Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-07-26, 02:07   #32071
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Vad är grejen med en coach egentligen? Verkar vara allra vanligast bland tjejer. Jag förstår att man kan ta lite tips och råd i slutet inför en tävling men vad är anledningen till varför man vill ha en coach året runt, och inte bara använder sig av sunt förnuft och internet?
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 05:23   #32072
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Vad är grejen med en coach egentligen? Verkar vara allra vanligast bland tjejer. Jag förstår att man kan ta lite tips och råd i slutet inför en tävling men vad är anledningen till varför man vill ha en coach året runt, och inte bara använder sig av sunt förnuft och internet?
Dessa går inte alltid ihop. Vet du inte vad du letar efter. kan det vara svårt att sålla rätt.

Och en coach ska man ha, det går ihop med #nocco #tyngre #fitnesslifestyle #älskargymmet
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 06:58   #32073
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Vad är grejen med en coach egentligen? Verkar vara allra vanligast bland tjejer. Jag förstår att man kan ta lite tips och råd i slutet inför en tävling men vad är anledningen till varför man vill ha en coach året runt, och inte bara använder sig av sunt förnuft och internet?
Satsar man verkligen på sporten är en coach ovärderligt, tänk mindre träna mer
__________________
"Morituri te salutant"
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 15:05   #32074
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Hur vidriga är egentligen hundägare som inte plockar upp bajset efter sig? Speciellt bajs som ligger på gångvägar, i barnens sandlådor och på fotbollsplaner.

Är det okej att hata dem och be för deras undergång?
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 15:14   #32075
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Vad är grejen med en coach egentligen? Verkar vara allra vanligast bland tjejer. Jag förstår att man kan ta lite tips och råd i slutet inför en tävling men vad är anledningen till varför man vill ha en coach året runt, och inte bara använder sig av sunt förnuft och internet?
Coach i vad?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 15:15   #32076
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Hur vidriga är egentligen hundägare som inte plockar upp bajset efter sig? Speciellt bajs som ligger på gångvägar, i barnens sandlådor och på fotbollsplaner.

Är det okej att hata dem och be för deras undergång?
Dödsstraff på det enligt mig.

#bajsfriagator

Senast redigerad av xan den 2017-07-26 klockan 15:17.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 15:15   #32077
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Vad är grejen med en coach egentligen? Verkar vara allra vanligast bland tjejer. Jag förstår att man kan ta lite tips och råd i slutet inför en tävling men vad är anledningen till varför man vill ha en coach året runt, och inte bara använder sig av sunt förnuft och internet?
Forutom da att man SKA ha det, for de har alla coola tjejor pa Instagram, sa hjalper det nog med motivationen for manga.

De ganger jag har blivit coachad, i storre eller mindre utstrackning, oavsett om det var i SL- eller snygg-till-stranden-sammanhang, sa har jag aldrig haft motivation som da. Och da var inte ens pengar inblandade, vilket lar hoja motivationen ytterligare.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 15:19   #32078
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Varför säger man och läser felaktigt, "ljusets hastighet" på svenska? Det bör ju rimligtvis kallas för "ljusets fart" eftersom c är en skalär enhet?
På engelska säger och skriver man ju det korrekt, "Speed of light" och inte "Velocity of light".

Inte ens facit aka wikipedia skriver korrekt på svenska: https://sv.wikipedia.org/wiki/Ljusets_hastighet
Förmodligen för att det är en rätt skitnödig distinktion som inte spelar nån större roll förrän man börjar pilla i saker på detaljnivå och ska räkna ut snitthastigheter och sådant.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 15:35   #32079
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Coach i vad?
Jag vet inte riktigt vad han är coach i men

https://www.instagram.com/joonathan90/

Jag ser bara inte behovet av att som medelsvensson, i Sverige, behöva skicka in formbilder var X antal vecka till någon, som sen gör vadå? Säger att man ska göra något annorlunda? Eller att man ska fortsätta som man håller på?

Jag förstår om man är på den absolut yttersta världseliten i kroppsbyggning, top 5 på olympiascenen och vill få upp en detalj i sina lats som kommer eventuellt kommer ge en pallplats.

Men i Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Forutom da att man SKA ha det, for de har alla coola tjejor pa Instagram, sa hjalper det nog med motivationen for manga.

De ganger jag har blivit coachad, i storre eller mindre utstrackning, oavsett om det var i SL- eller snygg-till-stranden-sammanhang, sa har jag aldrig haft motivation som da. Och da var inte ens pengar inblandade, vilket lar hoja motivationen ytterligare.
Så det är en fråga om motivation då bara? Om man inte har motivationen ska man verkligen ens hålla på med det då?

Senast redigerad av Bärsärk den 2017-07-26 klockan 15:37.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 15:43   #32080
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Så det är en fråga om motivation då bara? Om man inte har motivationen ska man verkligen ens hålla på med det då?
"Bara" motivation tvivlar jag pa, men det sakert en stor del.

Och om man ska halla pa det det? Det beror val pa. Om alternativen ar inte alls trana vs trana med coach sa borde de definitivt ha en coach.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 15:50   #32081
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Utifrån sett kan man få för sig att träning och kost är superkomplicerat tack vare den efterblivna fitnessindustrin, så det är inte konstigt att många tror att dom behöver personliga tränare och "skräddarsydda" dieter för att få resultat.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 15:56   #32082
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Fast att kalla han för vanlig coach är ju fel. Han är ju en "Super Official Coach" enligt hans beskrivning. Bara det gör ju att det börjar rycka i fingrarna för att dra iväg ett mail.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 15:57   #32083
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
"Bara" motivation tvivlar jag pa, men det sakert en stor del.

Och om man ska halla pa det det? Det beror val pa. Om alternativen ar inte alls trana vs trana med coach sa borde de definitivt ha en coach.
Finns ju annat man kan hålla på med på gymmet än just SL/OL/BB du kan ju hänga på Arne och köra BODYPUMP™
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 15:59   #32084
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Fast att kalla han för vanlig coach är ju fel. Han är ju en "Super Official Coach" enligt hans beskrivning. Bara det gör ju att det börjar rycka i fingrarna för att dra iväg ett mail.
Är väl vår gode herre Axon som banat väg för alla dessa predikare av den nya religionen; träning.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 16:00   #32085
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag vet inte riktigt vad han är coach i men

https://www.instagram.com/joonathan90/

Jag ser bara inte behovet av att som medelsvensson, i Sverige, behöva skicka in formbilder var X antal vecka till någon, som sen gör vadå? Säger att man ska göra något annorlunda? Eller att man ska fortsätta som man håller på?

Jag förstår om man är på den absolut yttersta världseliten i kroppsbyggning, top 5 på olympiascenen och vill få upp en detalj i sina lats som kommer eventuellt kommer ge en pallplats.

Men i Sverige?



Så det är en fråga om motivation då bara? Om man inte har motivationen ska man verkligen ens hålla på med det då?
Jag antar att du överdrev, men nog finns det väl fog för coacher (tränare) även ifall man inte är topp 5 i världen?

Ifall man lägger ner 8-10 timmar i veckan på att träna så vill man väl ha så bra utdelning som möjligt på dessa timmar, vare sig man är nybörjare, motionär eller elitsatsande.

Ifall man inte själv är kapabel (eller har ork/tid) att sätta ihop ett vettigt schema och följa upp resultaten så är det väl vettigt att man anlitar nån som kan hjälpa en med detta.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)