Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-09-09, 21:29   #46
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
https://www.youtube.com/watch?v=5VKbruLeqhs

Svensk vinst för Fia Reisek i alla fall,
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 00:34   #47
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Devon har inget emot Kings move enligt hans senast upload iaf.

Men jäklar vad stark Devon är som lyckas matcha honom i ren styrka när han sitter i den positionen, pinnar honom fast att Todd gör så där.

Hur ska man egentligen bemöta kings move på bästa sätt?
Släppa upp och vänta tills Todd försöker komma upp för pressen och då trycka till?

Devon körde ju slut på sig själv när han försökte muskla genom.
Det bästa är att hålla sig så högt upp på handen som möjligt och sen vid tillfälle när personen har sin arm fullt uträtad och är i förlorarposition, hoppa upp och lägga axeln bakom handen och göra en press, helst utan att tappa handleden. Vilket är något som många åskådare inte har insikt i. Det främsta som sker med en kings move är att den som utför den får en fruktansvärt effektiv position att via remmen pronera sin hand. Handen hamnar liksom i ett mekaniskt effektivt läge samtidigt som den får stöd av remmen. Om någon gör så mot en så blir det jävligt svårt att förhindra att handleden viks bakåt när man försöker pressa. Men lyckas man trots allt hindra att handleden viks bak så är det bara att pressa och hoppas att man är stark nog. I Devons fall var han nog helt enkelt lite för svag i pressen för att kunna slå Todd. Det tror jag han själv kände och det är nog därför han är så ödmjuk efter förlusten. Det finns ju många andra som lyckats pressa genom Todd, både Trubin och Cyplenkov har ju gjort det det senaste året. Ja och Cadorette också i deras gräsliga 20 minuters match.

Jag har lite delade känslor gällande kings move. Jag tycker att man bör se över reglerna eftersom det tycks vara möjligt att spjärna sidan av underarmen på armbågskudden på WAL-borden. WAL-borden har större och mjukare kuddar än de traditionella WAF-borden. Med de traditionella borden går det inte att ”fuska” på samma sätt som det tycks gå att göra med WAL-borden.

Senast redigerad av David_wigren den 2018-09-10 klockan 00:36.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 06:54   #48
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 09:06   #49
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Bara för att man fastnade på lite klipp så dök lite svenska tjejer upp också i WAL. Minns när sara kom på tapeten men dessa ser ju lite mer down to earth ut tack och lov.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 11:15   #50
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Det bästa är att hålla sig så högt upp på handen som möjligt och sen vid tillfälle när personen har sin arm fullt uträtad och är i förlorarposition, hoppa upp och lägga axeln bakom handen och göra en press, helst utan att tappa handleden. Vilket är något som många åskådare inte har insikt i. Det främsta som sker med en kings move är att den som utför den får en fruktansvärt effektiv position att via remmen pronera sin hand. Handen hamnar liksom i ett mekaniskt effektivt läge samtidigt som den får stöd av remmen. Om någon gör så mot en så blir det jävligt svårt att förhindra att handleden viks bakåt när man försöker pressa. Men lyckas man trots allt hindra att handleden viks bak så är det bara att pressa och hoppas att man är stark nog. I Devons fall var han nog helt enkelt lite för svag i pressen för att kunna slå Todd. Det tror jag han själv kände och det är nog därför han är så ödmjuk efter förlusten. Det finns ju många andra som lyckats pressa genom Todd, både Trubin och Cyplenkov har ju gjort det det senaste året. Ja och Cadorette också i deras gräsliga 20 minuters match.

Jag har lite delade känslor gällande kings move. Jag tycker att man bör se över reglerna eftersom det tycks vara möjligt att spjärna sidan av underarmen på armbågskudden på WAL-borden. WAL-borden har större och mjukare kuddar än de traditionella WAF-borden. Med de traditionella borden går det inte att ”fuska” på samma sätt som det tycks gå att göra med WAL-borden.
Aha, tackar för infon, man får väl ändå ge Devon cred som tog sig igenom två gånger, sen var helt slut efter det uppenbarligen, men men.

Har inte WAL regler för axel under armbågen också vid kingsmove? Tycker det ser ut som Todds axel ligger under vid flera tillfällen.

