Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-21, 10:51   #2836
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Hittade äntligen ordet jag sökt efter under hela den här "debatten" om Eddie vs Thor: standardiserad. Marklyftet inom strongman är inte standardiserat
Är också lite kul att när Eddie drog 465kg med elephant bar på Arnold 2016 så räknade både han och Colin Bryce det som ett nytt världsrekord i marklyft och en förbättring från hans gamla rekord på 463kg med deadlift bar och dräkt. Men när någon annan nu försöker dra världsrekord med elephant bar så ska det helt plötsligt inte räknas...
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 11:01   #2837
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Är också lite kul att när Eddie drog 465kg med elephant bar på Arnold 2016 så räknade både han och Colin Bryce det som ett nytt världsrekord i marklyft och en förbättring från hans gamla rekord på 463kg med deadlift bar och dräkt. Men när någon annan nu försöker dra världsrekord med elephant bar så ska det helt plötsligt inte räknas...
Är det sant? Det hade jag glömt. Ja, man vet ju hur det kommer låta när han blir intervjuad i någon pod eller YT-kanal och Thor har dragit 501 kg med elephant bar. Ett försök att låta ödmjuk samtidigt som han tar ned prestationen: "listen mate, 501 kg is huge. Big ups to Thor, great work. But it's a wr on the elephant bar, not on the deadlift. This bar whips so much that it decreases the range of motion greatly and therefore makes the lift easier. Once again, great work by Thor, but he needs to come and do it on a deadlift bar. If he does that I'm the first to gratulate him.". Ett citat man kan se framför sig? Om man då väger in de saker som vi har tagit upp i tråden som han har sagt förut så blir det helt skevt och väldigt mycket dubbelmoral.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 12:00   #2838
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Är också lite kul att när Eddie drog 465kg med elephant bar på Arnold 2016 så räknade både han och Colin Bryce det som ett nytt världsrekord i marklyft och en förbättring från hans gamla rekord på 463kg med deadlift bar och dräkt. Men när någon annan nu försöker dra världsrekord med elephant bar så ska det helt plötsligt inte räknas...
Menar du det här?



Såg ju superlätt ut med elephant bar
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 12:52   #2839
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Jag tippar att Thor vinner och Mateuz kommer 2. Om Licis kommer igång lite mer och gör en jämnbra tävling så kanske han kan ta 3:e plats. Annars kniper Novikov den. Resten är jag osäker på....beror på vilken form de är i och hur skadefria.

1. Thor
2. Mateuz
3. Licis/Novikov

Hur tippar ni?
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 13:24   #2840
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Lång vetenskaplig utläggning
+1 på allt du säger här


Såg ni Brian S senaste film när han tränade med Rob Kearny?

Brian är verkligen inte med i matchen i marklyft längre, 370kg medräknat med gummiband i toppen, så kanske 350 i botten , såg inte lätt ut.

Han kanske inte är toppad och allt sådär men var längesedan han gjorde några fantastiska resultat tyvärr.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 20:33   #2841
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Är det sant? Det hade jag glömt. Ja, man vet ju hur det kommer låta när han blir intervjuad i någon pod eller YT-kanal och Thor har dragit 501 kg med elephant bar. Ett försök att låta ödmjuk samtidigt som han tar ned prestationen: "listen mate, 501 kg is huge. Big ups to Thor, great work. But it's a wr on the elephant bar, not on the deadlift. This bar whips so much that it decreases the range of motion greatly and therefore makes the lift easier. Once again, great work by Thor, but he needs to come and do it on a deadlift bar. If he does that I'm the first to gratulate him.". Ett citat man kan se framför sig? Om man då väger in de saker som vi har tagit upp i tråden som han har sagt förut så blir det helt skevt och väldigt mycket dubbelmoral.
Ja precis ungefär så kommer hans svar vara om Thor drar 501kg. Tror det handlar om att Eddie också samarbetar med Giants Live som konkurrerar med Arnold's om att vara de som håller tävlingen där nya världsrekord görs i marklyft. Även om Eddie & Giants Live först räknade 465kg med elefantstång som nytt WR i mark alla kategorier ändrade de sig lagom till World Deadlift Champs 2016 och menade då att 463kg fortfarande var gällande rekord.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 20:35   #2842
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Menar du det här?

Såg ju superlätt ut med elephant bar
Ja exakt menade det lyftet. Han var inte i närheten av 500kg med elephant bar, sen vet man såklart inte om mer träning med den stången hade hjälpt till.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 21:09   #2843
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Benedikts lyft kommer fortfarande något av de snyggaste. Det där femhundra tramset med massa utrustning är bara fjantigt. Hoppas Benedikt gör comeback och gör ett snyggt lyft till innan han lägger av.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 00:01   #2844
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224


Sveriges Starkaste Man 1997, denna fanns på youtube tidigare men togs bort så jag laddade upp den igen. Har själv bara tillgång till SSM 97,99 och 00. Vore kul om någon har inspelningar från resterande år det sändes.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 08:21   #2845
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg


Sveriges Starkaste Man 1997, denna fanns på youtube tidigare men togs bort så jag laddade upp den igen. Har själv bara tillgång till SSM 97,99 och 00. Vore kul om någon har inspelningar från resterande år det sändes.
Gillar hur alldagliga folk var på strongman förr, som om någon typ vinkat in en lastbilschaufför ifrån E4an och bett han komma in och lyfta en sten.

Varför vägde man så lite förr, visste man inte om korrelationen mellan vikt och styrka på samma sätt då som idag?

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-02-22 klockan 08:26.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 08:42   #2846
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Gillar hur alldagliga folk var på strongman förr, som om någon typ vinkat in en lastbilschaufför ifrån E4an och bett han komma in och lyfta en sten.

Varför vägde man så lite förr, visste man inte om korrelationen mellan vikt och styrka på samma sätt då som idag?

Roligt att de skrev ut sysselsättning på de tävlande också. Någon var arbetslös, haha!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 08:46   #2847
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
https://youtu.be/SLS47Jl0MvQ?t=615

"Har liksom inte tränat det förstår du, hade 18 timmar på mig att ladda upp"



Kolla här med vad han har mellan fingrarna när han kliar sig i huvudet, https://youtu.be/SLS47Jl0MvQ?t=652

Står och tar en cigg efter segerlyftet.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-02-22 klockan 08:48.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:37   #2848
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
https://youtu.be/SLS47Jl0MvQ?t=615

"Har liksom inte tränat det förstår du, hade 18 timmar på mig att ladda upp"



Kolla här med vad han har mellan fingrarna när han kliar sig i huvudet, https://youtu.be/SLS47Jl0MvQ?t=652

Står och tar en cigg efter segerlyftet.
"Hur länge har du tränat på att lyfta stockar? öööhh eh sen i måndags, ja.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:23   #2849
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Lite kul också att 145 kg är det tyngsta dom kör. Är det ens "tungt" idag? Är väl uppvärmning för Thor och dom..
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:28   #2850
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Benedikts lyft kommer fortfarande något av de snyggaste. Det där femhundra tramset med massa utrustning är bara fjantigt. Hoppas Benedikt gör comeback och gör ett snyggt lyft till innan han lägger av.
Känns som han bara försämrat sig sedan det lyftet. Jag tror inte han tar sig tillbaka dit igen,tyvärr.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)