Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-01-06, 09:15   #11311
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Motiverande att läsa om din träning då vi har identisk längd, axelbredd, midja, muskelbukar etc. Har hittat en livsstil som är opti för mig; tidig sänggång, 4000 kcal, simpla övningar åå gymmet. Går upp 1-2 kg per år av detta och håller samma form (ca 12 %). Har du provat ett liknande upplägg eller finner du det mer lönsamt att gå upp så pass mycket som du gör?
Inspirerande! Din livsstil låter väldigt främjande för optimala resultat. Jag har gått upp ca 1 kg/år de senaste 5-10 åren av konsekvent träning och är väldigt nöjd med det. Håller mig också alltid i rimlig form runt 9-12% förutom när jag shreddar ner till 6-7% kroppsfett vilket är 1-3 gånger per år. Som svar på din fråga så var det var en intressant och lärorik upplevelse att gå upp till 11,5% kroppsfett och 91-92kg i år. Men jag kommer aldrig göra det igen. Det är som att gräva ett djupt hål och det blir svårare och svårare att ta sig ur det. Jag la ju som sagt på mig 2-3kg fettfri massa tack vare ändringen i träningsstimuli och kaloriöverskott men jag hade nog hellre tagit 1-2 år längre på mig att göra det och hållt mig i form hela året istället. Jag är ingen "byggare" som behöver ta mig igenom extrema faser av off-season och överskott för att vara bättre på nästa tävling (eftersom jag inte tävlar mot någon annan än mig själv). Mitt mål är bara att ha en väl fungerande fysik och hålla mig i en form som jag tycker är rimlig året om.

Och är var jag kommer göra detta året och i fortsättningen. Consistency > Intensity.

Peakade dagsformen i mellandagarna. Uttorkad AF efter 2-3 nätters jobbande i Bangkoks nattliv. Vägde in på 86,5kg innan jag åkte hemifrån och här väger jag drygt 84,3kg här. Fortsatte faktiskt komma i bättre och bättre form när jag anlänt på destinationen. Vilket är jävligt opti med tanke på förutsättningarna!

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Träffade en kompis på gymmet och drog en photosh00t i optiljus


Joe Aesthetics (@joesthetics) är grymt mycket större än mig; bilderna gör inte honom rättvisa. Jag är ett par centimeter längre än honom och han väger 100kg jmf med mina 85kg på 183cm. Han armar är lika stora som mina ben och ryggen är i tjocklek som en jävla tegelvägg. Väldigt trevlig kille för övrigt!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 22:43   #11312
Aristocrat
Registered User
 
Aristocrats avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 58
1 vecka till deff nu! Längtar redan. Inga konstigheter utan inleder med 500kcal underskott under intermittent fasta. Invägning lär bli runt 77-77,5 176cm lång

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
__________________
The only way is up
Aristocrat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 11:11   #11313
Lawliet
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 53
Efter drygt 2 veckors balans så börjar jag idag nu med att aktivt deffa igen. Har inte lyckats att dra ner på intensitet / volym av träningen som planerat, utan det blev snarare mer då jag kände mig ännu mera fylld av energi.

Trots ett antagligen rätt så slitet nervsystem, och någon form av överbelastningsskada i höger underarm, lyckades jag bänka märkbart högre vikt jämfört med innan min period på balans. Så jag känner mig redo för att börja deffa ner mig på de lägre nivåerna av bf%.
Min deload av träningsintensitet och volym som jag vet behövs ska jag försöka få in nu på något sätt. När jag tittar tillbaka på hur jag brukar få en detta så blir det alltid i samband med att jag drar på mig någon förkylning eller liknande, och då naturligt får ett break från gymmandet en liten period. Men jag har hållt mig helt friskt väldigt länge nu.
Jag har helt enkelt väldigt svårt att stå emot att ta mig till gymmet varje dag, och sedan köra rätt så hårt varje pass. Jag tycker att det är så tillfredsställande.. Men om inte känningarna i underarmen ger med sig snart så har jag dock en konkret aneldning att dra ner på push/pull åtminstone
Lawliet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 00:07   #11314
Chilihot
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Inspirerande! Din livsstil låter väldigt främjande för optimala resultat. Jag har gått upp ca 1 kg/år de senaste 5-10 åren av konsekvent träning och är väldigt nöjd med det. Håller mig också alltid i rimlig form runt 9-12% förutom när jag shreddar ner till 6-7% kroppsfett vilket är 1-3 gånger per år. Som svar på din fråga så var det var en intressant och lärorik upplevelse att gå upp till 11,5% kroppsfett och 91-92kg i år. Men jag kommer aldrig göra det igen. Det är som att gräva ett djupt hål och det blir svårare och svårare att ta sig ur det. Jag la ju som sagt på mig 2-3kg fettfri massa tack vare ändringen i träningsstimuli och kaloriöverskott men jag hade nog hellre tagit 1-2 år längre på mig att göra det och hållt mig i form hela året istället. Jag är ingen "byggare" som behöver ta mig igenom extrema faser av off-season och överskott för att vara bättre på nästa tävling (eftersom jag inte tävlar mot någon annan än mig själv). Mitt mål är bara att ha en väl fungerande fysik och hålla mig i en form som jag tycker är rimlig året om.

