Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-05-27, 10:31   #11386
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Varför fastar du så länge, broder? Är det någon ny trend?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 12:07   #11387
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Varför fastar du så länge, broder? Är det någon ny trend?
Hade tråkigt & levde på Vesuvio med kebab aka kebabpizza med skinka där ett tag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 13:29   #11388
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Har inte ätit på 142 timmar, men tycker det går lite småsegt.
Tänkte testa absolut torr fasta & inte dricka vatten eller komma i kontakt med någon vätska till på fredag lunch tror jag?
Ursäkta att jag kanske trampar dig på tårna men det där låter inte sunt nånstans. Vad har du för mål med detta?
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 14:27   #11389
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Ursäkta att jag kanske trampar dig på tårna men det där låter inte sunt nånstans. Vad har du för mål med detta?
Blir kebabtallrik buffé till lunch på fredag var det väl tänkt? Pizzeria Verona har episk vitlökssås här i Sala.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 20:19   #11390
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 612
Det går trögt. Resan började på 82 kg och ligger nu kring 72. Beräknat utifrån tidigare mätningar att jag behöver gå ned till 66 för att hamna på 7-8 % BF. I början av dieten ganska mjuk och fin nedåtgående trend. Ju längre dieten fortgått desto mer börjar vikten svänga kraftigt från dag till dag. Även mindre mängder ökade kalorier gör att vikten skjuter toppar. Äter idag ca 1700 kcal. Nästan uteslutande protein, blivit som en PSMF. Tränar tre helkroppspass och tre LISS-pass i veckan. Går trots det ner väldigt långsamt. För att komma i mål i rimlig tid har jag bestämt mig för att köra fyra veckor helt utan refeed. Om jag märker att jag inte kommer nå målet kommer jag att köra en total PSMF sista 10 dagarna med bara protein. Märker jag att det ändå inte går kommer jag nog de sista dagarna experimentera med en total fasta i ett eller två dygn.

Har i princip inte tappat någon styrka alls på hela dieten vilket är fantastiskt. Tyvärr är det länge sedan jag såg någon visuell förändring, trots att vikten fortsätter nedåt och styrkan består. Det är märkligt och frustrerande. Jag antar att jag har stora fettdepåer (förmodligen nedre ryggen och höfterna) där det kan tas mycket fett utan att det visuella intrycket förändras.
Bifogade bilder
Filtyp: png vikten.png (26.7 KB, 0 visningar)

Senast redigerad av Bandid0 den 2020-05-27 klockan 20:21.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 05:38   #11391
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 06:17   #11392
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Det går trögt. Resan började på 82 kg och ligger nu kring 72. Beräknat utifrån tidigare mätningar att jag behöver gå ned till 66 för att hamna på 7-8 % BF. I början av dieten ganska mjuk och fin nedåtgående trend. Ju längre dieten fortgått desto mer börjar vikten svänga kraftigt från dag till dag. Även mindre mängder ökade kalorier gör att vikten skjuter toppar. Äter idag ca 1700 kcal. Nästan uteslutande protein, blivit som en PSMF. Tränar tre helkroppspass och tre LISS-pass i veckan. Går trots det ner väldigt långsamt. För att komma i mål i rimlig tid har jag bestämt mig för att köra fyra veckor helt utan refeed. Om jag märker att jag inte kommer nå målet kommer jag att köra en total PSMF sista 10 dagarna med bara protein. Märker jag att det ändå inte går kommer jag nog de sista dagarna experimentera med en total fasta i ett eller två dygn.

Har i princip inte tappat någon styrka alls på hela dieten vilket är fantastiskt. Tyvärr är det länge sedan jag såg någon visuell förändring, trots att vikten fortsätter nedåt och styrkan består. Det är märkligt och frustrerande. Jag antar att jag har stora fettdepåer (förmodligen nedre ryggen och höfterna) där det kan tas mycket fett utan att det visuella intrycket förändras.
Ser stabilt ut. refeed är i min erfarenhet inget att pyssla med. Fyller liksom ingen funktion annat än att man riskerar ett steg tillbaka. Ett eller två dygns fasta kommer inte bränna bort det sista fettet, det kommer bara göra matsmältningssystemet och glykogendepåerna tomma. Gäller att gå ner långsamt och bara i fett och för att sedan kunna ligga på en låg fettprocent under en längre tid.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 07:20   #11393
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Blir kebabtallrik buffé till lunch på fredag var det väl tänkt? Pizzeria Verona har episk vitlökssås här i Sala.
Behöver du fasta i 142 timmar för att äta en kebabtallrikbuffé? Du lär väl inte kunna äta särskilt mkt efter så lång fasta ändå. Eller du kanske trollar? Jag är för trög för att fatta isf.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 09:42   #11394
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Behöver du fasta i 142 timmar för att äta en kebabtallrikbuffé? Du lär väl inte kunna äta särskilt mkt efter så lång fasta ändå. Eller du kanske trollar? Jag är för trög för att fatta isf.
Blir ju Aros Special/kebabpizza med skinka/Vesuvio med kebab/Gustafskorvs hästkötts ostsmörgåsar i helgen också!!1 Finns doggy bag om man inte skulle orka allt trots 2 timmars ätande, men har aldrig hänt i värdshistorien förut så förstår inte vad lite fastande skulle göra för skillnad?

