Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-21, 21:45   #32941
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Är Heaton fortfarande världens mest framgångsrika e-sportare? Han marknadsför sig som det men 1) han slutade relativt tidigt och 2) det finns ju bra mycket mer än CS inom e-sporten. Jag har ingen aning alltså, det känns dock som om någon borde ha passerat honom.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Nu spelar jag inte manga minuter CS i manaden langre, men manga av mina polare gor det och det ar fortfarande bara HeatoN som namns i diverse sammanhang - inga nya(re) talanger. Alltid skamtsamt givetvis, men han lever kvar. Ibland kommer snaps pa en klocka som visar 13:37 med texten "nu vaknar Heaton". Pa sa satt ar han val en av de mest framgangsrika. Annars satts val hans namn fortfarande pa gaming-produkter (tror jag), han var den forsta som valdes in i e-sportens hall of fame, varit med i Mastarnas mastare, blivit intervjuad i gammelmedia flera ganger om, osv etc.

Dock ar det ju som du sager, det finns bra manga spel utover CS, och som dessutom ar storre. Men det ar val fa fran hans tid som fortfarande ar i branschen, och annu farre som fortfarande kan leva pa det.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2017-10-21 klockan 21:46.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 21:48   #32942
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Det borde undvikas, det blir så laddad stämning då.
Men om man behöver lite spänning i livet då?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 21:54   #32943
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Har djur alltid varit rädda för människor eller blev djur rädda för människor först när vi började få vapen och verktyg?
Nu tror jag det har att göra med vårt kroppsspråk och vår attityd typ samt att vi går på två ben och därför verkar vara ganska stora/långa. Vi är ju generellt ganska orädda för djur pga kunskap, förutom djur som skulle kunna skada oss rejält, typ älgar, björnar, vildsvin, hundar, hästar, tjurar osv. Men rent historiskt, ingen aning.

Husdjur kan ju ärva den självsäkerheten, därför man ser tex huskatter eller hundar jaga bort stora hundar, björnar eller tom krokodiler på typ youtube och sånt. De vilda djuren vet inte hur de ska reagera och tar därför till flykt istället.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 22:18   #32944
JohPz
Registered User
 
JohPzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Karlstad
Inlägg: 590
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Är Heaton fortfarande världens mest framgångsrika e-sportare? Han marknadsför sig som det men 1) han slutade relativt tidigt och 2) det finns ju bra mycket mer än CS inom e-sporten. Jag har ingen aning alltså, det känns dock som om någon borde ha passerat honom.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Han var den förste (2 hittills tror jag) som valdes in i Esport Hall of fame om det nu betyder nåt. Som sagt, väldigt svårt att kvantifiera mest framgångsrik. Kollar man på inspelade prispengar är typ top 70 Dota 2-spelare men betyder ju inte att allihop är mer framgångsrika än toppnamn i andra spel.

Han är onekligen ett av de kändaste namnen över alla stora esporter senaste 2 decennierna (iaf i västvärlden. Korea med sitt Starcraft, Kina, SEA etc har säkert andra referensramar). Tycker han kan få kalla sig det, nästan en hel svensk generation känner ju till HeatoN
__________________
Give me sight beyond sight
JohPz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 22:19   #32945
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Är Heaton fortfarande världens mest framgångsrika e-sportare? Han marknadsför sig som det men 1) han slutade relativt tidigt och 2) det finns ju bra mycket mer än CS inom e-sporten. Jag har ingen aning alltså, det känns dock som om någon borde ha passerat honom.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Det är svårt att säga emot att han är framgångsrik med tanke på vilka företag han är delaktig i och vad dessa omsätter...

Ingen annan FD 1.6 spelare har lyckats göra det av sin karriär.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 22:22   #32946
chfl
Registered User
 
chfls avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Det är svårt att säga emot att han är framgångsrik med tanke på vilka företag han är delaktig i och vad dessa omsätter...

Ingen annan FD 1.6 spelare har lyckats göra det av sin karriär.
Vilka företag skulle det vara som han är delaktig i?
chfl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 22:38   #32947
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av chfl Visa inlägg
Vilka företag skulle det vara som han är delaktig i?
https://nip.gl och http://www.xtrfy.com
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 22:43   #32948
chfl
Registered User
 
chfls avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
NiP var han anställd av och xtrfy gör saker med hans namn på. Det går inte riktigt att sätta det som någon jättemerit om du t.ex. jämför med Fatal1ty. Fatal1ty är definitivt mer framgångsrik både som spelare (vunnit mer) och som affärsman.
chfl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 22:49   #32949
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Jag som spelade sjukt mycket CS under tiden HeatoN var som störst kan ju säga att det främst är spelare som inte spelade då som hyllar honom till skyarna, visst var han bra, men han var knappast bäst, verken när det kom till aim eller spelförståelse. han var inte direkt dålig på något dock. Han blev ett fenomen, för att han var rolig, var passionerad, syntes i media och hade sjuka rundor då och då. Var väl bland de första som blev viral på youtube bland annat, vilket säkert var en stor faktor. Spelare idag såsom F0rest, GT, Neo skulle jag hävda har haft betydligt bättre karriär än HeatoN, dom har garanterat spelat in bra mycket mer stålar också och vunnit fler turneringar. Han var en pionjär dock, det får man ge honom och är väl därför han hyllas, få som har gjort så mycket för sporten utanför själva spelandet.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 22:50   #32950
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av chfl Visa inlägg
NiP var han anställd av och xtrfy gör saker med hans namn på. Det går inte riktigt att sätta det som någon jättemerit om du t.ex. jämför med Fatal1ty. Fatal1ty är definitivt mer framgångsrik både som spelare (vunnit mer) och som affärsman.
Nej, han ägde NiP, sålde det sen dock. Var han som startade upp NiP:s CSGO lag.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 23:13   #32951
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av chfl Visa inlägg
NiP var han anställd av och xtrfy gör saker med hans namn på. Det går inte riktigt att sätta det som någon jättemerit om du t.ex. jämför med Fatal1ty. Fatal1ty är definitivt mer framgångsrik både som spelare (vunnit mer) och som affärsman.
Han ägde NiP och xtrfy är deras dotterbolag NiP är nog bland de starkare varumärkena i E-sport just nu...

Även om han sålt det nu så var han fortfarande med och startade upp och drev det under många år = framgångsrik.

Senast redigerad av Bärsärk den 2017-10-21 klockan 23:14.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 23:26   #32952
chfl
Registered User
 
chfls avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Han ägde NiP och xtrfy är deras dotterbolag NiP är nog bland de starkare varumärkena i E-sport just nu...

Även om han sålt det nu så var han fortfarande med och startade upp och drev det under många år = framgångsrik.
Men inte mest framgångsrik. Han var med och startade första nip som gick i konkurs sedan startades det upp igen och en stor andel såldes till Digilife.

Andra är mer framgångsrika både affärsmässigt och resultatmässigt.
chfl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 09:02   #32953
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av chfl Visa inlägg
Men inte mest framgångsrik. Han var med och startade första nip som gick i konkurs sedan startades det upp igen och en stor andel såldes till Digilife.

Andra är mer framgångsrika både affärsmässigt och resultatmässigt.
Vem är mer framgångsrik då menar du? Fatal1ty är inte större.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 09:47   #32954
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Hur räknar ni framgångsrik? Mest intjänade pengar? Flest vinster? Störst igenkänningsfaktor?
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 10:21   #32955
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Hur räknar ni framgångsrik? Mest intjänade pengar? Flest vinster? Störst igenkänningsfaktor?
Det företaget som syns mest.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)