Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-18, 20:27   #16
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Makaroner med falukorv med mycket ketchup, finns fan inget godare, försöker hålla nere på processade köttet så blir sällan nuförtiden, varför ska korv vara cancerframkallande?

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 20:32   #17
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Koka makaronerna i mjölk kallas väl ändå stuvade makaroner? Det med överdrivna mängder ketchup och gärna en klick smör kan man snudd på äta ihjäl sig på.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 20:33   #18
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
innan jag går och lägger mig micrar jag alltid knäckebröd med senap och skinka på. Sedan hyvlar jag på gurka och kryddar sönder skiten med allroundkrdda. Detta ackompanjeras med kvarg och proteinpulver toppat med frysta hallon och blåbär
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 20:34   #19
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Kan ibland skämmas över att jag äter så mycket, trots att jag ser ut som ett spett. Att sitta med en stor portion pasta på universitetet, och luncha med bland annat tjejer som inte tränar och väger 50 kg, får min måltid att framstå som mat för en hel vecka.

En stor, styrketränande individ, får inte alls samma blickar som jag, som konditionstränar, får i mikrokön. Folk accepterar mer att en stor man äter mycket. Folk tittar på mig som att jag har mätt fel när jag gjort lunchlådan.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 20:34   #20
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Det är mer genant att kliva in på donken eller lägga ner en fryspizza i korgen när man handlar.
Det gäller bara att ha rätt kläder och tryck i bitarna när man gör det, så att man skämmer alla andra på stället.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 06:16   #21
oldman
Registered User
 
oldmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2018
Inlägg: 232
Sojakorv
oldman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 07:16   #22
Isseman
Registered User
 
Issemans avatar
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Östersund
Inlägg: 2 206
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah Visa inlägg
Kan ibland skämmas över att jag äter så mycket, trots att jag ser ut som ett spett. Att sitta med en stor portion pasta på universitetet, och luncha med bland annat tjejer som inte tränar och väger 50 kg, får min måltid att framstå som mat för en hel vecka.

En stor, styrketränande individ, får inte alls samma blickar som jag, som konditionstränar, får i mikrokön. Folk accepterar mer att en stor man äter mycket. Folk tittar på mig som att jag har mätt fel när jag gjort lunchlådan.
HAHAHA förlåt men scenariot såg roligt ut i mitt huvud Ät och njut, skit i alla andra m. 2000kcalomsättning som kan äta typ ett blomkålshuvud och sen är de klara för dagen! Riktigt sweet att kunna äta bra mycket mat!

Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Pepparkaksdeg inrullat i tortillabröd med jordgubbssylt... andra skäms. Inte jag.
Mest udda i tråden men kan tänka mig att det är gott tbh! :P


Jag själv har inte gjort något radikalt, men typ glass och colasås tillsammans m. riskakor är lite udda (inget jag brukar göra) men det var riktigt gott
__________________
Biomedicin 14-17, Ms of Sport Science 19. How many grams of protein should you eat!? -All of them
Mina pass, mina gains..
Instagram
Isseman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 15:21   #23
Cykelcykel
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 644
Öppna en burk kidneybönor (helst en billighetsvariant de brukar ha lite socker tillsatt)
Dricka spadet sen äta upp bönorna
All direkt ur burken såklar

Kalla vita bönor i tomatsås direkt ur burken såklart.

Får inte heller glömma burkärtor, helst mitt i natten, det godase och sötaste spadet har de.
Cykelcykel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 15:38   #24
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Sedan jag såg Edward Bloms "Baksmälleost" på YouTube har jag flera gånger smält ost (i bland åtskilliga hekto åt gången) i mikrovågsugnen och sedan ätit direkt ur skålen medelst gaffel eller sked. Så ljuvligt gott medan man äter men efteråt känner man sig som en vidrig människa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 17:07   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Nope, det blir definitivt ett nej på trådstartarens fråga. Däremot skäms jag när jag äter "deffmat" framför folk, man ska var skön och avslappnad och bara äta sånt som man tycker smakar gott.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 19:50   #26
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av Isseman Visa inlägg
HAHAHA förlåt men scenariot såg roligt ut i mitt huvud Ät och njut, skit i alla andra m. 2000kcalomsättning som kan äta typ ett blomkålshuvud och sen är de klara för dagen! Riktigt sweet att kunna äta bra mycket mat!
Ja, det är en märklig syn. Jag ser ut som en anemisk hipster också vilket gör allt ännu mer komiskt.

Hade gärna skitit i alla andra, om jag kunnat. Är alldeles för påverkad av andras tankar för att inte bry mig.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 21:15   #27
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Vilka livsnjutare ni är. Blir inspirerad.

Äter inget direkt speciellt med slafsar i mig som en grott-man däremot. Sörplar och gafsar. Chokladbollssmet direkt ur bunken med ett tjockt lager pärlsocker som jag slevar i mig medan jag halvligger i soffan är väl ingen vacker syn kanske.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2018-11-19 klockan 21:16.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 21:26   #28
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Händer att jag öppnar ett paket McCains frysta pommes, tömmer ner en halv burk Aromat, in i ugnen (alt. fritösen om jag känner mig riktigt fet) och sedan äter som snacks framför TV:n.
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 21:52   #29
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
En burk kvarg, känns fånigt.
Men skäms på riktigt gör jag mest när det är meningen att jag ska hålla igen och äter en burk kakor jag inte ens gillar.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 13:35   #30
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Skäms inte över ngt men har några udda varianter.

Gröt gjord i micron med 2 ägg knäckt i, häller upp på en flat talrik och gör ena halvan söt (Sylt, glass, sirap etc)och amdr halvan salt (dressing, ost, skinka etc). Äts med gaffel.

Sen kan jag även ofta äta ngt som består till 70% av flera olika kondiment. Tex en macka med en skinkskiva + kebab dressing, räksallad, keso

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Stjärt!
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)