Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-19, 07:59   #1
Stan Carley
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 180
Problem med rörlighet i benen.

Jag har inte haft någon skada så egentligen kanske tråden är felplacerad men eftersom jag upplever problemet som en skada så lägger jag tråden här som rehab, jag behöver fixa dom här problemen för att kunna träna mer korrekt känner jag.

Jag har problem med rörligheten i vissa specifika fall.
När jag försöker träna benspark så kan jag inte lyfta benet till rakt läge även om jag inte har någon vikt alls.
Det känns helt enkelt som att det inte finns någon muskelkontakt för dom sista centimeterna när benet ska rätas ut fullt.

Det andra problemet är att om jag sitter på golvet med helt raka ben så kan jag inte luta mig framåt och röra tårna utan måste sitta lite bakåtlutad men om jag böjer knäna till ca 90 grader då kan jag luta mig framåt så att magen pressas mot låren.

Uppenbarligen är det något allvarligt fel på musklerna runt mina knän som inte läkarvetenskapen kan förklara när jag ber om hjälp där.

Värt att nämna är att jag kan köra knäböj och då gå hela vägen ner så att rumpan nuddar hälarna så någon klassiskt problem med rörelse har jag inte utan det känns mer som något muskulärt saknas.

Alla tips och tankar mottages, det här problemet måste jag få ordning på för att känna mig frisk!
Stan Carley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-20, 07:02   #2
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Det låter som om du är väldigt stel i baksida lår.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-20, 08:15   #3
Stan Carley
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 180
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Det låter som om du är väldigt stel i baksida lår.
Det vanliga är att folk säger att jag nog antingen har korta vader eller helt enkelt är ovig men nog kan det finnas svagheter även i låren.
Oavsett så har det förföljt mig hela mitt liv så jag tror egentligen inte att det är något som jag kan fixa men det skulle vara väldigt kul om även min kropp kunde bli lite vigare/mjukare innan jag blir gråhårig
Stan Carley är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)