Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är du snygg?
Ja. 29 49.15%
Nej. 30 50.85%
Antal röster: 59. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-19, 13:06   #46
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Min röv är alltid 10/10 IRL har jag fått höra.
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Enklast vore om alla lade upp en bild på sig själva sen får man betygsätta
Kör på
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:11   #47
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 969
Finns vissa som ser bättre ut i person än på ett foto också.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:20   #48
wilkes
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 106
Har alltid mestadels tyckt att jag varit ful, men sedan under perioder så tycker man att man ser helt okej ut (oftast ca 2-3 veckor efter klippning, då frisyren är perfekt), sedan vänder det och man är vidrig igen. Särskilt när jag råkar få se mig själv i profil.. det är ingen bra vinkel för mig.
wilkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:31   #49
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag svarar nej, baserat på att det är min hjärna jag försörjer mig på. Jag har fått för mig att snygga människor lever lajf tack vare sina looks.
Det förställer jag mig också. Men jag föreställer mig att man som tjej lever lajf även som medelmåtta.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:41   #50
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Det förställer jag mig också. Men jag föreställer mig att man som tjej lever lajf även som medelmåtta.
Det är väl ett val man gör oavsett om man är snygg eller halvsnygg. Antingen jobbar man hårt och är smart, eller så lever man ”lajf” tills man blir så gammal att det inte går längre och står där utan erfarenhet och kunskap av annat än festande och typ butiksbiträdes-ströjobb. Eller om man med lajf menar att man tjänar pengar på sitt utseende genom något slags yrke... så går det också bara upp till en viss ålder.
Finns massor av välutbildade smarta och/eller hårt arbetande kvinnor som även ser bra ut. Det är nog inte många procent av tjejer som ens försöker tjäna pengar på sina looks, eller som tror att allt kommer att ordna sig bara för att de ser bra ut och är kvinnor.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 13:48   #51
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Ja, jag är väldigt snygg. Det håller både jag och narcissisten i mig med om.

Ska ju dock till rätt hårlängd och sådär för att nå 10/10, vilket kanske sällan är fallet då jag inte bryr mig speciellt mycket.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 14:03   #52
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det är väl ett val man gör oavsett om man är snygg eller halvsnygg. Antingen jobbar man hårt och är smart, eller så lever man ”lajf” tills man blir så gammal att det inte går längre och står där utan erfarenhet och kunskap av annat än festande och typ butiksbiträdes-ströjobb. Eller om man med lajf menar att man tjänar pengar på sitt utseende genom något slags yrke... så går det också bara upp till en viss ålder.
Finns massor av välutbildade smarta och/eller hårt arbetande kvinnor som även ser bra ut. Det är nog inte många procent av tjejer som ens försöker tjäna pengar på sina looks, eller som tror att allt kommer att ordna sig bara för att de ser bra ut och är kvinnor.
Om man ska titta på forskningen så är dem flesta killar nöjda om de hittar en tjej som är utseendemässigt kring genomsnittet. Och de flesta killar tycker att dem allra flesta tjejer är genomsnittliga. Så utseende är sällan ett problem för dem flesta tjejer, varken på dejtingmarknaden, i arbetslivet eller i sociala medier.

Tjejer är dock inte nöjda med en kille utseendemässigt är kring genomsnittet. Killen ska vara bättre än så, helst en 10 poängare. Lägg där till tjejers krav på allt annat som utbildning, yrke, lön etc.

kortfattat - som tjej kan du sitta i kassan på ICA och utseendemässigt vara en medelmåtta. Du kommer ändå med stor sannolikhet få gifta dig (med en kille som ser bra ut, har bra jobb, lön, utbildning etc), få barn, skaffa hus i Bromma, sommarställe i Spanien, få många vänner (IRL) och likes och följare i sociala medier.

Om du som kille sitter i kassan på ICA, även om du utseendemässigt är en 10 poängare, så kan du nog glömma allt det ovanstående. Och det kan du förmodligen göra även om du är högre upp i hierarkin också.

Senast redigerad av -squat- den 2020-09-19 klockan 14:06.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 14:10   #53
JusupWilkoszzzz
Registered User
 
JusupWilkoszzzzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2020
Inlägg: 3
haha Jusup....vilken löjlig tråd....
9 av 10 har ändå skev självbild och tror att de är bättre än vad de är, gäller lika mycket män som kvinnor..
JusupWilkoszzzz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 14:13   #54
Löpare
Registered User
 
Löpares avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 113
Vad klassificerar du som "stor sannolikhet"?

Rimligtvis finns det ju rätt få män som uppfyller det fetstilta och att vara en ytterst medelmåttig kvinna och med "stor" sannolikhet få en sån karl går inte ihop, det finns helt enkelt för många såna kvinnor och för få såna män.



Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Om man ska titta på forskningen så är dem flesta killar nöjda om de hittar en tjej som är utseendemässigt kring genomsnittet. Och de flesta killar tycker att dem allra flesta tjejer är genomsnittliga. Så utseende är sällan ett problem för dem flesta tjejer, varken på dejtingmarknaden, i arbetslivet eller i sociala medier.

Tjejer är dock inte nöjda med en kille utseendemässigt är kring genomsnittet. Killen ska vara bättre än så, helst en 10 poängare. Lägg där till tjejers krav på allt annat som utbildning, yrke, lön etc.

kortfattat - som tjej kan du sitta i kassan på ICA och utseendemässigt vara en medelmåtta. Du kommer ändå med stor sannolikhet få gifta dig (med en kille som ser bra ut, har bra jobb, lön, utbildning etc), få barn, skaffa hus i Bromma, sommarställe i Spanien, få många vänner (IRL) och likes och följare i sociala medier.