Jag tycker det är skittråkigt att se på helt enkelt, men alldeles för dåligt insatt för att bedöma om det borde vara ok eller ej.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 11:38   #51
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Eftersom det appliceras armbågsfouls i WAF, så behöver vi inte direkt oroa oss så mycket för kingsmove
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 12:13   #52
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Kingsmove är armbrytningens motsvarighet till utrustnings-styrkelyft.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 13:17   #53
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Bara för att man fastnade på lite klipp så dök lite svenska tjejer upp också i WAL. Minns när sara kom på tapeten men dessa ser ju lite mer down to earth ut tack och lov.

"Kvinnan" som vann första matchen ser ut som en karl. Antagligen roidad.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 13:56   #54
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Aha, tackar för infon, man får väl ändå ge Devon cred som tog sig igenom två gånger, sen var helt slut efter det uppenbarligen, men men.

Har inte WAL regler för axel under armbågen också vid kingsmove? Tycker det ser ut som Todds axel ligger under vid flera tillfällen.

Jag tycker det är skittråkigt att se på helt enkelt, men alldeles för dåligt insatt för att bedöma om det borde vara ok eller ej.
WAL har regler som säger att axeln måste vara över kudden/bordet om man är i neutral eller förlorande position. Är man i vinnande position så är det ok att ha axeln under kudden/bordet. Och det känns som en rätt vettig regel eftersom det ibland händer att man hamnar under bordet med axeln med både en traditionell toproll och hook. Om man kollar på matcherna så följer Todd detta i alla förutom den sista matchen. Vet inte varför domaren inte sa åt honom eller foulade honom vid det läget. Istället så börjar han och Devons fru bråka om det mitt under matchen
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 13:59   #55
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Eftersom det appliceras armbågsfouls i WAF, så behöver vi inte direkt oroa oss så mycket för kingsmove
Nästa gång vi bryter ska jag bara köra Kings move mot dig

Dock så vet jag inte om jag vågar testa det mot din vänster. Där kan jag tänka mig att du har tillräckligt med power att göra illa en om man har lite otur.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 14:23   #56
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
En spontan tanke, om man bara vill lära sig grunderna i armbrytning för att kunna "fyllearmbryta ála ung pubertal man" utan att skada sig, hur går man tillväga då?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 14:52   #57
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Nästa gång vi bryter ska jag bara köra Kings move mot dig

Dock så vet jag inte om jag vågar testa det mot din vänster. Där kan jag tänka mig att du har tillräckligt med power att göra illa en om man har lite otur.
Som jag sa till Micke och Jimmie: så som kingsmove känns för er toppare, så känns post toproll för oss som gillar att bryta, varesig det är hook, press, vanlig top, etc. Så för mig är det ingen skillnad! Slyna som slyna men tycker definitivt vi borde testa iallafall, även om vi kanske inte borde göra det med fullt ös i början jag vill även öva lite pressar men då blir Micke nästan förbannad hehe.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 19:35   #58
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
En spontan tanke, om man bara vill lära sig grunderna i armbrytning för att kunna "fyllearmbryta ála ung pubertal man" utan att skada sig, hur går man tillväga då?
Det viktigaste är att lära sig varför folk bruter armen. I 99 % av fallen så är det för att de bryter på ett sätt som gör att det uppstår ett kraftigt vridmoment i överarmsbenet. Det är svårt att beskriva i text vad man bör och inte bör glra för att hamna i ”break arm position”. Det bästa är att youtuba efter armwrestling break arm position, så lär du hitta ett par klipp som beskriver det.

Men sen är det inte alla som lär sig att bryta på ett säkert sätt. För en del tar det ju verkligen flera år innan de bryter på ett säkert sätt.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 19:35   #59
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Som jag sa till Micke och Jimmie: så som kingsmove känns för er toppare, så känns post toproll för oss som gillar att bryta, varesig det är hook, press, vanlig top, etc. Så för mig är det ingen skillnad! Slyna som slyna men tycker definitivt vi borde testa iallafall, även om vi kanske inte borde göra det med fullt ös i början jag vill även öva lite pressar men då blir Micke nästan förbannad hehe.
Vem kallar du slyna, slyna?
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 19:39   #60
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Vem kallar du slyna, slyna?
Kom in på bordet så
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)