Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-17, 17:47   #4396
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
17/6

Knäböj
120x5
125x2
130x2
120x1

Marklyft
180x5
190x5

Chins
8
8
7
5

Rodd
80x8
85x8
85x7

Biceps
4 set

Rehab

Mastigt pass - och exakt det jag behöver. Jag måste lägga ned lite grundjobb för att återfå en duglig styrka. Jag är helt enkelt svag i mark och böj just nu. Den där månaden borta från underkroppsträning satte sina spår.

Polaren accepterade tidigare idag att ta min plats så nu är det ur vägen.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 18:34   #4397
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Skönt att det löste sig med loppet, eventuellt hade jag varit aspirant annars (om det inte krockat med något).

Kul med din bloggreflektion, men det är lite så jag resonerade också. Jag når ut till en helt annan skara med människor dessutom den vägen. De på kolo som är intresserade av traillöpning, äventyr och bergsbestigning hittar dit. De på instagram som har samma intresse hittar dit. De på youtube som följer mig där hittar dit. Det blir som en samlingspunkt där jag kommer att lägga ut massor med saker som jag inte lägger ut på kolo. Jag vet många som är nyfikna på traillöpning men som inte hänger här t.ex. för det här är som ett "byggarforum". Det är också lite enklare med en blogg, inte minst för lite äldre generationer.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 18:43   #4398
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Skönt att det löste sig med loppet, eventuellt hade jag varit aspirant annars (om det inte krockat med något).



Kul med din bloggreflektion, men det är lite så jag resonerade också. Jag når ut till en helt annan skara med människor dessutom den vägen. De på kolo som är intresserade av traillöpning, äventyr och bergsbestigning hittar dit. De på instagram som har samma intresse hittar dit. De på youtube som följer mig där hittar dit. Det blir som en samlingspunkt där jag kommer att lägga ut massor med saker som jag inte lägger ut på kolo. Jag vet många som är nyfikna på traillöpning men som inte hänger här t.ex. för det här är som ett "byggarforum". Det är också lite enklare med en blogg, inte minst för lite äldre generationer.
Ja, just lopp och större händelser är ju intressant för lite fler. Jag har dock inget syfte att nå ut till så många som möjligt, har t.ex. aldrig hashtaggat något seriöst Men i.o.m. att jag gillar att skriva rapporter och ändå genomför en del större grejer varje år samt har en handfull som skulle ta sig tid att läsa så räcker det för mig. När man t.ex. har sprungit Sierre-Zinal så räcker det inte för mig att bara konstatera att "jaha, det var det där" utan en skriven rapport ingår i helheten.

Kör hårt!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 19:57   #4399
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
17/2 - Pass 2

Löpning
7,0 km, 4:49-tempo

4x1 km tröskel, 2 min vila. Borde ha kört dom långsammare och pallat med ett par till. 4:20-4:25-tempo är nog mer lämpligt än kvällens 4:10-4:27-tempo. 3 km jogg efter det.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 07:36   #4400
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Jag drar till Öland på torsdag och blir kvar där tills söndag. Har rekat en rutt som mer eller mindre går från kust till kust och är ca 15 km lång enkel väg. Det hade varit ett roligt fredagsprojekt! Jag ska springa 25 km ikväll så då får jag väl ett svar på om det är rimligt med 15+15 km eller inte

Ölands-vistelserna tillhör kategorin bättre. Jag brukar gå upp tidigare än de andra och springa till en parkourpark som fungerar rätt bra som utegym. Köra lite cirkelträning och därefter springa tillbaka. Då har de andra börjat vakna till och man käkar frukost tillsammans i lugn och ro. Sedan iväg till havet och bada innan det framåt eftermiddagen vankas öl, käk och lekar. Det är verkligen ett typexempel på hur jag vill spendera en semesterdag
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 08:48   #4401
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Kör på blogg. Man vill ju inte direkt säga "du kan läsa om mina lopp på Kolozzeum" för då kan ju hela ens bekantskapskrets läsa om hur man skrivit om sina sexfantasier och nazisttankar i Övrigt-forumet
En kollega som kör mycket klassiker-stuk skriver ofta långa bra racerapporter på en blogg (som endast är dedikerad åt racerapporter), jag tycker det var kul att läsa även när jag var som mest inbiten fet styrkelyftare.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 09:34   #4402
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Kör på blogg. Man vill ju inte direkt säga "du kan läsa om mina lopp på Kolozzeum" för då kan ju hela ens bekantskapskrets läsa om hur man skrivit om sina sexfantasier och nazisttankar i Övrigt-forumet
En kollega som kör mycket klassiker-stuk skriver ofta långa bra racerapporter på en blogg (som endast är dedikerad åt racerapporter), jag tycker det var kul att läsa även när jag var som mest inbiten fet styrkelyftare.
Ja, och Kolozzeum är ju inte heller den mest estetiskt tilltalande sajten. Jag skrev faktiskt ned en racerapport från Sierre-Zinal igår på en bloggsagt och lade till bilder, blev ändå helt ok. Håller lite på den tills det att jag har gjort något mer utav värde.

Jag tycker också att det är kul att läsa sådant. Har t.ex. läst ett par från Höga Kusten Trail för att få lite mer info om loppet. Det känns som att det främst är rejälare lopp som är intressant att återge, tillställningar som är lite utöver det vanliga. Vid kortare lopp räcker det rätt gott med att redogöra för hur det gick.