Och är var jag kommer göra detta året och i fortsättningen. Consistency > Intensity.

Peakade dagsformen i mellandagarna. Uttorkad AF efter 2-3 nätters jobbande i Bangkoks nattliv. Vägde in på 86,5kg innan jag åkte hemifrån och här väger jag drygt 84,3kg här. Fortsatte faktiskt komma i bättre och bättre form när jag anlänt på destinationen. Vilket är jävligt opti med tanke på förutsättningarna!
Var kan man köpa såna träningsbrallor?
__________________
https://friaordet.org
Chilihot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-31, 06:49   #11315
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Blir mer o mer frustrerad när jag väger mig just nu. Jag har från att i november/december tränat väldigt ofrekvent styrketräning till att träna nästan exakt 4ggr i veckan hela januari(upper lower pass). (har även börjat ta kreatin igen). Men även hållt igång med fotboll och racketsporter 3-5ggr i veckan. Ligger på lite underskott/balans för att jag haft problem med energin under träningen. Jag känner att jag borde tappat lite i vikt under den här tiden men istället har jag gått upp från 80 till ungefär 82. Samtidigt känner jag hur jag ser bättre ut i spegeln och fått dra åt skärp jag har mer.

Jag misstänker att kreatinet och styrketräningen som har ökat har gjort så jag kanske tappar lite fett men ändå gått upp vikt totalt (för det ser ut så på kroppen). Att jag även inte bara borde stirra mig blind på vikten. Men otroligt störigt när jag känner att jag har svårt att sänka kalorierna och även orka i träningen men jag går inte neråt i vikt... utan ökar istället...

Jag tycker alltid det är så mycket lättare att gå ner i vikt när jag inte kör någon kondition alls, men jag vill inte sluta med det heller. Vet inte riktigt hur jag ska få till det här...
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-31, 12:03   #11316
Lawliet
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Blir mer o mer frustrerad när jag väger mig just nu. Jag har från att i november/december tränat väldigt ofrekvent styrketräning till att träna nästan exakt 4ggr i veckan hela januari(upper lower pass). (har även börjat ta kreatin igen). Men även hållt igång med fotboll och racketsporter 3-5ggr i veckan. Ligger på lite underskott/balans för att jag haft problem med energin under träningen. Jag känner att jag borde tappat lite i vikt under den här tiden men istället har jag gått upp från 80 till ungefär 82. Samtidigt känner jag hur jag ser bättre ut i spegeln och fått dra åt skärp jag har mer.

Jag misstänker att kreatinet och styrketräningen som har ökat har gjort så jag kanske tappar lite fett men ändå gått upp vikt totalt (för det ser ut så på kroppen). Att jag även inte bara borde stirra mig blind på vikten. Men otroligt störigt när jag känner att jag har svårt att sänka kalorierna och även orka i träningen men jag går inte neråt i vikt... utan ökar istället...

Jag tycker alltid det är så mycket lättare att gå ner i vikt när jag inte kör någon kondition alls, men jag vill inte sluta med det heller. Vet inte riktigt hur jag ska få till det här...
Att introducera kreatin, samt mer frekvent styrketräning kommer definitivt att öka din fettfria massa och vikt. Du kommer lagra in mer ATP i musklerna pga kreatin. Själv ökade jag över ett kilo på bara kreatin. Dina muskler kommer även anpassa sig till den ökade nivån av styrketräning och utöka sina glykogenlager och jag vet inte vad allt annat, men det visar sig också på vågen. Dessutom så är det möjligt att du kan ha lagt på dig en del ren muskelmassa också.
Alla dessa effekter på din vikt kommer snart att avta. Och ligger du på kcal-underskott kommer du sakta men säkert att börja gå ner i vikt igen.
Lawliet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-02, 16:39   #11317
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Nytt år - Bara att börja om igen :)

Förkylning+Nageltrång+kolhydrater ledde till 100 kg+ vikt 25:e januari:


Fastade iaf 32h & vägde 98,3 kg 31:a Januari:


Fastade nyss 36h & vägde 94,5 kg innan måltiden. Inget bildbevis dock, mitt ord för det får duga. Vet att iaf 48h fasta är att föredra framför kortare sådan i regel, men jag lever på makrillfilé & ägg atm, så tror min relativt ketogena kosthållning i övrigt gör kortare fasteperioder mer värda än brukligt/forskarstudie-resultat-kutym.

