Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-16, 21:09   #18511
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Du ska få ett dussin tejprullar av mig. Då kan du lägga några i bilen och i varje väska eller liknande.

Eftersom du hade så mycket krafter kvar på slutet kanske du hänger på till Änggårdsbergen imorgon?
Tejprullar har jag också, jag glömmer ju bara bort det när fokuset ligger på att ta fram kläder, dricka rätt innan etc. Jag ska på riktigt göra en checklista som gäller för alla lopp och så bara gå igenom den. Jag kom till tävlingen idag med en mobil som var 50% laddad. Bara en sådan sak. ALLTID ha fulladdad telefon etc.

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Nice racerapport!
tack kompis

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Det ska vara du som drar och springer en halvmara i terräng efter sovit i tält hela natten? Var du ens hemma emellan?
jo jag åkte hem, tog 2,5 ostmacka så jag fick i mig lite energi och drack lite, sedan blev det tävling

Köpte faktiskt en limpa igår då jag suktade som fan efter ost/skinkmackor med gurka till tältningen, men åt istället frystorkad mat som jag värmde på vid midnatt. Idag har jag levt på ost/skinkmackor. Äter ALDRIG smörgås i någon form, så jag har nog fått säkert tre mentala matorgasmer sista dygnet. Det är ju så gott!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 19:47   #18512
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Blev vilodag. Skapligt fräsch i kroppen efter gårdagens tävling, men har jobbat hemma med att skura altan och städa/fixa både inomhus och utomhus fram tills nu. Blir lite för sent för ett gympass nu, då somnar jag inte förrän tidigast 02.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 19:49   #18513
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
High Coast Ultra nästa år. Välj mellan 75km eller 129km och betrakta dig som utmanad.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 20:04   #18514
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Härlig rapport! Lät som ett trevligt lopp. Har du något stort huvudmål för året vad gäller löpningen?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 22:06   #18515
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
High Coast Ultra nästa år. Välj mellan 75km eller 129km och betrakta dig som utmanad.
Haha! Låter ljuvligt!

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Härlig rapport! Lät som ett trevligt lopp. Har du något stort huvudmål för året vad gäller löpningen?
Spöa Poxeman på Idre Fjällmarathon.

Nej jag har egentligen inte något mål, jag är fortfarande lite förvirrad efter att Everest sket sig en andra gång. Hade liksom tänkt spendera året med att fira toppsegern. Just nu känns inget mål lockande nog för att jag ska känna mig engagerad. Känns mer som om hela året kommer att gå ut på att bygga upp kroppen igen, både sett till styrka och kondition, och så får jag hitta på något bus 2019 istället.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 22:18   #18516
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Fick se resultatlistan från tävlingen i helgen nu. Deprimerande läsning, men jag är egentligen inte förvånad. Det var bara 6 kvinnor och 29 män totalt som startade 18 km-rundan. Vilket är rekordlågt deltagarantal, tror aldrig tidigare jag kört en tävlingsdistans med så få deltagare. Jättemärkligt, men tydligen så istället för Lerum Vildmark så arrangerades detta lopp nu och med lite orienteringsfokus istället (för att locka orienterare) vilket tydligen inte nådde ut till traillöpare riktigt.

Jag blev dock fjärde siste löpare i mål i herrklassen, vilket känns förjävla dåligt. Samtidigt visade min pulsgraf att jag kanske körde lite väl bekvämt och jag kände mig ju skapligt fräsch i mål förutom krampkänningarna då, men jag hade hela 5 minuter till närmaste löpare framför mig, 10 minuter till löparen framför honom och 15 minuter till nästa löpare! Herrejävlar. Det var liksom inte så att om jag ökat lite sista 5 km så hade jag kunnat plocka positioner eller om jag inte haft krampkänningar så hade jag fått bättre resultat. Tvärtom påverkade krampkänningarna ingenting ser jag nu, det jag tappade i fart där och då på slutet gjorde varken till eller från placeringsmässigt.

