Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-03, 11:06   #61
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
kalla mig gärna bögig liksom men INTE pga tajtsen
Efter att du visat det där filmklippet?
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:07   #62
HerrM
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 138
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
jag är alltså en fullständig idiot? Välkommen till mitt gym där det är +15/16 på vinterhalvåret

hur definierar man "bara en motionär"?
Har man så kallt så kan väll ytterkläder vara på sin plats. Men det ser konstigt ut i normal rumstemperatur på kanske 22 grader där man dessutom svettas.

Jag tycker bara att det ser märkligt ut när man har träningsbälte vid normal träning utan att man har ryggproblem. Är det inte bättre att träna upp dom delarna helre än att ge externt stöd?
Samma sak med träningshandskar. Ser konstigt ut när någon står och kör hantelcurls med handskar.
Inga av dom på mitt gym som verkar ha bäst koll på vad dom håller på med har bälten eller handskar annat än vid vissa specifika tunga övningar (finns ett bälte hängandes för det).
Så det verkar mest vara en "modegrej" för dom som har det, hela tiden, oavsett övning.
HerrM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:10   #63
Fliptones
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 188
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
om du kollar lite på mina träningsvideos så ser du att jag också tränar i linne, dvs jag var ironisk bara "for the sake of the argument"

kalla mig gärna bögig liksom men INTE pga tajtsen
Haha, ok!
Fliptones är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:10   #64
NNIF
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 2 908
Citat:
Ursprungligen postat av HerrM Visa inlägg
Har man så kallt så kan väll ytterkläder vara på sin plats. Men det ser konstigt ut i normal rumstemperatur på kanske 22 grader där man dessutom svettas.

Jag tycker bara att det ser märkligt ut när man har träningsbälte vid normal träning utan att man har ryggproblem. Är det inte bättre att träna upp dom delarna helre än att ge externt stöd?
Samma sak med träningshandskar. Ser konstigt ut när någon står och kör hantelcurls med handskar.
Inga av dom på mitt gym som verkar ha bäst koll på vad dom håller på med har bälten eller handskar annat än vid vissa specifika tunga övningar (finns ett bälte hängandes för det).
Så det verkar mest vara en "modegrej" för dom som har det, hela tiden, oavsett övning.
vad är "normal" träning?
NNIF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:11   #65
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
om någon kör i enbart linne så skulle jag hellre se att den personen först och främst tog på sig ett par byxor
+1
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:11   #66
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
Vilken tramstråd det blev helt plötsligt...
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:11   #67
Kalliban
Registered User
 
Kallibans avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 741
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen Visa inlägg
Vilken tramstråd det blev helt plötsligt...
Det blev det redan efter första posten
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Wendler
I've found a direct correlation between being awesome and the uninhibited consumption of grilled cheese.
Kalliban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:24   #68
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Argumentet på att dra nära och att det skulle vara i vägen när man böjer faller ju en aning när man ser det här göras i världens mest baggy mjukisar:
Hade jag inte varit så lat hade jag lagt upp bilder på alla mina byxor som gått sönder både längs smalbenen av marklyft och i röven av djupa böjar. Visst, jättelösa byxor är säkert också ett alternativ, på samma sätt som helt naken eller trikå är det. Men då utmanar jag dig att hitta ett par byxor som är så lösa och ändå funkar när man är 169 cm lång, som jag. Det där med baggy funkar inte för mig. Då återstår trikå, naken eller tights.

Jag blir nästan sur på riktigt nu, du är ju ingen nybörjare som de flesta tightshatare här, du borde fatta bättre.
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:38   #69
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Skulle själv aldrig ha tights, är lite för blyg för det. Men stör mig inte om andra killar har det, och tycker det är väldigt snyggt på tjejer.

En brasklapp är dock att är en man utrustad med penis modell falukorv som inte får plats i kallingarna/boxershortsen utan måste hänga ut med benet så tycker jag inte att man skall ha tights. Det ser inte så trevligt ut. Visst, är man så lyckligt lottad är det väl kul att visa upp, men det är lite osmakligt iaf.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:39   #70
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Citat:
Ursprungligen postat av Loke Visa inlägg
Hade jag inte varit så lat hade jag lagt upp bilder på alla mina byxor som gått sönder både längs smalbenen av marklyft och i röven av djupa böjar. Visst, jättelösa byxor är säkert också ett alternativ, på samma sätt som helt naken eller trikå är det. Men då utmanar jag dig att hitta ett par byxor som är så lösa och ändå funkar när man är 169 cm lång, som jag. Det där med baggy funkar inte för mig. Då återstår trikå, naken eller tights.

Jag blir nästan sur på riktigt nu, du är ju ingen nybörjare som de flesta tightshatare här, du borde fatta bättre.
Jag har inget emot tights. Men jag tycker att det kan vara överdrivet när det ska motiveras med att det är det _enda_ plagget som det går att träna knäböj och marklyft _seriöst_ i.

Ett plagg som de flesta verkar ha missat helt är fotbollsbyxor. Tightare än andra träningsbyxor och stretchiga.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:49   #71
Johanss0n
Ett fel närmare rätt
 
Johanss0ns avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
jag missade en maxning en gång just pga mjukisar som "var i vägen", aldrig mer ska det bli ett problem tänkte jag! Vissa har en teknik där stången inte är såhär nära kroppen, samt inte har upptäck fördelarna med bara ben +puder blir som en helt ny övning som att böja i lyftarskor och pressa tungt med handledslindor!
Förstår att det finns en poäng om man är perfektionist, tycker dock inte det verkar värt besväret.

Hur går det med marklyftandet ifall du glömmer puder eller tights då?
Bara att vända och åka hem?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Fritösen Visa inlägg
tränade ben, ser helt efterblivet stört ut nu..
Johanss0n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:51   #72
NNIF
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 2 908
Citat:
Ursprungligen postat av Johanss0n Visa inlägg
Förstår att det finns en poäng om man är perfektionist, tycker dock inte det verkar värt besväret.

Hur går det med marklyftandet ifall du glömmer puder eller tights då?
Bara att vända och åka hem?
har hänt, då kör jag faktiskt något annat, eller kör rumänska marklyft eller liknande
NNIF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:57   #73
mij82
raggarballe
 
mij82s avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 300
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
handlar bärande av tights något om mode för de som påstår att de bär dem? Verkar mest vara en praktisk sak.
Nä, menar mer på folk som "böööl folk som har mössa/tights/linne/shorts/whatnot på gymmet är idioter !1oneonelolone!1!1".
__________________
rabiat extremfeminist
mij82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:59   #74
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av uuzimaki94 Visa inlägg
Är det "bögigt"? hur ser ni tjejer på det?
Nu är jag ju varken tjej eller bög, men uppskattar verkligen fina tightsben/rumpa på både tjejer å killar

Tränar själv alltid i tights när det handlar om böj/markträning. Oerhört funktionellt och det blir mycket lätt en vana. Har då aldrig fått nån negativ kommentar iaf
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 11:59   #75
NNIF
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 2 908
Citat:
Ursprungligen postat av mij82 Visa inlägg
Nä, menar mer på folk som "böööl folk som har mössa/tights/linne/shorts/whatnot på gymmet är idioter !1oneonelolone!1!1".
vad betyder bööl, whatnot och 1oneonelolone ?
NNIF är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)