Vill förövrigt minska kroppsvikten utav hälsomässiga skäl, har inte den adekvata kardiovaskulära förmågan för att korrekt syresätta all den här massan. Min tankeförmåga är typ som högst på dass med båda benen bortdomnade, mer syre för resten utav kroppen. Mina fötter har sedan urminnestider alltid varit samma temperatur som isklampar. Vilken hjärtåkomma inväntar att ta ens liv om tårna ofta har en tendens att inta en lila nyans nu igen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-02, 23:29   #11318
Chilihot
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Förkylning+Nageltrång+kolhydrater ledde till 100 kg+ vikt 25:e januari:


Fastade iaf 32h & vägde 98,3 kg 31:a Januari:


Fastade nyss 36h & vägde 94,5 kg innan måltiden. Inget bildbevis dock, mitt ord för det får duga. Vet att iaf 48h fasta är att föredra framför kortare sådan i regel, men jag lever på makrillfilé & ägg atm, så tror min relativt ketogena kosthållning i övrigt gör kortare fasteperioder mer värda än brukligt/forskarstudie-resultat-kutym.

Vill förövrigt minska kroppsvikten utav hälsomässiga skäl, har inte den adekvata kardiovaskulära förmågan för att korrekt syresätta all den här massan. Min tankeförmåga är typ som högst på dass med båda benen bortdomnade, mer syre för resten utav kroppen. Mina fötter har sedan urminnestider alltid varit samma temperatur som isklampar. Vilken hjärtåkomma inväntar att ta ens liv om tårna ofta har en tendens att inta en lila nyans nu igen?
Fasta i 36 utan att äta något alls? Blev du inte grinig?
__________________
https://friaordet.org
Chilihot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 18:38   #11319
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Chilihot Visa inlägg
Fasta i 36 utan att äta något alls? Blev du inte grinig?
Jag tar ut min grinighet genom att skriva pessimistiska inlägg på Sweclockers. Jag har även märkt att "grinighet"/bitterhet främst framkallas i möte med andra människor. Tror fasta är lättare på psyket även på sub <30 gram kolhydrater om dagen kosthållning "de dagar man äter". Var väl en vecka nu sedan jag tryckte i mig ett halvt kilo choklad senast osv. Tror jag är relativt keto-anpassad vid det här laget. Känner mig aldrig någonsin hungrig. Blir mer energilös främst vid brist på ägg/makrillfilé aka fasta.

Starkt svart kaffe & mineralsalt strött på tungan/pytte lite i allt vatten man dricker under "fasta" ger ökad energi dock/mindre apati!

Jag "försöker dock inte ens" när jag fastar just nu dock. 1 vecka utan kolhydrater & man är inte hungrig längre. Jag tror jag skall övergå till 1 måltid om dagen aka "24h fasta" dock. Har mediciner jag "måste"/bör inta, så purist fastan avbryts ju något iaf. Folk som inte "purist-fastar" tror jag typ t.o.m. har kokosolja(/& smör?(?)) i sitt kaffe på fastemorgonar. "Bulletproff-coffee-TradeMark" - konceptet. Tycker det låter sketchy, no ty.

Jag är mästaren utav jojo-vikt:
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2020-02-04 klockan 18:43.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-05, 11:33   #11320
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Chilihot Visa inlägg
Var kan man köpa såna träningsbrallor?
Hans eller mina?

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Formen börjar skärpa sig.



har fokuserat på att bygga upp överkroppen med frekvens och volym i snart 4 år nu och det börjar ta sig.
Dag 6/18 på minicut. Formtoppning inför event den 14-16 februari.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-07, 19:01   #11321
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Det tar sig:
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-09, 15:49   #11322
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
91,6 kg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2020-02-09 klockan 15:51.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 14:30   #11323
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
91,3 kg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 14:40   #11324
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Morgonvikt: 90,7 kg

Citat:
Ursprungligen postat av gbgpowwer Visa inlägg
Hej jag skall göra nånting som dom flesta inte skulle klara av. Jag sliter inte ut mig det är pauser mellan allting. Mina ben klarar det. Mycket här i livet är individuellt. Jag skall gå från 110 kg-95 kg 173 cm 24 år. på 2,5 veckor. Muskulös i grunden.

Skriv inte det du gör är omöjligt. Jag äter 800 kalorier om dagen. Samt har tänkt springa 2,5 mil vilket blir 17,5 mil i veckan. Jag har räknat ut att det blir en viktnedgång på 5 kg i veckan.

Jag såg mer respektabel ut i ansiktet när jag vägde 95 kg. Vilka positiva effekter lär jag i sådana fall uppleva när jag nått 95 kg?

mvh
Låter lätt som en plätt, go 4 it! Skippa springandet dock.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 10:51   #11325
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Gick och vägde mig i morse, 3 gånger på samma plats, 75,0 varje gång. Gick och drack en halvliter vatten och vägde mig igen, 74,6

Får man tåla sånt från billiga personvågar eller är min våg sönder?
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)