Du kan få testläsa Sierre-Zinal-inlägget sen när jag har förfinat det lite
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 19:25   #4403
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
18/6

Löpning
24,0 km, 5:50-tempo

Det här är långt just nu. Benen blev riktigt slaktade mot slutet. Fotknölen gav väsen av sig så får se hur det känns imorgon. Hur som helst så blir det vila imorgon och säkert på torsdag också för detta var slitigt för kroppen.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 10:33   #4404
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Fotknölen känns rätt bra, inte alls som igår. Benen är ruggigt slitna och det där "kanske" innan vila idag OCH imorgon kan vi ta bort. Jag ska vila mig i form för att kunna springa långt på fredag. Har redan 31 km den här veckan så det är ingen brådska.

Något som kändes fel med gårdagen var att känna hur jag fullkomligen åts upp av distansen och på stumma ben var glad över att ö.h.t. kunna ta mig framåt medan min otåliga kompis cruisade igenom passet helt effortless. Det är ju liksom MIN grej, min USP Vi är jämna snabbhetsmässigt men när det blir riktigt långt så är det han som får lida. Har varit på honom om att springa ett riktigt långt pass varje vecka och jag verkar genom det ha skapat ett monster. För egen del så är det bara att konstatera att två mil just precis nu är väldigt långt för mig. Med detta i åtanke är det extra skönt att jag valde att avstå Laugavegur. Det ska bli intressant att se när jag är tillbaka på riktigt och börjar känna att jag presterar bättre än någonsin.

Kolmårdstrailen, 21 km, är den 7:e juli. Får se om man har kommit i någorlunda slag då, hade varit kul att tävla lite igen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 19:35   #4405
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
19/6

Press
40x5
50x5
55x5
60x5 suck
50x5

Liggande hantelpress
25x10
35x10
35x10
35x9

Biceps
4 set

Triceps
4 set

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 07:37   #4406
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Hemma efter en skitkul helg på Öland. Tyvärr så råkade jag ut för lite hälsobekymmer som behöver kollas upp nu idag, väntar på att bli uppringd av vårdcentralen. I torsdags natt så ligger jag i sängen och får då ett tryck över höger bröst. Påminner om håll. Tänker att jag kanske inte har lyckats slappna av från jobbgrejerna och försöker lugna ned mig. Det går dock inte bort och jag tvingas lägga mig på sidan istället, något som fungerar. Morgonen efter ger jag mig ut och joggar och det går till en början bra. Sedan återkommer detta tryck och det accelereras under aktiviteten. Jag funderar på om det är håll eller inte men det känns inte riktigt som det. Så fort som jag stannar så släpper trycket. Det blir en hackig mil.

På lördagen joggar jag fem km med en kompis och jag klarar mig från att stanna men det känns fortfarande inte bra. Jag beskriver mina bekymmer för polarna och vi kommer överens om att jag inte ska träna något mer samt att jag ska söka vård så snart som jag har kommit hem. Där är vi nu. En polare kände igen bekymren och sa att det lät som när han hade fått hjärnhinneinflammation och tvingades avstå träning under sex månader. Det hade varit bra typiskt om jag fått något liknande... Bra start på sommaren i sådant fall haha. Håller tummarna.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 10:38   #4407
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Har varit på läkarbesök och de kunde inte hitta något fel. De trodde dock att det t.ex. kunde vara en hjärnhinneinflammation som var på väg att bryta ut så jag skulle vila från all träning under två veckor. Så blir tyst i den här journalen ett tag.

Hände dock en lite kul grej på läkarbesöket Jag känner igen sjuksköterskan och han frågar mig om jag gick på Hultdalsskolan. När jag svarar att det gjorde jag så sa han att han kände igen mitt namn då han hade försökt slå min tid på 2 km under högstadiet men misslyckats Det är den där slingan som jag har nämnt som jag hade rekordet på. Det var lite roligt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08

Senast redigerad av MackeJuve den 2019-06-24 klockan 10:43.
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-26, 17:48   #4408
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Har beslutat mig för att göra något vettigt av all fritid som träningsuppehållet ger mig och börja laga och äta bra mat. Igår gjorde jag stekt fisk och kall sås och idag fläskytterfilé och sallad. Givetvis ingen stor grej men en jätteförändring för att vara mig Jag tror absolut att tiden är den trånga faktorn då jag nu, utan någonting att göra på kvällarna, inte har något emot att lägga mer än tio minuter på käket. Men jag ska hålla i detta i framtiden och äta varierat och hyfsat nyttigt.

Vadan detta? Jo, jag har tröttnat på att maten ska vara en negativ faktor. När jag var och kollade EKG och blodtryck så susade tanken på om kosten kunde ha påverkat förbi och även om jag inte tror att trycket över bröstet var ett resultat av för mycket pasta så känns det ändå fel att tanken ö.h.t. existerar. Samma tankar har existerat inför t.ex. hälsokontroller. Har fått en ökad respekt för min hälsa. Sen är jag rätt trött på att vara en alltför typisk ungkarl också.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-26, 21:15   #4409
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Jobbigt med ett så diffust svar. Vad är planen nu? Vila ett par veckor och hoppas att symptomen inte kommer igen?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-26, 21:22   #4410
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jobbigt med ett så diffust svar. Vad är planen nu? Vila ett par veckor och hoppas att symptomen inte kommer igen?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Ja, jag kunde säkert varit bättre på att fråga också. Kontentan var väl typ träna inte när du är bakfull. Jag är tveksam till hur farligt det egentligen är, joggade liksom, men får väl vara mer försiktig med det framöver.

Jag ska inte göra något pulshöjande på två veckor. Sen är det bara att testa att träna och hoppas att det känns bra. Tänkte vila tills söndag 7/7, vill gärna få in ett helkroppspass innan Island. Åker 8/7.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)