Om du som kille sitter i kassan på ICA, även om du utseendemässigt är en 10 poängare, så kan du nog glömma allt det ovanstående. Och det kan du förmodligen göra även om du är högre upp i hierarkin också.
Löpare är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 19:23   #55
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Haha, varsågod
Lätt 7/10, kanske mer:



Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg



På frågan; Nej, men jag peakar nog om 3-4 år. Åldras som ett vin enligt mina kompisar.
Men är inte tillräckligt ful ut för att avskräcka folk eftersom att det alltid kommer fram folk av alla slag (snygga som fula, unga som äldre) och frågar om hjälp när jag är ute och reser. Hinner oftast bara till Arlanda innan det börjar.

Muppaura kallar jag det.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Haha. Muppaura har nog fan jag också. Fast det yttrar sig mer i att alla som på nåt sätt kan betraktas som weirdos, galningar eller mentalt störda personer som träffar på mig alltid ska berätta sitt livs historia för mig och sitta och svamla om allt möjligt. Det slår aldrig fel.

On topic: Vette fan. På den övre halvan av skalan mellan ful och snygg i alla fall. Men definitivt inte fotomodellssnygg.
Jag har något liknande, kommer alltid mycket bättre överens med galningar än med normala människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
I mina ögon, ja, jag avskyr mitt utseende. Men det kanske bara är i just mitt huvud, som för många andra, då jag aldrig har haft problem på kvinnofronten, tvärtom.
Du är som jag fast tvärtom, jag tycker själv jag lätt är en 9-poängare, men det går uselt på kvinnofronten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Enklast vore om alla lade upp en bild på sig själva sen får man betygsätta
Jag har lagt upp massor bilder på forumet och blivit bedömd. Nästan alla tycker att jag är "varken snygg eller ful".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 21:22   #56
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Så är det. I spegeln ser man riktigt bra ut, men på ett foto ser man en häst.

Tyvärr är det som i fotot resten av världen ser en. I spegeln är man just spegelvänd mot verkligheten.
Vilket man får lösa genom att aldrig kolla i speglar eller ha ett extremt symmetriskt ansikte antar jag :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-19, 22:55   #57
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Om man ska titta på forskningen så är dem flesta killar nöjda om de hittar en tjej som är utseendemässigt kring genomsnittet. Och de flesta killar tycker att dem allra flesta tjejer är genomsnittliga. Så utseende är sällan ett problem för dem flesta tjejer, varken på dejtingmarknaden, i arbetslivet eller i sociala medier.

Tjejer är dock inte nöjda med en kille utseendemässigt är kring genomsnittet. Killen ska vara bättre än så, helst en 10 poängare. Lägg där till tjejers krav på allt annat som utbildning, yrke, lön etc.

kortfattat - som tjej kan du sitta i kassan på ICA och utseendemässigt vara en medelmåtta. Du kommer ändå med stor sannolikhet få gifta dig (med en kille som ser bra ut, har bra jobb, lön, utbildning etc), få barn, skaffa hus i Bromma, sommarställe i Spanien, få många vänner (IRL) och likes och följare i sociala medier.

Om du som kille sitter i kassan på ICA, även om du utseendemässigt är en 10 poängare, så kan du nog glömma allt det ovanstående. Och det kan du förmodligen göra även om du är högre upp i hierarkin också.
Vad är det för forskning?

Om jag får spåna fritt enligt någon typ av påhittad evolutionsteori så ja, kvinnor har antagligen högre krav på män än vad män har på kvinnor. Kvinnor letar efter en man som kan försörja dem och deras barn. Män letar efter en kvinna som kan föda deras barn. Punkt. Mycket längre än så vill inte mannen tänka, helst vill han inte ta hand om barnen själv, helst vill han kanske bara hitta ännu en kvinna att sprida sina gener med. En man kan skaffa nästan obegränsat med barn utan någon större ansträngning, medans en kvinna har en starkt begränsad förmåga att sprida sina gener och hon är oftast beroende av att någon annan försörjer henne under en längre tid varje gång hon får ett barn.

Så för en kvinna som har ett lågstatusyrke är det lättare att få en partner än vise versa, män bryr sig helt enkelt inte så mycket. Kvinnor ser hellre att deras potentielle partner åtminstone har en inkomst som kan försörja en familj. Gärna ska han förstås ha ett socialt nätverk / starka familjeband som kan bidra med support under barnens uppväxt. Eftersom hon har ett begränsat antal försök på sig att få en framgångsrik avkomma så kommer hon instinktivt söka efter någon med till synes starka gener = det vi definierar som snygg.
Det övriga du nämner har mer med vilken samhällsklass man kommer ifrån att göra tror jag. Är man själv uppväxt med villa, båt och sommarställe i Spanien så kommer man säkerligen att sträva efter det själv - det är ju det normala - och en man som då inte kan bidra till det känns hopplös och som ett steg ner från det normala. Kommer man däremot från en familj där mamma jobbade i kassan på Ica och pappa var arbetslös så lär kraven vara betydligt lägre.

Men ändå, så finns det gott om fula män som skaffar familj, inte sällan med en kvinna som är snyggare än de själva, gott om män utan utbildning med lågstatusyrke som skaffar familj. Och samtidigt blir kvinnorna mer och mer välutbildade i vårt land, 3 av 5 examinerade akademiker kommer nom en snar framtid vara kvinnor. Så teorierna går inte riktigt ihop med verkligheten. De enda som verkar ha svårt att hitta någon att bilda familj med är de som verkligen tror på dessa teorier - det är väl konstigt va?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-20, 00:43   #58
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Över medel med taskigt hårfäste och dubbelhaka
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)