1ty är mer känd overall.
Jag utgick ifrån att vi pratade om vad de gjort utanför CS. Då var det jag som missuppfattade frågan, jag har ingen aning om vad Heaton har gjort i CS men jag vet att NiP är en extremt välkänd organisation.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 15:29   #32968
chfl
Registered User
 
chfls avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag utgick ifrån att vi pratade om vad de gjort utanför CS. Då var det jag som missuppfattade frågan, jag har ingen aning om vad Heaton har gjort i CS men jag vet att NiP är en extremt välkänd organisation.
Fatal1ty spelade inte CS öht vilket var lite av min poäng. Esporten är större än CS. Antagligen är inte fatal1ty eller heaton mest framgångsrika, säkerligen någon korean eller kines som är det om vi bara ska titta på rena pengar som man tjänar på business.
chfl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 16:00   #32969
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Vadå långsökt?

Det är denna skandal de har tagit "gate" ifrån.

Varför tror du de hela tiden hänvisar till denna vid varje stor skandal och använder gate.
Det här är första gången jag sett att en skandal fått suffixet -gate, det stämmer. Vilka menar du skulle vara dessa "de" som hela tiden hänvisar vid varje stor skandal? De språksvaga svengelsktalande ledarskribenterna på våra trötta dagstidningar? Känns synnerligen taget ur luften om du frågar mig. Suffixet är ogenomskinligt och klumpigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Det är ärkekällan för suffixet "-gate". Att du tycker något annat är irrelevant i sammanhanget, för skandalen är döpt efter Watergate. Att du inte verkar medveten om skandalen skvallrar för ett hål i allmänbildningen på din sida.
Självklart går jag inte runt och tänker på vare sig Watergate eller Geijer eller någon annan irrelevant händelse när jag läser om Martin Timells gröna fingrar. Vill man undersöka hål i sin allmänbildning kan man göra det med resten av genierna i Vem vet mest.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-10-22 klockan 16:01.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 16:17   #32970
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Det här är första gången jag sett att en skandal fått suffixet -gate, det stämmer. Vilka menar du skulle vara dessa "de" som hela tiden hänvisar vid varje stor skandal? De språksvaga svengelsktalande ledarskribenterna på våra trötta dagstidningar? Känns synnerligen taget ur luften om du frågar mig. Suffixet är ogenomskinligt och klumpigt.
Massmedia?

Vad du tycker och tänker är ointressant, "gate" används för skandaler och jag har gett dig förklaringen. Sedan om du kan ta till dig detta eller fortsätter vara ignorant är upp till dig.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)