Det ser ut som att sweetspot för att plocka positioner hade krävt att jag sprungit 30 minuter snabbare (!). Då hade jag haft chans att få en position på mellan 10-15'e bästa löpare istället för 26'e. Jag kan dock inte begripa hur det ens skulle vara möjligt när så pass stor sträckning av banan var obanad terräng och riktigt teknisk, där jag fick sakta ner för att hinna placera fötterna rätt mellan stubbar och sten. Jag begriper inte hur man kan få upp tempot så mycket mer utan att snava och dratta på arslet stup i kvarten, men hatten av för att det var duktiga löpare som uppenbarligen bemästrade högt tempo i den terrängen.

Av de 6st kvinnorna som tävlade så var samtliga snabbare än mig, där jag hade hela 12 minuter fram till att kunna nypa den sista kvinnan i mål. Wtf. Då hörde jag ändå ett par kvinnor stå och säga att de inte tränat sedan årsskiftet osv innan start, what!?

Den lilla trösten är att jag var fanemig snyggast i hela startfältet dock. Flera av männen såg ut som lägerfångar. 48 kg vikt på 190 cm, klart som korvspad man kan flyga fram då med minimal energiförbrukning. Jag såg allt att ett par av kvinnorna tittade på mina axlar som bulade ut sig under löparlinnet.

Får helt enkelt konstatera att jag är och kommer att vara en sjukt usel löpare, men jag har en chans att kunna aspirera på att bli den snyggaste traillöparen. Det borde finnas en klass typ som bikini fitness, fast för traillöpande medelålders män.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 04:39   #18517
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Hahaha, din sista mening fick mig att garva ordentligt!!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 20:28   #18518
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Fick se resultatlistan från tävlingen i helgen nu. Deprimerande läsning, men jag är egentligen inte förvånad. Det var bara 6 kvinnor och 29 män totalt som startade 18 km-rundan. Vilket är rekordlågt deltagarantal, tror aldrig tidigare jag kört en tävlingsdistans med så få deltagare. Jättemärkligt, men tydligen så istället för Lerum Vildmark så arrangerades detta lopp nu och med lite orienteringsfokus istället (för att locka orienterare) vilket tydligen inte nådde ut till traillöpare riktigt.

Jag blev dock fjärde siste löpare i mål i herrklassen, vilket känns förjävla dåligt. Samtidigt visade min pulsgraf att jag kanske körde lite väl bekvämt och jag kände mig ju skapligt fräsch i mål förutom krampkänningarna då, men jag hade hela 5 minuter till närmaste löpare framför mig, 10 minuter till löparen framför honom och 15 minuter till nästa löpare! Herrejävlar. Det var liksom inte så att om jag ökat lite sista 5 km så hade jag kunnat plocka positioner eller om jag inte haft krampkänningar så hade jag fått bättre resultat. Tvärtom påverkade krampkänningarna ingenting ser jag nu, det jag tappade i fart där och då på slutet gjorde varken till eller från placeringsmässigt.

Det ser ut som att sweetspot för att plocka positioner hade krävt att jag sprungit 30 minuter snabbare (!). Då hade jag haft chans att få en position på mellan 10-15'e bästa löpare istället för 26'e. Jag kan dock inte begripa hur det ens skulle vara möjligt när så pass stor sträckning av banan var obanad terräng och riktigt teknisk, där jag fick sakta ner för att hinna placera fötterna rätt mellan stubbar och sten. Jag begriper inte hur man kan få upp tempot så mycket mer utan att snava och dratta på arslet stup i kvarten, men hatten av för att det var duktiga löpare som uppenbarligen bemästrade högt tempo i den terrängen.

Av de 6st kvinnorna som tävlade så var samtliga snabbare än mig, där jag hade hela 12 minuter fram till att kunna nypa den sista kvinnan i mål. Wtf. Då hörde jag ändå ett par kvinnor stå och säga att de inte tränat sedan årsskiftet osv innan start, what!?

Den lilla trösten är att jag var fanemig snyggast i hela startfältet dock. Flera av männen såg ut som lägerfångar. 48 kg vikt på 190 cm, klart som korvspad man kan flyga fram då med minimal energiförbrukning. Jag såg allt att ett par av kvinnorna tittade på mina axlar som bulade ut sig under löparlinnet.