Tror jag avbryter torrfastan nu dock, skall duscha & handla typ pre-kebab yoghurt. 85,4 kg landade slutvikten på. Tog ett par snabba dagsformbilder iaf!



__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 15:29   #11395
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Det går trögt. Resan började på 82 kg och ligger nu kring 72. Beräknat utifrån tidigare mätningar att jag behöver gå ned till 66 för att hamna på 7-8 % BF. I början av dieten ganska mjuk och fin nedåtgående trend. Ju längre dieten fortgått desto mer börjar vikten svänga kraftigt från dag till dag. Även mindre mängder ökade kalorier gör att vikten skjuter toppar. Äter idag ca 1700 kcal. Nästan uteslutande protein, blivit som en PSMF. Tränar tre helkroppspass och tre LISS-pass i veckan. Går trots det ner väldigt långsamt. För att komma i mål i rimlig tid har jag bestämt mig för att köra fyra veckor helt utan refeed. Om jag märker att jag inte kommer nå målet kommer jag att köra en total PSMF sista 10 dagarna med bara protein. Märker jag att det ändå inte går kommer jag nog de sista dagarna experimentera med en total fasta i ett eller två dygn.

Har i princip inte tappat någon styrka alls på hela dieten vilket är fantastiskt. Tyvärr är det länge sedan jag såg någon visuell förändring, trots att vikten fortsätter nedåt och styrkan består. Det är märkligt och frustrerande. Jag antar att jag har stora fettdepåer (förmodligen nedre ryggen och höfterna) där det kan tas mycket fett utan att det visuella intrycket förändras.
Ser ut som att du legat på kroniskt underskott alldeles för länge. Du behöver en längre period av energibalans eller svagt överskott för att komma förbi din plattå. Vi snackar 4 veckor eller mer. Har du haft refeeds i dina mikrocykler eller endast diet-breaks? Vad uppskattar du att du har för %bf i dagsläget?
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 18:24   #11396
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Ser ut som att du legat på kroniskt underskott alldeles för länge. Du behöver en längre period av energibalans eller svagt överskott för att komma förbi din plattå. Vi snackar 4 veckor eller mer. Har du haft refeeds i dina mikrocykler eller endast diet-breaks? Vad uppskattar du att du har för %bf i dagsläget?
Hade refeed varannan vecka i början och någonstans kring mitten en gång i veckan.

Uppskattar BF till 11-12 % nu men det är jättesvårt. Ska göra en mätning för att ha någonting att gå på. Styrkan finns fortfarande men jag har börjat känna mig oerhört sliten mentalt.

Kanske får acceptera att det behövs en ännu längre paus än två veckor och sedan ta nya tag till hösten.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 18:52   #11397
Chilihot
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Det går trögt. Resan började på 82 kg och ligger nu kring 72. Beräknat utifrån tidigare mätningar att jag behöver gå ned till 66 för att hamna på 7-8 % BF. I början av dieten ganska mjuk och fin nedåtgående trend. Ju längre dieten fortgått desto mer börjar vikten svänga kraftigt från dag till dag. Även mindre mängder ökade kalorier gör att vikten skjuter toppar. Äter idag ca 1700 kcal. Nästan uteslutande protein, blivit som en PSMF. Tränar tre helkroppspass och tre LISS-pass i veckan. Går trots det ner väldigt långsamt. För att komma i mål i rimlig tid har jag bestämt mig för att köra fyra veckor helt utan refeed. Om jag märker att jag inte kommer nå målet kommer jag att köra en total PSMF sista 10 dagarna med bara protein. Märker jag att det ändå inte går kommer jag nog de sista dagarna experimentera med en total fasta i ett eller två dygn.

Har i princip inte tappat någon styrka alls på hela dieten vilket är fantastiskt. Tyvärr är det länge sedan jag såg någon visuell förändring, trots att vikten fortsätter nedåt och styrkan består. Det är märkligt och frustrerande. Jag antar att jag har stora fettdepåer (förmodligen nedre ryggen och höfterna) där det kan tas mycket fett utan att det visuella intrycket förändras.
Får man fråga din längd?
Chilihot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 17:18   #11398
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471


Med åren sen mitten på gymnasiet har man lagt på sig några kilon oönskad späck. Har varit rätt så rundare och mjukare än vad jag har varit bekväm med även om magen har varit rätt så platt. Dessvärre får jag hamsterkinder väldigt snabbt trots konturer på magen. Försökte efter studenten förra sommaren att bli av med det men det gick rätt dåligt med ganska mycket alkohol och svårigheter att styrketräna då man jobbade heltid (är en chock. Njut av gymnasiet medan ni kan )

Gjorde ett nytt försök i början på maj. Startvikt 77,4 kg den 3de maj, 170cm kort. Nu efter knappt fyra veckor svävar jag runt 74 kg. Notera att jag inte vägde mig första två veckorna. Som många andra är bekanta med upptäcker man att man behöver deffa mycket längre än vad man tänkte sig i början för att bli så hård som man tänkte sig så jag kör på två veckor till. Det har gått väldigt bra denna gång och jag tror att mycket beror på att jag pluggar hemifrån och att man inte deltar i så många sociala aktiviteter längre, både p.g.a. pandemin och tentaperiod.