Får helt enkelt konstatera att jag är och kommer att vara en sjukt usel löpare, men jag har en chans att kunna aspirera på att bli den snyggaste traillöparen. Det borde finnas en klass typ som bikini fitness, fast för traillöpande medelålders män.
Ser ett mönster där Orienterare tenderar att vara helt galna och dessutom riktigt duktiga på att springa,tvingas dom dessutom släppa både karta och kompass lär dom bli tjuriga över att ha så lite att göra när de bara har hela terränglådan emot sig och börjar springa ännu fortare fört i ren frustration.

Bikinatrail för herrar,tänk vilken tv-hit det kan bli!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 23:05   #18519
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Instämmer med Micke. Har ibland ålat mig ner för någon brant stig, så kommer den en orienteringskille och typ tar den i två hopp, gör en kullerbytta och springer vidare. Helt hämningslösa. Dessutom har de ju mycket träning på att springa obanat och svårt tekniskt.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 04:25   #18520
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Nu tycker jag ni ska vara lite försiktiga och tänka på vad ni skriver. Om ni fortsätter att lovorda orienterare så kanske Skuggan ger sig ut i skogen med bara en karta som hjälpmedel.
Det kan innebära att han blir en bättre traillöpare än mig, och det gillar vi inte. Eller så hamnar han vilse på riktigt, och det är också dåligt.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 07:26   #18521
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Haha jag är helt avskräckt från orientering sedan jag var gick i skolan. Jag såg till att vi kom vilse flera gånger med grupper på gympan mm. I lumpen blev jag utskälld för att jag som gruppchef snurrat till kompassen så när vi upptäckte spår i snön och började förbereda oss för stridskontakt, så var det våra egna spår...

Hoppas mer på bikinifitness för smalfeta traillöpare.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 20:22   #18522
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Är lite mitt mål i livet att nångång få med Skuggan på ett OL-pass. Han vet inte hur jäkla många singelmorsor han missar.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 23:01   #18523
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Är lite mitt mål i livet att nångång få med Skuggan på ett OL-pass. Han vet inte hur jäkla många singelmorsor han missar.
haha ett gäng fikatanter med saft och bullar som vill vara ute o klafsa i skogen lite
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 23:08   #18524
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bröst/triceps

summering:
Tjänsteresa och lite uttråkad på slutet av kvällen och upptäckte att nya hotellet (nybyggt) hade ett gym. Så lägligt att jag tog med träningskläder då. Lite awkward att gå och träna 23 på kvällen, men har verkligen suttit på röven precis hela dagen och behövde få blåsa ut hjärnan lite. Har varit chafför ikväll också då ledningsgruppen hade sommaravslutning och då jag inte längre dricker något, så kan jag lika gärna köra. Kruxet är bara att det är så svårt att ha roligt åt dåliga skämt när man är nykter (medan allt blir barnsligt roligt efter någon pilsner).

Inte SÅ tokigt hotellgym ändå. Lite märkligt, typ 3st stakmaskiner, men också löpband, cyklar och en roddmaskin. Rätt liten yta dock så kör alla cardio samtidigt så blir det nog varmt där. Ett böjrack fanns också, men utan safety bars. Dock att kunna köra knäböj på ett hotell, wtf, det hör inte till vanligheterna på våra svenska hotell i medelstora städer. Hantelrack upp till 35 kg är ju helt ok, fanns rodd/latsdrag mm också. Dock var en kombinerad cable-maskin lite skum. Det gick att köra cc-over i den, men den var liksom smal, så jag var lite rädd för mina kassa axlar.

Blev lite lutande hantelpressar, flyes, ccover, pulldowns mm. Som vanligt så sväller mina axlar så fort jag nyser på en vikt och på väg tillbaka till hotellrummet så fick jag låååånga blickar av en person när jag kom gåendes i linnet och såg nog inte sämre ut då hela hotellet är mörkt med downlights i taket, så är optiljus precis överallt.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-20, 05:33   #18525
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
haha ett gäng fikatanter med saft och bullar som vill vara ute o klafsa i skogen lite
Fikatanter ja, och den sämsta av dom spöade dig med 12 minuter
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)