Äter idag ca 1600 kcal med en uppskattad TDEE på 2400 (tentaperiod, stillasittande). Trackar 1400 kcal, resten rätt mycket grönsaker som jag inte väger + omega 3. Grönsaker är verkligen guds gåva till mänskligheten. Jag förstår mig inte längre hur folk frivilligt går runt hungriga under dietande när snabbköpen är fyllda med frysta grönsaker. För mig som aldrig åt grönsaker under barndomen måste jag fortfarande påminna mig själv vid varje måltid att ha med en portion av grönsaker. Samma med vatten.

Runt 150g protein, 40g fett och resten kolisar fördelat på två lagade mål och två shakes. Jag har noll aptit framtill lunch och skulle gärna fasta fram till dess då jag nästan tvingar i mig en shake på morgonen. Men jag nojar väldigt mycket om att jag tappar muskler när jag inte äter från 8 på kvällen till 12 på dagen.

Tränar 5 gånger i veckan. Just nu tresplit men har en förkärlek för helkropp varje dag som jag kört senaste två åren. Ofrivilliga refeed 1-2 gånger i veckan men brukar hamna runt kaloribalans de dagarna. Magen har knappt förändrats däremot har jag tappat väldigt mycket på rumpan som jag måste börja fokusera på då den ser helt outvecklad ut jämfört med quads och hamstrings. Ansiktet har blivit en hel del smalare också.

Tldr det går bra.
__________________
JOURNAL

Senast redigerad av DerImperator den 2020-05-31 klockan 17:20.
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 18:36   #11399
Andregood
Registered User
 
Andregoods avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 17
nere från 121 till lean 112
Andregood är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 07:29   #11400
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg


Med åren sen mitten på gymnasiet har man lagt på sig några kilon oönskad späck. Har varit rätt så rundare och mjukare än vad jag har varit bekväm med även om magen har varit rätt så platt. Dessvärre får jag hamsterkinder väldigt snabbt trots konturer på magen. Försökte efter studenten förra sommaren att bli av med det men det gick rätt dåligt med ganska mycket alkohol och svårigheter att styrketräna då man jobbade heltid (är en chock. Njut av gymnasiet medan ni kan )

Gjorde ett nytt försök i början på maj. Startvikt 77,4 kg den 3de maj, 170cm kort. Nu efter knappt fyra veckor svävar jag runt 74 kg. Notera att jag inte vägde mig första två veckorna. Som många andra är bekanta med upptäcker man att man behöver deffa mycket längre än vad man tänkte sig i början för att bli så hård som man tänkte sig så jag kör på två veckor till. Det har gått väldigt bra denna gång och jag tror att mycket beror på att jag pluggar hemifrån och att man inte deltar i så många sociala aktiviteter längre, både p.g.a. pandemin och tentaperiod.

Äter idag ca 1600 kcal med en uppskattad TDEE på 2400 (tentaperiod, stillasittande). Trackar 1400 kcal, resten rätt mycket grönsaker som jag inte väger + omega 3. Grönsaker är verkligen guds gåva till mänskligheten. Jag förstår mig inte längre hur folk frivilligt går runt hungriga under dietande när snabbköpen är fyllda med frysta grönsaker. För mig som aldrig åt grönsaker under barndomen måste jag fortfarande påminna mig själv vid varje måltid att ha med en portion av grönsaker. Samma med vatten.

Runt 150g protein, 40g fett och resten kolisar fördelat på två lagade mål och två shakes. Jag har noll aptit framtill lunch och skulle gärna fasta fram till dess då jag nästan tvingar i mig en shake på morgonen. Men jag nojar väldigt mycket om att jag tappar muskler när jag inte äter från 8 på kvällen till 12 på dagen.

Tränar 5 gånger i veckan. Just nu tresplit men har en förkärlek för helkropp varje dag som jag kört senaste två åren. Ofrivilliga refeed 1-2 gånger i veckan men brukar hamna runt kaloribalans de dagarna. Magen har knappt förändrats däremot har jag tappat väldigt mycket på rumpan som jag måste börja fokusera på då den ser helt outvecklad ut jämfört med quads och hamstrings. Ansiktet har blivit en hel del smalare också.

Tldr det går bra.
Regelbunden styrketräning plus tillräckligt proteinbehov så tappar du inte muskler även vid "längre" fasta. Jag kör 20 tim fasta, bryter fastan med en proteinshake sen 1-2 stora måltider för att bli riktigt knökamätt. Har inte disciplinen att sprida ut måltiderna på hela dagen. Då går jag konstant runt och är hungrig.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)